Stor debutant kör ihop med SP på ERF Anderstorp

Det finns en inbjudan och man betalar lika mycke som alla andra så då måste ju alla få köra efter sina 100%,det bästa är ju att ta lärdom av vad som va bra och vad som va dåligt.
Jag kommer att köra och är det så att man känner sig som en kloss så får man va uppmärksamm på dom snabbare som kommer bakom.[/QUOTE]

Det är väl ändå dom snabba som ska hålla koll på dom långsamma framför?:va
Det jag har fått lära mig som långsam förare är att hålla mitt spår så kommer dom snabba förarna som vill om att lösa resten. :)
 
Det finns en inbjudan och man betalar lika mycke som alla andra så då måste ju alla få köra efter sina 100%,det bästa är ju att ta lärdom av vad som va bra och vad som va dåligt.
Jag kommer att köra och är det så att man känner sig som en kloss så får man va uppmärksamm på dom snabbare som kommer bakom.[/QUOTE]

Det är väl ändå dom snabba som ska hålla koll på dom långsamma framför?:va
Det jag har fått lära mig som långsam förare är att hålla mitt spår så kommer dom snabba förarna som vill om att lösa resten. :)

Helt korrekt. Håll ditt spår och titta framåt. En förare som är såpass snabb att han kommer ifatt för varvning ska då kunna ta sig förbi på ett säkert sätt utan hjälp.
Om du däremot får för dig att lämna spåret för att lämna plats kan det kanske vara så att varvande förare planerar att köra om dig just på den sidan som du byter till.
Om man vet om att man blir varvad kan man däremot tänka på att eventuellt inte slicka kanterna in och ut i en krök så finns det lite marginaler.
 
Om man vet om att man blir varvad kan man däremot tänka på att eventuellt inte slicka kanterna in och ut i en krök så finns det lite marginaler.[/QUOTE]

JO jag vet att man bara tittar framåt och jag kommer att åka mina 100% men om man märker att man har 2 sp hojar i röven hela karusellen var efter varv så kanske man inte behöver hålla stumt på hela rakan.
Förövrigt tror jag att detta är bra ide för alla parter.
 
JO jag vet att man bara tittar framåt och jag kommer att åka mina 100% men om man märker att man har 2 sp hojar i röven hela karusellen var efter varv så kanske man inte behöver hålla stumt på hela rakan.
Det är väl en tävling ni ska köra, inte en bandag? :va
 

Vet inte, kommer hem från amerikat 1 maj och andra hade jag tänkt titta på stcc... Men kanske skulle va kul att köra på söndagen om det är ok att skita i första kvalet. Jag skulle behöva lite träning på anderstorp och r1an innan riktiga tävlingen går! (VM i Rookie)
 
hade ju varit rätt skoj om man fick köra sin KTM 690 SM (Supermono) i den här klassen också, fartmässigt samma som SP :tummenupp
 
hade ju varit rätt skoj om man fick köra sin KTM 690 SM (Supermono) i den här klassen också, fartmässigt samma som SP :tummenupp


anmäld dig i rookie 1000 (där får du ju ha vad som helst...ju)


skriv dock inte ordet "supermotard" nån stans:D
 
anmäld dig i rookie 1000 (där får du ju ha vad som helst...ju)


skriv dock inte ordet "supermotard" nån stans:D

hahahaa, nä det får man ju inte köra med ;) eftersom det är riktigt "budgetracing" :död
på LMS blir SP klassen lite rolig hoppas jag, alltifrån 125 Racer till Supermono, varvtidsmässigt är det helt rätt, SV650, speedtriple osånt i samma klass typ :)

nackdelen med att "supermoto typ" står i SR är att i varje TR inför tävlingen måste arrangören ta med det om det är tillåtet att köra med "supermoto typ" i en klass, tex i SP (eller i R1000 med en 990 Super-duke/moto)

//håkan
 
Last edited:
Nå, kan man dyka upp söndag morgon och köra ett kval och race?

Hur många anmälda är det nu?
 
Back
Top