Stoppljuset från helvetet

mrcuz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
KTM 660 -04
Vad är det för fel när man står själv i en korsning och stoppljuset slår bara inte om? Så kommer det en bil bakom varpå skiten slår om direkt. Är det så att sensorerna har missat en pga man kör hoj?:7peta
Vad göra?

Japp, antingen är vi för lätta, eller består av för lite gjutjärn, alla dessa i-landsproblem :D
Antingen så får man rulla fram å tillbaka nån gång, vänta på en bil eller köra mot rött, men då ska man ha fått vänta lääääänge å verkligen se sig för!

En bekant i staterna har ett par skitstarka magneter fastsatta i ramen - de skapar tydligen tillräckligt med induktion för att få ljusen att slå om.

Likadant i Örebro :mad:
Ibland funderar man nästan om man skulle göra en rökare och köra mot rött, men då skulle det säkert vara "någon" som ser det och kortet :arsele skulle vara borta så snabbt.
Vi får kanske köpa custom :tungan så ljusen uppfattar tyngden eller metallen bätttre, eller vad det nu är som ljusen går efter :va

Dom gånger det händer brukar jag vänta en 3-4 minuter och sen kör jag även om det är rött. Känns som att det skulle vara tillåtet, man ska ju inte behöva stå hur länge som helst tycker jag.

Dom gånger det händer brukar jag vänta en 3-4 minuter och sen kör jag även om det är rött. Känns som att det skulle vara tillåtet, man ska ju inte behöva stå hur länge som helst tycker jag.

HAHA! What!?!? Dödsönskan eller? 3-4 min är ju ingenting.

Ni har fel allihop. Det här är stoppljuset från helvetet.:cdevil

Bifogat

• traffic_lights.jpg
    traffic_lights.jpg
    92.5 KB · Visningar: 257
Om du kollar i vägbanan så ser du små linjer.
Ställer du dig på linjerna så missar inte systemet dig lika lätt.

Blev så för mig för ett par veckor sen i Karlskoga ville inte slå om till grönt. Stod ett bra tag och väntade sen tröttnade jag åkte ändå inte mycket val.

3-4 minuter? Det är ju en evighet. Jag kör efter eget omdöme, och litar på att min story skulle hålla i rätten.

3-4 minuter? Det är ju en evighet. Jag kör efter eget omdöme, och litar på att min story skulle hålla i rätten.

Ja, det är en evighet.. Och som nån sa tidigare, det här händer ju bara på natten när det inte finns nån annan trafik. Det är ju bara att lugnt rulla ut i korsningen om det är helt fritt från båda hållen. Om ljusen aldrig slår om så antar jag i alla fall att dom är ur funktion och då gäller dom ju inte.....tycker ju jag.

Eller så kan man stänga av motorn och leda hojen genom korsningen. Då har man inte KÖRT mot rött. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT