Stoppies på era 125or!?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
klarar ni av att göra stoppies med era 125or, isf hur svårt är det?
skulle vara kul att höra med de grabbar som kör RG,RS,TZR,NSR,MITO och övriga sporthojar! :crash

En stoppie drar ju till sig ett gäng ögon så, har ni stylat in er nånstans? :tummenupp

NSR:en gör man stoppies grymt lätt med. Jag har fortfarande inte fått till några rullade men stillastående få man ju till en hel del. :D :tummenupp

allt går :D stoppies är inga som helst problem, wheelies är däremot lite svårare men det går!

SimmPsi: Har du bilder på din rg125f ?? fick fina minnen när jag såg din avatar. Hade en sådan en gång i tiden, har inte så många bilder på den dock =(

Träning ger blåmärken...

men det går..
rullar iaf en bot när jag leker..

men en alldeles för mjuk bakdämpare har sagt stopp för det hitills..
mera träning i sommar!

Jonne_boy skrev:
Träning ger blåmärken...

men det går..
rullar iaf en bot när jag leker..

men en alldeles för mjuk bakdämpare har sagt stopp för det hitills..
mera träning i sommar!
Nejdå, du får ju "bromsa" fallet också så är det inga probs :)

jo da det går utan problem! :tummenupp
själv e jag ju lite rädd efter att jag har rullat en bra bit på fram hjulet, skändes som att det inte var långt i från att jag skulle fara över !!

trevliga flashbacks man får av dom fina bilderna! saknar den verkligen! får bli till att skaffa sig en rgv250 alt. 500 ;)

själv har ja faktiskt precis lärt mig att göra en stoopie... det började med att ja skulle bromsa riktigt hårt å då lyfte bakhjkulet en litenbit.. sen har det bara blivit mer å mer...

det är bara å träna... ett tips är att ta av kåpor å blinkers som kan gå sönder lätt... bygg dig en liten fin "krash båge" som tar smällen...

Stillastående är ju enkelt med allt.. men jag är mest rädd för att framhjulet ska låsa sig :(

har inte satt någon rullande än.. :gråta

kajlyl skrev:
Stillastående är ju enkelt med allt.. men jag är mest rädd för att framhjulet ska låsa sig :(

har inte satt någon rullande än.. :gråta

leta reda på ett ställe där du gör några hårda inbromsningar för att kolla att du har bra grepp i vägen... sedan kör du i lämplig fart å klämmer åt bromsen uta fan... sen e de bara å hålla balansen... om du låser frammhjulet e de bara å släppa fort uta fan så klarar man sig förhoppningsvis...

Det gick fint med min gammla RD :crash

Bifogat

• rd stoppie.jpg
    rd stoppie.jpg
    68.4 KB · Visningar: 142
Se bara till att ha lite temp i framdäcket och ingen rullgrus alt vatten på asfalten så fixar det sig. Broms hårt och tryck till styret så går de flesta hojar upp.
Jag kan ändå göra rullande stoppie med sidovagn :rock

Jag har en RS, och det är hut lugnt som helst. Bara man vågar köra lite snabbare. Dem flesta tror att man kan köra i typ 15 km/h men det går inte. Man måste köra i minst 45 km/h. Du e d lugnt! Lycka till!!! :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna