Stoppas ni av lite regn?

Om jag skulle iväg på en 30 mila trip och det med alla säkerhet kommer regna så skulle jag inte för alla guldklimpar i småland ta hojen!
SPECIELLT inte så här på hösten!!!

Det ÄR skönare med värme/ECC, stereo, farthållare...:tummenupp

Jo ja vet, kan tyckas vara lite idioti men tjejen har tagit bilen så jag har ingen riktigt val. Livet är hårt när man har ratt i ryggen :tungan

Sen är det en polare där uppe som gärna vill se hojen me...

regn suger. speciellt när man är långt ifrån tak och värme. tar hellre bilen alla ggr om det regnar.

Tack för alla bra tips! Ser på SMHI att det garanterat blir regn på fredag men men alla era tips så blir det inga probs... Ut o köra ba!

Har fixat ett rätt bra regnställ med huva o sånt. Sen blir det extra handskar. Tänkte trä plastpåsar över händerna, vad tror ni om det?

Tänkte äver fetta in stövlarna lite extra, antar att de annars börjar länga efter ett tag. Har ett par alpinestars sportstövlar, borde va hyffsat täta.

Jag berättar sen hur det gick :tummenupp
Plastpåsar om dina fötter håller dig torr o varm!

Tänker du åka över Falun - Rättvik - Mora kanske det är bra att veta att det är mycket nylagd asfalt. De höll på i dag och har en hel del kvar :(

Bara ett tips "minimicke"... ny asfalt brukar oftast bli väldigt hal när det regnar på den... Så ta det lungt där det är ny asfalt om det regnar.

Om jag skulle iväg på en 30 mila trip och det med alla säkerhet kommer regna så skulle jag inte för alla guldklimpar i småland ta hojen!

Mycket fartkameror på vägen upp.

Så länge det endast regnar vatten är det inga problem. Körde själv i regn från tällberg ner för någa veckor sedan. Lidl regnställ - fina grejer.
Se till att hjälmen ventilerar bra.

Va fan Micke, jag trodde din honda var vattentät :cdevil

Vad man tycker. Tja. Självklart föredrar jag att köra när det inte regnar. Men om det regnar när jag ska iväg så är lite regn inget som stoppar mig.

Ett regnställ utanpå ditt vanliga ställ (Om du har ett vanligt icke vattentätt skinnställ) eller ett allvädersställ så är det inga problem.
Handskar med menbran i är också att föredra samt varma strumpor i stövlarna. Jag kör med lite tjockare Woolpower som finns på friluftsbutikerna och dom håller fötterna varma även om det skulle bli ganska blött i stövlarna. Sen har jag Halvarson handskar med membran på mig om det regnar samt mitt Rukka Allvädersställ med Gore-Tex. Jag har testat att köra 20-30 mil i sträck i regn och knappt 5 plusgrader utan problem men då hade jag underställ i microfleece samt använde fodret i mitt ställ.

Värt att tänka på är att ett regnställ utanpå gör att man håller värmen lite bättre. Membranet i allvädersställen ligger ju på insidan så man förlorar en del av den isolerande förmågan när det blir blött då ytterlagret ju inte är riktigt vattentätt. En vattentät ficka till mobilen eller stoppa undan den någonstans där den ligger skyddat från vatten är att rekommendera. Jag har vänner som fått köpa ny mobil efter en tur i regn på grund av att telefonen legat i fel ficka.

Klä på dig och kör lite försiktigare bara. För det blir ju som bekant lite halare när det regnar.

Som nån tidigare i tråden nämnde, se till att stoppa alla elektroniska saker i en plastpåse eller liknande.
Min kära iPhone gillade inte regnuskuren vi hamnade i på autobahn i somras...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage