Stoppad igen!!!!! Kort?

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Andra gången på 2 veckor nu. Denna vackra onsdag kväll blev jag stannad av bängen ungefär vid Råckstarondellen.
Han steg ur bilen med handen utsträckt, och uttalade de vackra orden: Jaha det var ju tråkigt.
-Med vadå undrade jag?
-Kortet.
Diskussionen gick vidare. Jag var sjukt trevlig och nekade bestämt till att jag hade kört 140 på 70väg. Till slut sa han att han inte hade någon laglig mätsträcka på mig och att han därför inte kunde rapportera det. pust!. Såg en hojlös sommar framför mig där ett tag.
även denna polis undrade vad man får betala för en sådan hoj, alla vill tydligen köra sporthoj . Efter lite blåsa i panelen och kontroll av fordon släppte han iväg mig med en varning.

Om ni nu blir stannade av eller stannar för polisen så var bara sjukt trevliga och neka och be dem bevisa allt, även smurfen har reglement som ska följas.

:D länge leve grusuppsopningsmaskinen!!!! :D

DunderDan skrev:
2134985 Andra gången på 2 veckor nu. Denna vackra onsdag kväll blev jag stannad av bängen ungefär vid Råckstarondellen.
Han steg ur bilen med handen utsträckt, och uttalade de vackra orden: Jaha det var ju tråkigt.
-Med vadå undrade jag?
-Kortet.
Diskussionen gick vidare. Jag var sjukt trevlig och nekade bestämt till att jag hade kört 140 på 70väg. Till slut sa han att han inte hade någon laglig mätsträcka på mig och att han därför inte kunde rapportera det. pust!. Såg en hojlös sommar framför mig där ett tag.
även denna polis undrade vad man får betala för en sådan hoj, alla vill tydligen köra sporthoj . Efter lite blåsa i panelen och kontroll av fordon släppte han iväg mig med en varning.

Om ni nu blir stannade av eller stannar för polisen så var bara sjukt trevliga och neka och be dem bevisa allt, även smurfen har reglement som ska följas.

:tummenupp :) Bara att le när det slutar så bra.

Är juh där jag bor ungefär... än så länge har man klarat sig från att bli stoppad på den vägen.

Flax att klara sig även från böter :)

Bra där - lite puls känns det som iaf :D . Skönt att han inte mätt iaf - tycker att det är synd att man skall ut och peka fast de inte har några bevis :arsele . Menar att de har tillräckligt med gånger de har på fötterna så det räcker :mad: . Tipsade du om alla fyllon, knarkare, tjuvar osv som han kunde lägga sin energi på :gnissla . Kör försiktigt nu :tummenupp .//R

DunderDan skrev:
2134985 Andra gången på 2 veckor nu. Denna vackra onsdag kväll blev jag stannad av bängen ungefär vid Råckstarondellen.
-Med vadå undrade jag?
-Kortet.
:confused:
Faen jag hade nog skitit på om polisen hade sagt så.. men hade nog gjort sammas om dig. :tummenupp ..Man ska stå på sig... Till en viss gräns förstås...

rocketer skrev:
2135001 Bra där - lite puls känns det som iaf :D . Skönt att han inte mätt iaf - tycker att det är synd att man skall ut och peka fast de inte har några bevis :arsele . Menar att de har tillräckligt med gånger de har på fötterna så det räcker :mad: . Tipsade du om alla fyllon, knarkare, tjuvar osv som han kunde lägga sin energi på :gnissla . Kör försiktigt nu :tummenupp .//R

jag brukar tipsa dem om att leta efter palmes mördare, för han går fortfarande fri...

rocketer skrev:
2135001 Bra där - lite puls känns det som iaf :D . Skönt att han inte mätt iaf - tycker att det är synd att man skall ut och peka fast de inte har några bevis :arsele . Menar att de har tillräckligt med gånger de har på fötterna så det räcker :mad: . Tipsade du om alla fyllon, knarkare, tjuvar osv som han kunde lägga sin energi på :gnissla . Kör försiktigt nu :tummenupp .//R

Tog ej upp detta ämne, kanske e känsligt om hans mamma tillhör den sociala schangern (stavning). :banana

KidNasty skrev:
2135002 :confused:
Faen jag hade nog skitit på om polisen hade sagt så.. men hade nog gjort sammas om dig. :tummenupp ..Man ska stå på sig... Till en viss gräns förstås...

Det e bara stå på sig som fan, går det till rättegång blir det oftast avskrivet, har jag hört i varje fall......

bara och vara supertrevlig och låtsas som man inte hade en aning om vad man gjort fel, och inte skriva på nåt....

DunderDan skrev:
2134985 Han steg ur bilen med handen utsträckt, och uttalade de vackra orden: Jaha det var ju tråkigt.
-Med vadå undrade jag?
-Kortet.
Det där är bara snutens sedvanliga skrämseltaktik.

I och med att han inte hade några bevis mot dig, så försöker dom få dig att erkänna istället.
Spelar alltså ingen roll hur trevlig eller otrevlig du är, så lännge du inte erkänner.

95% av polisens arbete går ut på att nån erkänner, eller tjallar på någon annan.
Ändå står det alltid att det är polisens "utredningsarbete", eller "spaningsarbete" som löser brotten, i media. :rofl
(Fint ska det låta minsann.)

Hade han haft riktiga bevis mot dig så hade det inte spelat nån roll hur trevlig du än varit, då hade du åkt dit iallafall.

Skönt att du klarade dig, men det var för att du inte erkände, inte för att du var trevlig.
(För bevis hade han ju inte.)

War-psycho skrev:
2135053 Det där är bara snutens sedvanliga skrämseltaktik.

I och med att han inte hade några bevis mot dig, så försöker dom få dig att erkänna istället.
Spelar alltså ingen roll hur trevlig eller otrevlig du är, så lännge du inte erkänner.

95% av polisens arbete går ut på att nån erkänner, eller tjallar på någon annan.
Ändå står det alltid att det är polisens "utredningsarbete", eller "spaningsarbete" som löser brotten, i media. :rofl
(Fint ska det låta minsann.)

Hade han haft riktiga bevis mot dig så hade det inte spelat nån roll hur trevlig du än varit, då hade du åkt dit iallafall.

Skönt att du klarade dig, men det var för att du inte erkände, inte för att du var trevlig.
(För bevis hade han ju inte.)

Tänkte bara om dem stannar dig för en liten förseelse kan man "charma" sig ur situationen....

Zee skrev:
2135064 Köb en lott! :tummenupp

jau e usse fraun saune ejenteligen, uysta narmre bestimt.... :tomten

DunderDan skrev:
2135066 Tänkte bara om dem stannar dig för en liten förseelse kan man "charma" sig ur situationen...

men fan vad bitsk du var! ber så hemskt mycket om ursäkt och ska genast sälja min hoj för jag vet ju inte ens hälften av vad du vet om livet som sporthojsfantast. FAN! :huvet
Fan vad du tog illa vid dig då ?

Jag skrev ju att jag tyckte det var bra att du klarade dig.
Om du inte gillar den övriga informationen, så behöver du väl intee börja grina för det, det var ju inget påhopp mot dig alls.

Är du bara trevlig mot poliser eller ? :hihi

Edit: Såg att du ändrade, hehe...bra där, vi står ju på samma sida. :)

Vi syns på väganrna, kör försiktigt (men inte FÖR försiktigt.) :tummenupp

Last edited:
DunderDan skrev:
-Med vadå undrade jag?
-Kortet.

Lärde du dig inte efter första gången :7peta

DunderDan skrev:
-Med vadå undrade jag?
-Kortet.

Anta att du hade sagt "förlåt, jag e skit. ja jag körde för fort, vet inte hur mkt , men jag ber så mycket om ursäkt"

Hade du blivit av med kortet??????????

Som jag fattar det så fick du behålla kortet bara för att du nekade och han TILL SLUT erkände att, nej han kunde ju inte bevisa något.

För övrigt stavas det "genre". uttalas typ "schanger" :tungan

Med Vänlig Hilsen

Jag har också blivet stannad av en mc-snut en gång, fast jag visste att han inte hade nått, eftersom han bara råkade stå i en korsning jag körde förbi, behövdes dock ingen laserpicka för att se att det gick fortare än 70... :hihi
Men han var trevlig, ville mest att jag skulle ta det lugnt vid korsningar ifall nån körde ut.
Han tyckte dock det var himla kul när han påpekade att jag kört lite fort och jag sa " det är möjligt", då garvade han högt... :rofl

/Pajje

DunderDan skrev:
2135066 Tänkte bara om dem stannar dig för en liten förseelse kan man "charma" sig ur situationen....

jau e usse fraun saune ejenteligen, uysta narmre bestimt.... :tomten

skaune is the shit ! :yoparty

Hur fort gick det egentligen då på 70vägen ? :D :rolleyes:

jag råka åka på baken lite idag när dom mötte mig..
dom kan inte ha sett mig eller bryt sig :3freak

ozeo skrev:
2136003 jag råka åka på baken lite idag när dom mötte mig..
dom kan inte ha sett mig eller bryt sig :3freak

:hihi Även poliserna kan bli ganska trötta. En liten tur och man ser ju xx antal lagbrott från mc-förare. Mestadels fart och bakhjuls inblandat. Tänk då vad du får se om du ligger på vägarna hela dagen...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti