Stoppa FYLLEBODA!

korpe skrev:
inte FAN ska jag sluta dricka bärs för att någon idiot misshandlar någon å inte fan skulle jag spöa någon utan vidare heller men är dom otrevliga och spydiga smäller det direkt :) japp sån är jag

Oooof cooolt.

UrbanTiger skrev:
Vill man bara supa, bröla och vara allmänt häftig så åker man på "öppna" Raj-raj och inte på intresseorienterade träffar som tex. Bike Meet.

Men skall man inte dricka alls då menar du? Man åker ju på Mc-träffar för att träffa mäniskor med samma intessse och dricka alkohol tillsammans med dem.

detta handlar inte om att man inte skall få ta sig en bärs utan att säkerheten skall bli bättre & kasta ut alla som inte kan kontrollera sin intagna mängd av alkohol, visserligen delar jag vissas åsikter om att ta en bärs eller två...men inte 15st!

detta handlar inte om att bannlysa alkohol från evenemanget men bara fixa bättre säkerhet!

Var på Powermeet i Västerås i mitten av nittiotalet för att besöka en kompis som ställde ut sin Musse (Mustang) och åkte självklart hoj dit. Det var jag, två andra hojar och typ 10000 bilar :)

Väl inne på området fick man höra både det ena och andra om skinnstället.
- Kolla, han har kondom på sig!

Sånt kan man väl leva med men när jag bytt om och knallade runt på området så var det en minst sagt sorglig syn. 40-åringar som sprang omkring/krälade runt dyngraka med jeansvästar. 100 spänn på att de bodde hemma hos morsan fortfarande.

Efter ett tag så ser jag att det inte bara är sånna människor utan även familjer med barn som vill kolla alla häftiga bilar. Undra vad barnens föräldrar sa när det kom en cab med ett gäng 40-åringar där den ena gubben, iförd pälsmössa, drar ner byxorna, rycker i snabeln och samtidigt halsar ur en dunk?

Vart vill jag då komma med detta inlägg?
Tänk att folk inte kan dricka som de vuxna människor de är utan måste bete sig som svin bara för att de är på en träff för bilar/mc.
Okej att man gör det när man är tonåring men sen får det fan vara nog! :mattias

Tyvärr har inte Powermeet utvecklats till det bättre. Mera fylla, mindre fina bilar.

Själv försöker jag undvika eländet så mycket det går.

sandstream71 skrev:
Tänk att folk inte kan dricka som de vuxna människor de är utan måste bete sig som svin bara för att de är på en träff för bilar/mc.
Okej att man gör det när man är tonåring men sen får det fan vara nog! :mattias

coolrider skrev:
hur kul är det när folk är fulla och går runt, och slår folk bara av en impuls tanke att slå på lite folk!

Det finns folk som kan ha roligt fastän de dricker... sen finns det de som blir aggressiva när de dricker... de borde inte dricka alls.... :mad:

Men som tidigare sagts.... man ska inte dra alla över en kam(axel)

Bilevenemang är aldrig rätt ställe att dricka på, bilar och speciellt bilkörning hör inte ihop med att berusa sig, så enkelt är det!

Nåja, de som vill supa sig redlösa så de inte minns nått om det bryr sig nog inte om man till nästa år arrangerar en fyllecell, de lär ju inte minnas hur de hamnade där heller!

Medin skrev:
Men skall man inte dricka alls då menar du? Man åker ju på Mc-träffar för att träffa mäniskor med samma intessse och dricka alkohol tillsammans med dem.

Är alkoholen det primära, alltså? Kan man inte bara anordna ett "sprit-meet" nånstans?

Mattias skrev:
Är alkoholen det primära, alltså? Kan man inte bara anordna ett "sprit-meet" nånstans?

:tummenupp Klockrent! Motorer och alkohol hör inte ihop, men motorer och fest är trevligt. Drick med måtta så har man roligast, också kommer man dessutom ihåg att man har haft roligt.
Jag är inte nykterist men jag gillar inte dessa fylleslag tex powermeet (fritt översatt till fjortisfyllemeet)

Ni blandar ihop saker när det gäller Powermeet. Själva träffen (som är på flygfältet dagstid) är inget fylleslag och fina bilar finns det i mängder.

Cruisingen på fredag/lördag kväll däremot...

coolrider skrev:
Tänk er själva hur kul skulle det vara på en MC-Träff med 100-tals fulla svin ?

Coolrider, som någon redan har påpekat så är fylla inget större problem på de flesta träffar - och i synnerhet inte på hojträffar. Misshandel till följd av fylla är naturligtvis ett allvarligt problem när det inträffar, men inte särskilt utbrett. Jag har åkt på hojträffar i snart tjugo år, och även om fyllan ofta kan nå spektakulära höjder med flera hundratals mer eller mindre fulla svin så är allvarliga bråk till följd av fylla extremt sällsynt. Det går alltså utmärkt att kröka tungt utan att slåss, även i större sällskap - bara man håller sig till likasinnade. :yoparty Vuxna människor ska nog även i fortsättningen få lov att dricka både 10 och 15 öl :öl om de vill, så länge alla är glada! :tummenupp

Om det trots allt skulle bli gruff så brukar det sällan gå särskilt långt innan folk har skiljt bråkstakarna åt. (Brasklapp: Det förutsätter naturligtvis att det finns folk med civilkurage/stake nog att reagera.)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman