Stoner med stödhjul

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tur man har MotorsTV! Kommer nån till kanal börja sända V8 Supercars nu när Casey Stoner hettar upp serien med sin närvaro?
 

Niitraam

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Steninge
Hoj
Honda RS125R
Rydell vann det tom ihop med en inhemsk förare.
Fast det var inte V8 bilar utan BTCC vagnar
Nån av mekarna kom åt backspegeln, men Rydell var inte sämre än att han körde upp och touchade muren för att rätta till den.
Hur jävla coolt är inte det.


Även varvrekordet på Bathurst for supertouring-bilarna :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Inom bilracing är det väl inte helt ovanligt att man inte får gena på vissa ställen trots att det är möjligt?
Casey kanske menade att några förare faktiskt bröt mot en regel som fanns?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5750080 skrev:
Inom bilracing är det väl inte helt ovanligt att man inte får gena på vissa ställen trots att det är möjligt?
Casey kanske menade att några förare faktiskt bröt mot en regel som fanns?
Mycket möjligt men bilden är ändå rolig för ingenting av bilen är ju på banan. :) Det kan ju också varit taget på ett ställe där han helt enkelt körde av banan, alla gör så osv men det är en annan historia. :)
 

Smagatusk

Guest
P€RRA;5750080 skrev:
Inom bilracing är det väl inte helt ovanligt att man inte får gena på vissa ställen trots att det är möjligt?
Casey kanske menade att några förare faktiskt bröt mot en regel som fanns?

Har helvetet frusit över? Tar du Casey i försvar?!

:D
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
P€RRA;5749108 skrev:
Tror många MotoGP-förare skulle klara sig ganska bra i bilvärlden, men inte tvärtom.

Jag tror att få MotoGP-förare skulle klara sig bra i bilvärlden. Beror väl iofs på vad man menar med bilvärlden, men om vi talar högre serier. Att de kan harva runt i något nationellt mästerskap är säkert riktigt... men då gäller säkert samma sak för bilförarna. Till och med den gamle Schumacher kunde göra hyfsade tider på MC (kom inte sist iaf), trots att han började tävla närmare 40 år gammal :hihi.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Lite OT men kanske kul att veta för Stoner-fans..?

Kom nyss hem från Australien och tog tillfället i akt att besöka en av mina idolers hemby. Tydligen har Kurri Kurri som Stoner kommer ifrån odlat fram ett gäng berömda sportprofiler. Och tro fan det för ett tråkigare samhälle får man leta efter. Förstår att han flyttade.
Han är hedrad med sitt målade porträtt på en vägg till en affär av nåt slag.

Är detta tacken för 2 VM-titlar.JPG


Lite kul att Kurri Kurri betyder "the very first"... :)

Stoner1.jpg
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tror att få MotoGP-förare skulle klara sig bra i bilvärlden. Beror väl iofs på vad man menar med bilvärlden, men om vi talar högre serier. Att de kan harva runt i något nationellt mästerskap är säkert riktigt... men då gäller säkert samma sak för bilförarna. Till och med den gamle Schumacher kunde göra hyfsade tider på MC (kom inte sist iaf), trots att han började tävla närmare 40 år gammal :hihi.
Det är så klart rent spekulation från min sida men jag inbillar mig tex att det är betydligt vanligare att världseliten i RR gillar och kör snabba bilar än att eliten inom bilracing gillar och kör snabba hojar.
 

Smagatusk

Guest
Han verkar ha kört med sne ram dessutom, taskiga hjulvinklar där på den bilden.

Vetifan vem som kör den däringa snea nummer 32. Stoner har väl aldrig haft nummer 32? Finns en annan lirare från samma by, Jamie Stauffer som förvisso också körde med nummer 27. Målaren var väl full...


Svängde förresten inom Phillip Island den 21 februari. WSBK började den 22:a...:huvet
Inget jag visste om, men det hade blivit en rolig bonus om jag hade skjutit på resan en dag.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top