Stod ni vid lågfarten. Röstning

Stod eller satt du på lågfarten?

• Antal röstningar
    0
Det är för att visa att du har kontroll på hojen och därmed kan balansera den i lågfart. Har du inte kontroll på hojen när det går sakta, hur stor kontroll har du då på hojen i 100+ på en kurvig väg? :död

Som sagt, du ska visa att du kan balansera och har kontroll på hojen. Sätter du ner foten rejält hade du inte kontroll på den ;)

Du ser inte ut som ett miffo om står eller om du sitter på en offroad hoj.

Sluta klaga, gå ut och träna mera på låg farten! För som du gnäller på hur de är att göra den sittandes är det uppenbart att du är för dålig för att du inte har tränat tillräckligt på lågfarten/sitta under den!!! :huvet

jävlar vad arg du blev av en tråd på internet...
Jag sade inte att man ser ut som ett miffo på en offroad hoj, jag svarade till personen som skrev att han såg ut som en ostbåge på sin hoj. :7peta

och när du kör i köer och det går i sådan lågfart är det väll klart som solen att man sätter ner foten ibland.

Shit pommes frites.. 45 kilo? Då finns man ju i princip inte. Vad går du på för diet? P.s Jag är fet och vill banta. Och jag minns inte uppkörningen, det var för längesen nu.
Tror jag satt ner. Africa 750 körde jag upp på iaf, klumpig satan..

då förstår du iallafall varför jag föredrar att stå upp märker jag. :Bugar
Roliga är att jag kan äta hur mycket jag vill av allt utan att jag går upp i vikt alls.

Men satan vad ni klagade då! Det är bara för ni inte kan göra lågfarten prickfritt som ni klagar! :arsele

:krama :yoparty Du gjorde just min dag :D många kommer bli sura :tummenupp

Varför ska man stå när det inte finns någon fördel?

läs om, läs rätt.

172 lång, 45 kg, offorad hoj, lättare att göra lågfarten eftersom att jag kan lägga hojen mer och motverka med den lilla kroppsvikt jag har, sån kontroll som folk kan ha kroppen till när dom sitter finner jag genom att stå.
"Min mor" :hihi

45KG?? Jag väger nästan dubbla dig + 9cm , (ja min penis är också 9cm).

Har du super metabolism eller? Kanske tid och börja äta så du klarar av luftmotståndet i allafall för 70km/h.

Classis%25252Bsmall%25252Bcock%25252Blol.jpg&w=1561&h=1045&ei=1IhPUNe-OMrU4QTp44CgDg&zoom=1&iact=hc&vpx=828&vpy=90&dur=1945&hovh=184&hovw=274&tx=197&ty=72&sig=117081641721168670453&page=4&tbnh=127&tbnw=190&start=75&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:75,i:321

172 lång, 45 kg, offorad hoj, lättare att göra lågfarten eftersom att jag kan lägga hojen mer och motverka med den lilla kroppsvikt jag har, sån kontroll som folk kan ha kroppen till när dom sitter finner jag genom att stå.
"Min mor" :hihi

Du berättar i klartext att du har svårt att hantera hojen genom att bara styra och att det fungerar bättre när du står och kan kompensera brister i styrhantering med din kroppsvikt. Har din lärare berättat om motstyrningsteknik för att få hojen att lägga sig, eller får du bara köra runt bland konorna bäst du kan utan kompetenta råd på det du har svårt med? Om du senare kommer i en kurva med nerlägg i 100+ och känner att det börjar drifta ut mot diket då funkar det inte att bara hänga ut varken sittande eller stående bara för att lägga ner mer och klara kurvan:crash

Med rätt körteknik spelar vikten in minimalt på hur körningen funkar. Fråga nån chey i din viktklass hur hon hanterar sitt 250kg järnstaket:tungan

45KG?? Jag väger nästan dubbla dig + 9cm , (ja min penis är också 9cm).

Har du super metabolism eller? Kanske tid och börja äta så du klarar av luftmotståndet i allafall för 70km/h.

jo jag har någon typ av effektiv metabolism som gör av med det mesta jag äter utan att lägga det på kroppen i form av fett. :(

Du berättar i klartext att du har svårt att hantera hojen genom att bara styra och att det fungerar bättre när du står och kan kompensera brister i styrhantering med din kroppsvikt. Har din lärare berättat om motstyrningsteknik för att få hojen att lägga sig, eller får du bara köra runt bland konorna bäst du kan utan kompetenta råd på det du har svårt med? Om du senare kommer i en kurva med nerlägg i 100+ och känner att det börjar drifta ut mot diket då funkar det inte att bara hänga ut varken sittande eller stående bara för att lägga ner mer och klara kurvan:crash

Med rätt körteknik spelar vikten in minimalt på hur körningen funkar. Fråga nån chey i din viktklass hur hon hanterar sitt 250kg järnstaket:tungan

Du sitter hela tiden och jämför två olika sätt på motstyrning i en tråd om lågfart. Låg farts motstyrning fungerar aningen annourlunda än högfart eftersom att man måste använda kroppen för att motverka att hojen läggs ner gör mycket om man märker att den gör det i början av motstyrningen. Jag är väl medveten om motstyrning i lågfart och använder den metoden ute på konbanan. skillnaden är att när jag står upp kan jag lägga ner hojen mer i början och få en effektivare svängradie genom att motbalansera mer med kroppen när jag svänger.

sedan att jag ska fråga någon tjej, du är väl medveten om vad du skriver va? en tjej som kör en 250cc har haft kortet längre än mig och har lärt sig mer än vad jag har gjort, vet du varför? Jo eftersom att jag HÅLLER PÅ ATT TA KORTET och därför lär mig saker som denna tjej kanske redan har gjort, frågar du henne hade hon säkert också problem med att använda vikten för att motverka i början.

fast du kanske är en sån där besserwisser som kan allt redan innan du föddes?

så tänk lite innan du skriver tycker jag. :tummenupp

Ledsen att du har alla taggarna utåt och upplever det jag skriver som trackning. Jag har förstått att du håller på att ta kort:tummenupp Det är anledningen till att jag frågar om du använder rätt styrteknik som är grunden för att komma runt:krama Bra, träna vidare med motstyrning för att få ner hojen och öka och lr sväng mer för att få upp den. Det är bara att nöta på och fråga handledaren när du tycker att det inte funkar, —hur ska jag göra:va Go for it:tummenupp

Du berättar i klartext att du har svårt att hantera hojen genom att bara styra och att det fungerar bättre när du står och kan kompensera brister i styrhantering med din kroppsvikt. Har din lärare berättat om motstyrningsteknik för att få hojen att lägga sig, eller får du bara köra runt bland konorna bäst du kan utan kompetenta råd på det du har svårt med?

Kan du inte berätta för några trialutövare hur fel dom gör? Det är ju bara teknik.

Kan du inte berätta för några trialutövare hur fel dom gör? Det är ju bara teknik.

Det där var riktigt lågt, när det handlar om att ringa in och hjälpa någon som uppenbarligen har svårt med lågfarten genom att ställa frågor.

Bra, träna vidare med motstyrning för att få ner hojen och öka och lr sväng mer för att få upp den.

Jag använder en teknik som fungerar bra på hojar där man inte får ut något genom att stå, min offorad däremot får jag ut mer av genom att använda tekniken att stå upp och motstyra eftersom att jag kan ändra på punkten där hojen lutar för mycket och jag tappar den. sitter jag ner kan jag inte motverka det och komma nära den punkten eftersom att jag skulle behöva sitta som ett mongo på ena sidan av hojen, står jag däremot kan jag snabbt och effektivt ställa mig på vänster fotpinne och lägga all min tyngd där när jag lutar hojen med hjälp av motstyrning för att svänga höger. förstår du nu varför jag föredrar att stå upp på en hoj som är gjord för att använda en teknik där man står upp i lägre farter.

:hihi :tummenupp

Det där var riktigt lågt, när det handlar om att ringa in och hjälpa någon som uppenbarligen har svårt med lågfarten genom att ställa frågor.

inte lågt på något sätt enligt mig. du har inte ringat in genom att fråga, du har suttit och gjort antaganden och sedan sagt att "si är så och det skalla alltid vara så oavsett människa och hoj"
sedan att jag har "uppenbart svårt på lågfarten" Nu dår du ta och skärpa dig lite, jag har svårt med den teknik som lärs ut till folk med hojar som man inte får någon nytta att stå upp, jag har använt tekniken att stå upp på en offroad hoj vilket resulterat i att jag har klarat banan varenda gång med den tekniken. min lärare har sagt efter att ajg stod att "ja du kanske får mer kontroll men på en sån här hoj (pekar på körskolans bmw gs 650) får man inte så mycket enligt mig" man kanske får lite bättre kontroll på dom men på min lilla "lätta" hoj så får man ut mer av att stå.

Helt seriöst, nu får ni sluta med hapsi-flapsi-diskussionerna kring stå eller inte stå. Man bör vara tillräckligt bra på att köra sakta för att kunna både sitta och stå upp på lågfarten. Det är säkerligen vissa som har jättesvårt med lågfarten, och andra som har det jättelätt. Men den stora gruppen är de som efter lite övning inte har något problem med något utav alternativen.

Ni som tycker att det är onödigt att kunna köra så sakta, tänk om tänk rätt. Det är mycket lättare att ta sig runt i köer och andra ställen där det är trångt om man inte håller på och fepplar med fötterna. Dessutom så är risken mindre att man lägger ner hojen, därför att när man sätter ned fötterna så lägger man all vikt på ena sidan, vilket med en stor vinkel och 250 kg hoj gör att man får lägga ner den.

Helt seriöst, nu får ni sluta med hapsi-flapsi-diskussionerna kring stå eller inte stå. Man bör vara tillräckligt bra på att köra sakta för att kunna både sitta och stå upp på lågfarten. Det är säkerligen vissa som har jättesvårt med lågfarten, och andra som har det jättelätt. Men den stora gruppen är de som efter lite övning inte har något problem med något utav alternativen.

Ni som tycker att det är onödigt att kunna köra så sakta, tänk om tänk rätt. Det är mycket lättare att ta sig runt i köer och andra ställen där det är trångt om man inte håller på och fepplar med fötterna. Dessutom så är risken mindre att man lägger ner hojen, därför att när man sätter ned fötterna så lägger man all vikt på ena sidan, vilket med en stor vinkel och 250 kg hoj gör att man får lägga ner den.

Uppkörningen kostar 1500kr och det finns begränsat med platser, speciellt nu när säsongen är slut.
Vågar du satsa 1500kr på att du klarar det på ett försök?

Man behöver sällan göra 180graders vändningar i 5km/h i köer.

Uppkörningen kostar 1500kr och det finns begränsat med platser, speciellt nu när säsongen är slut.
Vågar du satsa 1500kr på att du klarar det på ett försök?

Man behöver sällan göra 180graders vändningar i 5km/h i köer.

liten rättning, 1650 kronor efter första september. :crash jag ska skriva på fredag, uppkörningen bli väl i början av oktober om jag har tur, om inte så måste jag skriva om nästa år och göra uppkörningen då. :näsblod

Skön tråd om ingenting egentligen, träna på att sitta ner på uppkörningen så slipper du fundera på vad du får göra och inte göra.

Alla övningar på Trafikverket är inte till för att det ska vara helt realistiskt utan mer för att visa att du har kontroll. Högfartsbanan bygger inte direkt på att du ska väja för en hel samefamilj för att sedan köra slalom mellan fem renar, vända och köra tillbaka mellan samma renar igen för att till sist tvärnita i samma ögonblick som du kör över två ur samefamiljen...

Skön tråd om ingenting egentligen, träna på att sitta ner på uppkörningen så slipper du fundera på vad du får göra och inte göra.

Alla övningar på Trafikverket är inte till för att det ska vara helt realistiskt utan mer för att visa att du har kontroll. Högfartsbanan bygger inte direkt på att du ska väja för en hel samefamilj för att sedan köra slalom mellan fem renar, vända och köra tillbaka mellan samma renar igen för att till sist tvärnita i samma ögonblick som du kör över två ur samefamiljen...

:rofl bästa svaret på länge.
men tråden handlar om mer än ingeting, Jag ställde en fråga med en poll för att se hur många som stod och hur många som satt ner, tråden har därför en mening, sedan att vi blev lite uppspelta och började diskutera OT om varför man ska och inte ska stå och dittan och dattan fram till universums storlek ( alltså peternorth på bilden eller inte) så har ditt svar om en halv dödad samefamilj också gått OT och hjälpt till att minska trådens existens från den originella posten. Mitt svar till till svar till min tråd har också hjälpt till med detta :hihi (jag är sjuk och utråkad så jag har all tid idag att komma på idiotiska svar till folk :yoparty )

Back