Stod ni vid lågfarten. Röstning

Stod eller satt du på lågfarten?

• Antal röstningar
    0
Om jag inte minns fel rekommenderar "MC-Boken" att öva på krypet stående, så det verkar konstigt att lärare inte gillar det. :va

Om jag inte minns fel rekommenderar "MC-Boken" att öva på krypet stående, så det verkar konstigt att lärare inte gillar det. :va

gissar (OBSERVERA NU ALLA SOM KOMMER SÄGA NÅGOT OM DETTA! JAG GISSAR!) att det är så att dom vill kunna göra folk osäkra så att dom bokar fler lektioner för dyra pengar. (Jag gissar!)

Det står "Öva både i vanlig körställning och lätt sits" sida 58 MC boken 10:e utgåvan. När boken tar upp "förarprov" står det inget om körställning i lågfartsproven. Så här efteråt när kortet och bågen är fixad för min del tycker jag att det var bra att öva krypkörning sittande. Det ger mig personligen en säkerhet i trafiken där det ibland går väldigt sakta och att kunna puttra runt i garaget där det är trångt eller vända på till exempel en garageutfart. Dessutom att inte behöva ställa sig upp för att göra det säkert.

Själv hade jag säkert klarat uppkörningen utan att öva speciellt mycket om jag hade gjort det stående med så mycket cross jag har bakom mig. Men ärligt talat kommer jag mest köra sittande, och att stå på en sporthoj är inte vackert eller bekvämt.

läser folk ens inläggen eller läser dom det dom vill för.

Fortfarande har jag sagt några gånger nu att det handlar inte om diskussionen varför det är si och så med att stå eller sitta.
Det handlar ganska om hur många som stod och satt. Simpelt, i praktiken ja, i verkligheten så var det tydligen svårare. :näsblod

Back