Stockholmstur

Kul med besök hit, men när/den dag ni tar er till Tokholm, för att kolla in dom "lokala krokvägarna" här, se bara till att ta det rätt/lagom/skaffa info osv om Slingerbultens "kalhyggekurva" och Bogesundsvägens "Döds/transformator/bro-kurva", innan ni vrider på för fullt! så det inte händer något tråkigt... dvs kolla av vägarna lite innan det börjar gå undan, dom é goa, så det är lätt att förivra sig! :fakta

/B

benkar skrev:
Kul med besök hit, men när/den dag ni tar er till Tokholm, för att kolla in dom "lokala krokvägarna" här, se bara till att ta det rätt/lagom/skaffa info osv om Slingerbultens "kalhyggekurva" och Bogesundsvägens "Döds/transformator/bro-kurva", innan ni vrider på för fullt! så det inte händer något tråkigt... dvs kolla av vägarna lite innan det börjar gå undan, dom é goa, så det är lätt att förivra sig! :fakta

/B

Mycket bra skrivet, Benkar. Några av oss har kört slingerbulten några gånger, och varje gång man åker mot rosenhill, så är man på väg att luras rakt fram vid kalhygget, innan man kommer ihåg att det är en illusion... Från rosenhill mot tungelsta så tror man alltid att det står nån ute i hygget, men det är den ensamma torra stammen ... samma sak, varje gång. Bogesundsvägens elakhet har vi känt på några gånger, utan incidenter. Jag kan tänka mig kurvan du skriver om, det har blivit några ordentligt hårda bromsningar i en nedförsbacke...
(kul föressten att S-snurren blir söööööööder om stan!)

Pejo skrev:
(kul föressten att S-snurren blir söööööööder om stan!)

Jo... efter två stycken StockholmsSnurren på norrsidan så är det väl dags ge södersidan en chans. IOFS inte riktigt lika roliga/fina vägar som norr om stan, men närapå! Återstår bara hoppas på att VV inte lyckas förstöra vägarna lagom till aktuell helg :gnissla , och att solen kommer skina! :)

/B

Pejo skrev:
Bogesundsvägens elakhet har vi känt på några gånger, utan incidenter. Jag kan tänka mig kurvan du skriver om, det har blivit några ordentligt hårda bromsningar i en nedförsbacke...

Om man kommer Bogesundsvägen från Tolkolm, en lååång svepande höger, där kurvan sedan nyper väldigt rejält, innan det blir en vänster upp i skogen, sedan framme i Ellboda ("mitt på Boge") Det luriga är att man inte ser/förstår att kurvan nyper... hjärnan/ögonen blir lurade på något sätt.... :3freak

/B

Last edited:
Möjliga dagar för Stockholmsturen, 27/6. Sen börjar det bli semestertider så folk kanske inte är hemma. Fler förslag på datum?

aRWe skrev:
Möjliga dagar för Stockholmsturen, 27/6. Sen börjar det bli semestertider så folk kanske inte är hemma. Fler förslag på datum?

Fungerar för mig... då är det bara att beställa bra väder. Hur många repor blir det på bulten ? Jag har tjyvtränat lite.... :tummenupp

aRWe skrev:
Kanske fungerar. Beror på hur länge jag orkar paddla o bo i tält i skogen.

27/6

Låter bra !

Jag är här i haninge så jag kan guida lite hittade bra väg tungelsta väg nr 257

nice :D och fina områden för fika vid dalarö

Last edited:
Funatic skrev:
När som helst i Juli låter mycket bättre.......

Ja för min del så kan vi kan åka då med. Jag har ju, om samvetet skall granskas, varit där (los bultos) var annan / var tredje vecka senaste tiden. :rodnar

aRWe skrev:
Fick lite indikationer på att det var folk som är intresserade av att åka till Stockholm och framförallt Slingerbulten :tummenupp och Bogesundsvägen :tummenupp . Eftersomjag hittar bra Stockholm (tror jag iallafall) så kan jag dra ihop en tur dit, finns ytterligare vägar som bara är så bra. Sen Sveavägen och McDonalds är också ett måste.
Skriv in här om ni är intresserade så kan jag dra ihop något.
Det kommer att bli tidigast om 3 veckor då jag har lite att göra dom kommande helgerna.
datum&TID.TACK

Helgen 3-4 juli är jag nog inte hemma
Helgen 10-11 juli är det PowerMeet
Så då är vi framme vid 17-18 juli isåfall.
Kommer inte ha bestämd semester men någon dag här och där kommer jag säkert att kunna ta ledigt. (Ska fråga chefen)
Annars så får vi göra en framåt augusti.

aRWe skrev:
Helgen 3-4 juli är jag nog inte hemma
Helgen 10-11 juli är det PowerMeet
Så då är vi framme vid 17-18 juli isåfall.
Kommer inte ha bestämd semester men någon dag här och där kommer jag säkert att kunna ta ledigt. (Ska fråga chefen)
Annars så får vi göra en framåt augusti.

Powermeet är en underbart bra ursäkt att lämna stan, och slippa fjortisfylla, raggardrägg och den så annorlunda lukten av spya+kräks+bärs.

Datum: 27/6
Tid: Samling 10.45, vi åker 11.00
Plats: Centralen
Mål: Tungelstavägen (Slingerbulten) och Bogesundsvägen.

Vi kommer att åka fler kurviga mc vägar utöver dessa.
Så hoppas vi på fint väder för vid regn ställs detta in.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT