Stockholmstur

aRWe skrev:
Datum: 27/6
Tid: Samling 10.45, vi åker 11.00
Plats: Centralen
Mål: Tungelstavägen (Slingerbulten) och Bogesundsvägen.

Vi kommer att åka fler kurviga mc vägar utöver dessa.
Så hoppas vi på fint väder för vid regn ställs detta in.

Hänger på :rock :)

Robban... jag antar att vi startar hyggligt tidigt, då det är mycket som ska åkas den dagen ? 0900 ?

Pejo skrev:
Robban... jag antar att vi startar hyggligt tidigt, då det är mycket som ska åkas den dagen ? 0900 ?

Du menar väl " Kan vi inte starta lite tidigare?" Eller missade du att
Bus(s)aRWe redan spikat en starttid? :7peta

gasolis skrev:
Du menar väl " Kan vi inte starta lite tidigare?" Eller missade du att
Bus(s)aRWe redan spikat en starttid? :7peta

Ja, så är det nog. Vi pratade lite igår, och vi ska åka färja o grejja + tungelsta + bogesund... sånt tar tid. Jag sticker gärna lite tidigare för att verkligen kunna lägga tid på det som är skoj = tungelsta + bogesund...

tungelsta hemmabana !

tungelsta

Väntar på er vid rosenhills cafe som ni passerar om ni ska köra tungelsta mot södertälje det är min hemma bana nuförtiden :tummenupp

Alla ni som åker Bogesund första ggn, var för Guds skull försiktiga med dödskurvan. Iofs ingen uppenbar dödskurva nu längre då de har tagit bort allt hårt man kan åka in i men ändå. Minns att jag var duktigt illa ute när jag åkte där första ggn.
I all vänlighet (obs, jag är ingen kycklingmamma!)
/aceN

Okej !

Hoppas väderguden är med oss och att man har kvicknat till efter
midsommarfirandet. :)

Klart man är med.
Syns på söndag 27/6 kl. 10.45 på stationen.

R-Sickan

Här är en möjlig rutt, som kan revideras beroende på väder, folks åkhumör, oförutsedda händelser och dyligt. Vi kan diskutera det imorgon (om det nu blir någe väder som man kan åka hoj i)

Bifogat

• 040627.JPG
    040627.JPG
    128.1 KB · Visningar: 81
aRWe skrev:
Här är en möjlig rutt, som kan revideras beroende på väder, folks åkhumör, oförutsedda händelser och dyligt. Vi kan diskutera det imorgon (om det nu blir någe väder som man kan åka hoj i)

Det klart det ska bli väder... hyggligt dessutom. Hur lång var den föreslagna rutten ?

gasolis skrev:
Ok då får jag tyvärr tacka nej till denna eminenta tur. Kör förnuftigt :tummenupp

TSÄRP DIG! Jag skämtade lite halvt om halvt... kom till tsentralen imorrn och diskutera rutten så anpassas den säkert efter dina behov också.

Ps - Vaddå 'för-nuftigt' ? Som en Skoda ? :gnissla

Vi får väl diskutera rutten på station då, "Slingerbulten" och "Bogesundsvägen" skall iallafall hinnas med.
Tid vi kommer hem? Jaa det är väl precis när vi slutar köra. :D

Vart var vi? Vart åkte vi? Jag har, och nu skämtar jag inte, inte den blekaste aning var det var vi svängde av utflyktsvägen (mellan Mariefred & Södertälje)... men den vägen var bra... och sen, hux flux, så stod vi på en mack i S-tälje och snackade mat. Vad hände ? Wheelade jag? Stoppiesar? Speedwaysladd? :D

Långt och roligt var det i vilket fall. En :tummenupp åt aRWe !

Ja det var kul! Det var kurviga fina vägar med bra asfalt o inget grus som
ställde till det för ngn. Slingerbulten blir bättre o bättre ju mer man lär känna den, men min favorit är iallafall helt överlägset bogesundsvägen, helst från vaxholm mot tokholm.
Men duger åt andra hållet också. Vi stannade ett par ggr på ställen där många kört av vägen och diskuterade varför och förhoppningsvis lärde oss att se dessa synvillor i andra sammanhang. Allt är ju inte alltid som man tror/vill att det ska vara.
Tack alla för trevligt sällskap o detta gör vi om snart!
/Micke

Nog för att jag "bara" satt bakpå, men jag tyckte att det var skoj! Trevligt sällskap :tummenupp

Last edited:
Vill tacka för trevligt resesällskap, lång tur blev det, runt 45 mil.

En karta över äventyret som också innehöll 2 st färjeturer och ett besök på McDonalds Sveavägen där vi träffade några trevliga prickar från Potateosmc.

Bifogat

• Turen 040627.JPG
    Turen 040627.JPG
    132.2 KB · Visningar: 111
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden