Stockholmsrunda med frugan bakpå

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...uja, 53 mil senare, så är man hemma igen. :näsblod Avresa runt halv 10 imorse, med frulle på Markan i Strömsholm, med kaffe och nya livsandar i kroppen blev det lite snabbvisit hos polaren som banvaktade på cross-/endurobanan i Eskilstuna.

...vidare till Rosenhill via Sundbyholm, Mariefred och tyvärr liten snutt motorväg straxt från sport-tävlings-hallarna i Södertälje.
Fick räta ut lederna med en kanonmysig fika vid Rosenhill runt lunchsnåret, såg en kanonfin 1098s, en kolfiberaprilia (hubbahubba) och lite annat godis.

Lite lätt nojig fruga bad mig hålla igen på bulten, så det blev en varlig runda, och fanimig - den är kul även om man håller sansade 10 över och rullar! :yoparty Massor av hojar, men ingen fulkörning - vi tackar för det, tanten hade nog aldrig låtit mig sikta ned mot Stockholm igen annars. :D

Västerhaninge, nynäsvägen och jordens tråkigaste resa på 222:an ut mot färjorna som tog oss över till Vaxholm, där ett par redigt omotiverade knappt-fyllda-20-servitriser efter en hel del onödig irritation fick fram ett par hamburgertallrikar (man får verkligen vad man betalar för ibland :huvet ).

Tankstopp och man ser den där smaskiga kolfiberaprilian igen, nu med ägaren på, fick en glad tummen-upp på min pärla, trevligt! :)
Full tank igen...och vi siktade vi på bogan, det första man ser är ljus och blommor där jag antar den unga grabben förolyckades förra veckan, obehagligt värre...

Ett par kilometer in så är vägen avspärrad, polis och ambulans är i full fart med att ta hand om en dam som åkt av, var klart obehagligt att åka förbi, men det såg inte ut att ha gått riktigt illa i alla fall.
Det var inga trevliga blickar poliser och ambulanspersonal delade ut när man sakta rullade förbi - och jag förstår dem. Hoppas det gick bra med tjejen i alla fall!

Vidare i maklig takt mot Sigtuna, via Vilda Vallentuna och LapplandsVäsby och förbi stötdämpar-mekka (öhlins :D) - där lite snabbfika på Våfflan satt som en fläskläpp.
...här började orken tryta, och nu ville jag bara hem - så det rullade på raka spåret mot Västerås igen i lite högre tempo.

Det är då precis fan att man skall bo så långt ifrån så fina hojvägar. :D

/J - kronslut

Last edited:
Men, tog du några bilder på de "knappt-fyllda-20-servitriser"-na?
:tuttar

Fet chans, tuggummituggande och nonchalanta övervintrade fjortisar har nada att hämta här. :arsele

Jag var, och är, galet glad över att frugan äntligen fick åka med på en riktig runda, och klarade av det med bravur. :yoparty

...nu skall vi försöka smyga upp tempot lite med så blir det perfekt - i den bästa av världar blir hon biten som fan och tvingar mig att köpa en 600:a åt henne. :D ...men det blir nog inget med det, det skall ryktas och mockas på fritiden tydligen... *urrrrrk*

/J

Fet chans, tuggummituggande och nonchalanta övervintrade fjortisar har nada att hämta här. :arsele

Jag var, och är, galet glad över att frugan äntligen fick åka med på en riktig runda, och klarade av det med bravur. :yoparty

...nu skall vi försöka smyga upp tempot lite med så blir det perfekt - i den bästa av världar blir hon biten som fan och tvingar mig att köpa en 600:a åt henne. :D ...men det blir nog inget med det, det skall ryktas och mockas på fritiden tydligen... *urrrrrk*

/J

ojävlar då e det synd om dig i fortsättningen, du får ta i med hård hanskarna och köpa en 600, iställe för att köpa sånna där havremoppar, jag lovar bara, hyror och annat skit kostar så mkt, istället så skulle du kunna köpa en ny hoj varje år.

edit: ta detta med en smula ironi :tungan

Haha....jadu, det är redan rökt, det står en sådan havrematad arabjäkel i ett stall nära mig redan. :huvet :D

Något man slogs av är att många har samma mål som en annan - det är Rosenhill, bulten, vaxholm och bogan som hägrar - kolla in lirarn' här (eller så var det bara en stalker :D )

Först utanför Rosenhill
http://maddislarsson.bilddagboken.se/p/show.html?id=258054414&directlink=1

Vem hittar vi på färjan mot Vaxholm?
http://maddislarsson.bilddagboken.se/p/show.html?id=258054824&directlink=1

Det är *inte* planerat, och lirarn' råkade kliva in i kameran när frugan skulle fota lite på färjan...inte tänkte vi på det heller innan kameran tömdes igår. :D :D :D

/J

Vem hittar vi på färjan mot Vaxholm?
http://maddislarsson.bilddagboken.se/p/show.html?id=258054824&directlink=1

Det är *inte* planerat, och lirarn' råkade kliva in i kameran när frugan skulle fota lite på färjan...inte tänkte vi på det heller innan kameran tömdes igår. :D :D :D

/J

Muahaha, fifan vilken skoj gubbe :D

/J

Lägg av, det låter precis som hämtat ur mitt liv.
Jag får köra max 85 km/h sen tycker hon att det är läskigt.
Om hon själv skall börja köra hoj så är det en Trajja 675 som gäller enligt hennes egna önskemål. Dessvärre så upptas en stor del av hennes fritid av just hästskit.

Hehe :D :tummenupp

Last edited:
Haha....jadu, det är redan rökt, det står en sådan havrematad arabjäkel i ett stall nära mig redan. :huvet :D

Något man slogs av är att många har samma mål som en annan - det är Rosenhill, bulten, vaxholm och bogan som hägrar - kolla in lirarn' här (eller så var det bara en stalker :D )
.
.
.

/J
Solklar stalker man ser det tydligt på den lömska cockerspaniel-looken.
Han e säkert ute efter att sno häftiga klistermärken från Aprilian eller kanske bara en extrem linslus...:D :D
Jävligt lustigt iaf

Ang långt från fina vägar.... Visst är det väl vägen mellan Norberg - Sala som är bitvis riktigt skoj. Visst, inte Västerås city direkt, men iaf i dina omgivningar. Å sträckan Hallstahammar - Surahammar...

Har du andra tips på vägar i "ditt" område? Brakar förbi västerås på väg mot familjens landställe, alltid skoj med tips..

Ni fick er en jädra resa iaf, skoj!

...men det blir nog inget med det, det skall ryktas och mockas på fritiden tydligen... *urrrrrk*

Äckligt... :va

Lägg av, det låter precis som hämtat ur mitt liv. Jag får köra max 85 km/h sen tycker hon att det är läskigt. Dessvärre så upptas en stor del av hennes fritid av just hästskit.

Fyyfaan, vad är det med dagens brudar... :mad:
Min fru har också en djävla massa hästar... 108 st i hennes Street Triple för å va exakt, muahahaaaa!!! :FU

Ang långt från fina vägar.... Visst är det väl vägen mellan Norberg - Sala som är bitvis riktigt skoj. Visst, inte Västerås city direkt, men iaf i dina omgivningar. Å sträckan Hallstahammar - Surahammar...

Har du andra tips på vägar i "ditt" område? Brakar förbi västerås på väg mot familjens landställe, alltid skoj med tips..

Ni fick er en jädra resa iaf, skoj!

Uja, nog finns det dugliga vägar, men inga med riktigt samma "känsla" som att bryta in bågen och ta en fika på Rosenhill med 100 andra likasinnade, tanka fullt och sikta på Tungelsta och vidare äventyr. :)

Olbergavägen mellan Hallsta/Sura är småskoj om man får den för sig själv, en hel del väldigt tighta böjar - 252:an är kul i lite för vanskliga hastigheter, det är lite halvt obehagligt med räcken i stort sett längs hela vägen.

Rytternevägen är riktigt skoj med (speciellt om man tar loopen runt Barkarö) mellan Johannisbergs flygfält och korset på 56:an (kommer man från Västerås så åker man rakt över hamnar man på 252:an och Strömsholm med Marketenteriet som rätt ok hojfik).

Vägen mellan Köping - Fagersta är rätt skoj med på sina ställen, lika Fagersta - Ramnäs via Engelsberg, den är när det inte är grus på den på vissa ställen av bultkvalitet. :)

Den andra sidan, ut mot Enköping har jag halvdan koll på, det ligger på "att göra" att undersöka, har åkt en del, men hittar lite halvskralt... :näsblod

Hade du med henne på Husan i 53 mil:D :gnissla

Haha, det hade varit grejer det...då hade nog till och med jag gnällt på öm bak. :D

/J

/J

Gillar man en sorts hästkrafter är steget inte långt till andra, så du kan nog locka henne om du använder rätt argument. :)
Själv samlar jag på alla varianter; fritiden delas mellan häst, porsche och mc. :yoparty
Och du kanske skulle prova havrevarianten? Lite läskigt att den kan fatta egna beslut, men det är ju lite av tjusningen också... ;) Och balansen borde inte vara något problem.
Har du rätt modell gör den över 70 knyck på en hästkraft, det är inte illa! :D

Uja, nog finns det dugliga vägar, men inga med riktigt samma "känsla" som att bryta in bågen och ta en fika på Rosenhill med 100 andra likasinnade, tanka fullt och sikta på Tungelsta och vidare äventyr. :)

Olbergavägen mellan Hallsta/Sura är småskoj om man får den för sig själv, en hel del väldigt tighta böjar - 252:an är kul i lite för vanskliga hastigheter, det är lite halvt obehagligt med räcken i stort sett längs hela vägen.

Rytternevägen är riktigt skoj med (speciellt om man tar loopen runt Barkarö) mellan Johannisbergs flygfält och korset på 56:an (kommer man från Västerås så åker man rakt över hamnar man på 252:an och Strömsholm med Marketenteriet som rätt ok hojfik).

Vägen mellan Köping - Fagersta är rätt skoj med på sina ställen, lika Fagersta - Ramnäs via Engelsberg, den är när det inte är grus på den på vissa ställen av bultkvalitet. :)

Den andra sidan, ut mot Enköping har jag halvdan koll på, det ligger på "att göra" att undersöka, har åkt en del, men hittar lite halvskralt... :näsblod

Haha, det hade varit grejer det...då hade nog till och med jag gnällt på öm bak. :D

/J

Det finns sjyssta vägar omkring enköping. Antingen ut till S1 / Härkeberga och bege sig in på en liten skitväg som leder till Örsundsbro. Sen därifrån till Bålsta. 2-3 mil riktigt kurviga fina vägar.

Alternativt från Örsunds till Uppsala, går in en väg bakom Sulas mc som är grym.

Gillar man en sorts hästkrafter är steget inte långt till andra, så du kan nog locka henne om du använder rätt argument. :)
Själv samlar jag på alla varianter; fritiden delas mellan häst, porsche och mc. :yoparty
Och du kanske skulle prova havrevarianten? Lite läskigt att den kan fatta egna beslut, men det är ju lite av tjusningen också... ;) Och balansen borde inte vara något problem.
Har du rätt modell gör den över 70 knyck på en hästkraft, det är inte illa! :D

Ta det inte personligt, men du är grundlurad. :D

/J

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...