Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Freakshow skrev:
Tja Benke, inte åka bussfilen! hehe..... min hoj startar inte!!!!

Bussfil funka finfint, folk brukar ju säga att Firestorm numera är en gammal touringbuss... :)

Va, startar inte Daytånan? :( Hmmm, engelsk hoj, måhända något med det elektriska? :7peta :tungan

Vi var tre stycken Rapidosar som tittade förbi vid Rosenhill runt 14-tiden (efter en för säsongen första runda på Slingerbulten, i lite lagom försäsongtempo, hu va ringrostig man är... :gnissla ) Var tjockt med hojar vid Rosenhill, men 80% glidare, och inga för mig bekanta ansikten, så vi drog vidare och letade upp ett nytt fik som ligger mittemellan Sorunda och Tungelsta, där vi sammanstrålade med ett par SH-are.

Fiket var dock sisådär, köttbullemackan får tyvärr bara en :squid av fem möjliga. Detta pga en dåligt avvägd balans mellan köttbullar och rödbetssallad, för mycket rödbetssallad, för få köttbullar... :mad:

Årets första lilla runda är dock avklarad! :)

/B

Härligt väder idag! Vi snurrade en tur på en sisådär 4 timmar! Bogesund är ren från grus! :yoparty

Runt Kårsta var det värre men hyfsat "ok"! :näsblod

benkar skrev:
Fiket var dock sisådär, köttbullemackan får tyvärr bara en :squid av fem möjliga. Detta pga en dåligt avvägd balans mellan köttbullar och rödbetssallad, för mycket rödbetssallad, för få köttbullar... :mad:

/B

Goda bullar dock, men Rosenhill är klart bättre! De har ju espresso! :Bugar

Vägen mot Lida från Slingerbulten var finfin och Nykvarn-krokarna var super nice! Inget grus, lite bilar och desto mera fart!

Våren är här!! :Rockbanan

Det verkar som att folk sitter inne i sina stugor och väntar på sommarvärmen. Kan hålla med om att det är lite kallt men nu kan jag inte vänta längre. Måste bli en vända i morrn. Är det någon som ska ut efter kl 18?

bikerwoman skrev:
Jaha, blir det nån åka i morgon (onsdag) kväll?
Känns lite småkyligt ute nu... Inte så kul att behöva stanna varje mil för värma fingrarna. :(

Spiken skrev:
Känns lite småkyligt ute nu... Inte så kul att behöva stanna varje mil för värma fingrarna. :(

Körde en timme i går. Satan va kallt det var, kändes som vinter :tomten
Men det var kul iaf, man har ju inte så höga krav på första riktiga åkturen för året.
Solen sken, vägarna svängde och vattnet var varmt i badkaret när man kom hem.
:tummenupp

bikerwoman skrev:
Tom. jag avstod från att köra hoj idag, det var -2,8 i morse när jag vaknade...

Tunnis! :7peta :7peta

Nä... är lite väl svalt ute nu... :gnissla Och ser inte ut bli så mycket hojåka till helgen heller, fre-lör ska jag titta på/fota ERF-race på Falkenberg, men på söndagen blir det kanske några meter hojåka, en tjejkompis ska kolla lite närmare på en VTR som är till salu. Hoppas att maj bjuder på lite mer värme!

/B

bor söderom men tänkte nog köra norröver för ovanlighetens skull
dra vid 11 och köra ett par timmar

4 grader "varmt" just nu :kocko :fatta! :6surkart

bikerwoman skrev:
Nån som har lust att ta en tur nu inom nån timme?

Tjaa.... man kanske skulle ta och köra av sig lite bakfylla. Lite fartvind och motorljud brukar göra susen! Nåra bombwheelisar får en att kvickna till oxå.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing