Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Sweedo skrev:
Blabla, svepskäl, blabla, polering, blablablabla. :rofl
Själv skall jag ut och....

...handla färg för att måla i helgen! :huvet

Precix.. Svepskäl...
:7peta Ähh ni trastar bara... :arsele Rädda för att blir FRÅN ÅKTA VA!

Ändå har jag sportstern ida...... :tungan

:7peta sporthoj= Sportster

:arsele Ja ibland suger det fett! Varför kan man inte vara ute och hojja hela dagarna? Jag vill vara rik och ledig :tummenupp :D :yoparty :banana :squid :hjälm :tuttar

Jag och johanjulgran ska mötas vi donken i å-berga klockan 15:30. Häng på ni som vill, blir troligen lite bogesund :)

TwinSucker skrev:
Ohh well...jag drar snart till bulten, är det ingen där får man väl köra själv :hihi
Typiskt...hade gärna hängt på men missade bara inlägget med drygt 30 timmar :(

Jobbade inte du ute i Haninge/Handen Twinsucker?
Jag jobbar i Västerhaninge och skulle gärna ta en liten tur på bulten någon lunch, intresserad?

DARKDEVIL skrev:
INGEN SOM SKA UT NU VID 16? :confused:

Nja... kl.16 var jag nästan hemma efter en runda med VTR-klubben, mycket mullerbuller blev det... :D http://vtr.nu/album_cat.php?cat_id=11 och vädret var minst sagt kanon!

Vi mellanlandade två gånger på Rosenhill, stirrade ivrigt efter SH-tröjor, eller sporthojar överhuvudtaget. men var mest kromslädar där, samma sak längs vägarna, 75% kromslädar.... :gnissla :confused: Trodde det skulle vara fullt med bekant folk på både Rosenhill och Slingerbulten. Men Quarnevalen drog kanske mer?

Söndag... babblat lite löst med ett par Rapidosar, flera sugna på ut och gasa lite, framåt 12, 13-tiden, kanske koka ihop något, lite Slingerbult, en fika ner på Torö kanske?

/B

Söndag 15 maj....

Söndag 15 maj, avfärd från Rapidoklubbstugan ( Karta HÄR! ) kl. 13.00, en runda ner på Södertörn i "Sporthojs-inspirerat tempo", dvs vi är ganska så givmilda med gashanden ute på krokvägarna. Fungerar för dig med sporthoj, standardhoj osv som har några mil i kroppen, och gillar att gasa hyfsat, men ändå inte "tokfort".

Vi tar det dock fint på in/ut-fartslederna, inom KK-återkallelsegränserna, och samma sak på 30-50-sträckorna/bebyggelse.

Fulltankat innan avfärd, och läs gärna lite om "hur köra i grupp": http://www.rapido.se/docs/pdf_viewer.php4?id=109 Viktigast att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, att stanna till längst ut vid korsning när vi byter färdriktning, och att man kör i sitt eget tempo, hojar i diket är o-kul! Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande och känner att hojen bakom "trycker på", dvs bra titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Hoppas på ett lagom stort gäng, lite blandat Rapidosar och SH mm.

//B

Någon som tänker sej via värmdö ut mot Vaxholm?
Hakar gärna på isåfall.
Även Ingarö för bus är intressant :)

Det har du förtjänat isåfall :lol
Det var inte dej jag träffade vid OK Gustavsberg i onsdags va?
Isåfall kopplade jag aldrig att du var samma kille som jag köpte blinkers av :(

R1 wannabe skrev:

det va mig du träffade ;)

RRickard skrev:
det va mig du träffade ;)
Ok. Hade ni kul?
Ångrade att jag inte frågade om det var ok att haka på. Hade varit kul och "leka" lite.

Vore kul att hitta en bra "lekplats" närmare hemmet än Jordbrorakan samt lite folk som gillar att "leka"
:tummenupp

R1 wannabe skrev:
Ok. Hade ni kul?
Ångrade att jag inte frågade om det var ok att haka på. Hade varit kul och "leka" lite.

Vore kul att hitta en bra "lekplats" närmare hemmet än Jordbrorakan samt lite folk som gillar att "leka"
:tummenupp

vi skulle hem till honom och fixa med hans motard, sen körde vi bara lite utåt björkvik.. han kör e-reggat och obesiktigat, så han ville inte åka in till stan, jag drog in lite senare..

benkar skrev:
Söndag 15 maj....

Söndag 15 maj, avfärd från Rapidoklubbstugan ( Karta HÄR! ) kl. 13.00, en runda ner på Södertörn i "Sporthojs-inspirerat tempo", dvs vi är ganska så givmilda med gashanden ute på krokvägarna. Fungerar för dig med sporthoj, standardhoj osv som har några mil i kroppen, och gillar att gasa hyfsat, men ändå inte "tokfort".

Vi tar det dock fint på in/ut-fartslederna, inom KK-återkallelsegränserna, och samma sak på 30-50-sträckorna/bebyggelse.

Fulltankat innan avfärd, och läs gärna lite om "hur köra i grupp": http://www.rapido.se/docs/pdf_viewer.php4?id=109 Viktigast att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, att stanna till längst ut vid korsning när vi byter färdriktning, och att man kör i sitt eget tempo, hojar i diket är o-kul! Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande och känner att hojen bakom "trycker på", dvs bra titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Hoppas på ett lagom stort gäng, lite blandat Rapidosar och SH mm.

//B

Hakar gärna på någon gång! Jobbar i dag, fast tog en omväg förbi bulten på förmiddagen...

TwinSucker skrev:
Ohh well...jag drar snart till bulten, är det ingen där får man väl köra själv :hihi

Såg ditt meddelande för sent! Jag kommer att ta vägen över bulten i morgon kväll. Jag stannar till vid Shellmacken ca 20:15. Hoppas vi ses!

05-05-16: På grund av vädret (regn just nu) så ställer jag in dagens tur. Ses någon annan gång!

Last edited:
Åka efter MotoGP??

Någon som ska ut och åka efter MotoGP??

Är söder om stan just nu, men har inget problem att åka norröver.... :squid

R1 wannabe skrev:

:yoparty Nej men det var jag som hade blinkers...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP