Stockholmarna får köra av sig på Tullinge flygfält?

Då skulle SMC varit på hugget redan för två år sedan och tagit hand om dom potentiella medlemmarna.

Allt som är över 50 cc klassas väl som mc? :va

Hursomhelst så blir jag bara mer o mer nöjd över att jag inte längre är medlem i SMC.

Ja, det stämmer nog att allt över 50 cc är MC.

Problemet är kanske att fyrhjulingen är den enda MC som får köras med B-kort:va

Tror du att de förarna räknar sig som MC-förare?

Så bra att du är nöjd, det är jag också för att jag ÄR medlem :D

Last edited:
Jag blir alltid lika konfunderad när det dyker upp diskussioner om att MC-förare "borde få köra av sig" på något flygfält eller gudvetvar. Varför i hela friden skulle man få det?

Tja, värstingar fick ju en resa till Västindien.....
Biaggi kör Mc i ett Team igen (och är på god väg till en MotoGp-styrning!!)...:tummenupp
Sänkning av tobakskatten på cigaretter minskar smugglingen....
En del väljer att visa sitt deltagande med att skriva R.I.P.....
Jorden är rund.....
Det finns de som tycker annorlunda än dej alltså.
För att det kanske är en samhällsekonomisk vinst.

Vi har diskuterat detta tidigare utan att komma överens så kom inte med dina "känsloladdade" inlägg utan fakta nu:D

Jag blir alltid lika konfunderad när det dyker upp diskussioner om att MC-förare "borde få köra av sig" på något flygfält eller gudvetvar. Varför i hela friden skulle man få det?
För att en MC inte bara är ett transportfordon utan ett hobby/lekfordon och finns det ingenstans att leka med det så gör folk det på gatan.

Själv lägger jag ner en hel del tid/pengar på att åka från Stockholm till diverse banor i Sverige men det är lågt och många andra tycker att det är enklare att köra av sig på gatan.

Jag ser ingen anledning till att det inte skulle finnas någonstans att "köra av sig"

För att en MC inte bara är ett transportfordon utan ett hobby/lekfordon och finns det ingenstans att leka med det så gör folk det på gatan.

Själv lägger jag ner en hel del tid/pengar på att åka från Stockholm till diverse banor i Sverige men det är lågt och många andra tycker att det är enklare att köra av sig på gatan.

Jag ser ingen anledning till att det inte skulle finnas någonstans att "köra av sig"
Folk med bilar med mer än 200 hk då? Ska de inte få "köra av sig"? Snöskotrar? Vattenskotrar? Båtar?

Nej, låt skattebetalarna bekosta en köra-av-sig-park i närheten av varje stad. Det verkar realistiskt.

Synd att du inte är medlem i SMC, då hade du kunnat värva dem. Här där jag bor används de bara som arbetsfordon.

Blir svårt att värva någon till att betala en massa pengar för något som inte ger mig personligen lika mycket tillbaka i värde.
Gick ur när dom höjde medlemsavgiften. Tyckte inte den var motiverad.

Folk med bilar med mer än 200 hk då? Ska de inte få "köra av sig"? Snöskotrar? Vattenskotrar? Båtar?

Nej, låt skattebetalarna bekosta en köra-av-sig-park i närheten av varje stad. Det verkar realistiskt.
Det behöver inte nödvändigtvis vara några skattebetalare.
Det är samma "finansiärer" som gjort det möjligt för dig att åka bana T.ex.

Svenska Bilsportförbundet har ju Blackrace för bilar.....

Bilar används i mycket större utsträckning som rena transportmedel än motorcyklar och där försvinner de som "leker av sig" på gatan i mängden dessutom finns det lite möjligheter att "leka av sig" på black race och liknande men ja det skulle inte skada med en bana för bilar också.

Vattenskotrar och båtar finns det ju hela hav att leka i, det är rätt små delar av havet där man har hastighetsbegränsning.

Är det ens någon här som har nämnt att det skall vara skattebetalarna som bekostar detta? Finns ett helt gäng privata företag som vill bygga banor men inte får det på grund av massa överklaganden, se till att de får tillstånd att bygga någonting. Sen finns det redan ett helt gäng flygfält där man skulle kunna anordna en hel del saker om byråkratin förenklades.

Jävligt lätt att sitta och skriva som du gör när man har Gelleråsen runt husknuten.

Blir svårt att värva någon till att betala en massa pengar för något som inte ger mig personligen lika mycket tillbaka i värde.
Gick ur när dom höjde medlemsavgiften. Tyckte inte den var motiverad.
Det är ju lite olika vad man värderar. Jag gick med under förhoppningen att de gör något bra för motorcyklister. Sen att jag får en blädderbar tidning och 700 spänn billigare försäkring är en bonus.

Bilar används i mycket större utsträckning som rena transportmedel än motorcyklar och där försvinner de som "leker av sig" på gatan i mängden dessutom finns det lite möjligheter att "leka av sig" på black race och liknande men ja det skulle inte skada med en bana för bilar också.

Vattenskotrar och båtar finns det ju hela hav att leka i, det är rätt små delar av havet där man har hastighetsbegränsning.

Är det ens någon här som har nämnt att det skall vara skattebetalarna som bekostar detta? Finns ett helt gäng privata företag som vill bygga banor men inte får det på grund av massa överklaganden, se till att de får tillstånd att bygga någonting. Sen finns det redan ett helt gäng flygfält där man skulle kunna anordna en hel del saker om byråkratin förenklades.

Jävligt lätt att sitta och skriva som du gör när man har Gelleråsen runt husknuten.
Ja, merparten av "köra av sig"-maffian förutsätter att "dom" fixar en bana/flygfält/raka. Självfallet med fri entré.

Intressant att du nämner att det finns så många privata företag som vill bygga banor. Nämn gärna några.

Ja, merparten av "köra av sig"-maffian förutsätter att "dom" fixar en bana/flygfält/raka. Självfallet med fri entré.

Intressant att du nämner att det finns så många privata företag som vill bygga banor. Nämn gärna några.

valmers valmers...lugna dig, tänk på Sola i Kalsta...

Du har Viking Park t ex :) Finns det några banor som är Kommunal- Statligt ägda??? Här i Älvdalen är Monzta byggd på kommunal mark men själva banan ägs av ett antal företag.
Här har det varit 3 körningar med bil i sommar, Viperklubben, Miataklubben och ytterligare någon som beskrev sig som "standardbilar"

Många bilmärkesklubbar hyr väl liksom märkesmcklubbar in sig för bankörning?
Det var många märkesträffar på Kinnekulle förr iaf.

Gratis bankörning? Var har du fått det från? Så vitt jag minns kostade det att träna på Gälleråsen redan på sent 70-tal...

valmers valmers...lugna dig, tänk på Sola i Kalsta...

Du har Viking Park t ex :) Finns det några banor som är Kommunal- Statligt ägda??? Här i Älvdalen är Monzta byggd på kommunal mark men själva banan ägs av ett antal företag.
Här har det varit 3 körningar med bil i sommar, Viperklubben, Miataklubben och ytterligare någon som beskrev sig som "standardbilar"

Många bilmärkesklubbar hyr väl liksom märkesmcklubbar in sig för bankörning?
Det var många märkesträffar på Kinnekulle förr iaf.

Gratis bankörning? Var har du fått det från? Så vitt jag minns kostade det att träna på Gälleråsen redan på sent 70-tal...
Detta handlar inte om bankörning. Tyvärr.

Själv skulle jag gladeligen slanta en peng i inträde om det fanns en bana i närheten att åka på.
Och en bana i sthlm området har det ju krigats om i åratal.
Men tyvärr så finns det ju en skara trädkramare å andra gnällspikar som hindrar oss från att få en bana på nära håll, och det är oftast samma personer som klagar på att vi åker på gatan.

Detta handlar inte om bankörning. Tyvärr.

:confused: :va :confused: :va :confused: :va
Skriv inte bana/or:mad:

Var det inte någon tidning som hade "En dag på banan" för ca 10 år sedan?? Sonen var på något sådant på Kinnekulle...

"Citat: Maciej EVO VI

Citat: valmers

Intressant att du nämner att det finns så många privata företag som vill bygga banor. Nämn gärna några."

Last edited:
:confused: :va :confused: :va :confused: :va
Skriv inte banor då :mad:
Nej, det var lite slarvigt formulerat av mig.

Det är ju faktiskt inte svårare än att ta rr-licens och köra rr-träningar tills man spyr. Går utmärkt att använda gathojen för detta andamål, med några små modifieringar.

Problemet är att detta inte intresserar "köra av sig"-gänget. Det ska vara gratis, max en mil hemifrån och man ska få wheela på rakan. Dessutom öppet sju dagar i veckan.
Jag minns särskilt diskussionen med "only in Göteborg"-gänget för ett par år sedan. Diskussionen gick ut på att det borde byggas en bana i Göteborg, för det var så långt till Falkenberg.....

Det är ju faktiskt inte svårare än att ta rr-licens och köra rr-träningar tills man spyr. Går utmärkt att använda gathojen för detta andamål, med några små modifieringar.

Problemet är att detta inte intresserar "köra av sig"-gänget. Det ska vara gratis, max en mil hemifrån och man ska få wheela på rakan. Dessutom öppet sju dagar i veckan.
Jag minns särskilt diskussionen med "only in Göteborg"-gänget för ett par år sedan. Diskussionen gick ut på att det borde byggas en bana i Göteborg, för det var så långt till Falkenberg.....

*suckar* Vi som bodde 5 mil utanför Gbg och körde i Mini lady Cup slutet av 70- början av 80-talet hade väldigt nära till de flesta banorna, aldrig mer än 35 mil...

Men jag minns att det var tal om att bygga en bana i Gråbo (ca 4 mil från Gbg) men du vet BULLRET

De sista åren var det svårt att få köra Classik Race när SMC Gbg inte fick hålla till på Stora Holm längre, BULLRET

#edit# F-n också, nu drog grannen iväg på sin Husa på vår 50-väg (inte i 50)*avundsjuk*

Last edited:

eftersom du inte verkar ha någon vilja föra en någorlunda seriös diskution så är det nog ingen större idé att försöka diskutera vidare med dig, du verkar ha bestämt dig vad "köra av sig gänget" är för några och inget kan ändra din åsikt.

Sökning inom 08

125 träffar som matchar din sökning på: sporthallar, idrottsplatser, idrottsanläggningar
136 träffar som matchar din sökning på: ridhus, ridskolor, turridning
20 träffar som matchar din sökning på: ishall
100 träffar i rubriken: Golf - Banor, hallar, klubbar

1 träff som matchar din sökning på: trafikövningsplats (är inte öppen för almännheten)

Din sökning på motorstadion i 08 gav tyvärr ingen träff. motorstadion hittades i annat område. Välj ett område i listan till vänster

Ser ut att finnas en viss brist oavsett om det är för 1 , 2 eller 6 hjul ... Om inte annat så kan man ju köra på rörken och tuvängen tillsammmans med SMC och BMW-klubben men även där finns begränsningar. :tummenupp

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard