Stockholmarna får köra av sig på Tullinge flygfält?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Artikel på Aftonbladet idag olyckorna: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article626689.ab

Förvirrande är dock detta:

"Ett resultat är att förare i Stockholmsområdet som vill köra snabbt numera träffas på Tullinge flygfält.

- Där får man komma och köra av sig och köra på bakhjulet bland annat. Och det har stimulerat dialogen med den här gruppen mc-åkare väldigt positivt, säger Jesper Christensen" :va

Skeptisk till att Byggföretaget tillåter "fri körning" på deras byggarbetsplats?

Vafan, hoppas inte dom fittar till det nu. Blir det för mycket uppmärksamhet kring det där så blir det väl omöjligt att ta sig in där framöver.

Skeptisk till att Byggföretaget tillåter "fri körning" på deras byggarbetsplats?

Om inte så är det nog bra att de är massa folk där så slipper de bli sönderslagna maskiner samt klotter på dom.. vet hur jävligt de kan va när man kommer till jobbet o maskinjäveln har en ruta sönderslagen bara för att de är så öde.

Enligt polisen som kastade ut oss från Tullinge för ett par veckor sedan är det endast dom som har tillstånd att vara där eftersom dom har skjutbanorna på området.

Bortsett från Tullinge är artikeln bra! Jesper måste ha häcken full :pannkyss

Nejdå det är reportern som har noll koll, hon glömde bergis bort vad han sa
och hörde bara flygfält typ.

Har mailat henne seriösa mail om olycksorsaker och statistik som påverkar
hennes texter om mc-döden men hon verkar inte vara intresserad av att
svara på dem.

Har mailat henne om denna grej också.

Att olyckorna med supersport minskat kan också bero på att försäkringsbolagen chockhöjt avgiften för unga förare med vissa typer av supersport. Priset har gått upp till 80 000-100 000 kronor per år enbart i försäkring, vilket i praktiken stoppat den gruppen.

Ja, eller så har skenförsäkringarna eller folk som kör oförsäkrat ökat med lika många procent, dvs i praktiken har det inte hänt ett skit. Det har snarare blivit värre.

AftonBajs har fel som så ofta - för att inte säga alltid! Jeeeez! :gråta

Men visst vore det skönt med en frizon på Tullinge?!

Jag blir alltid lika konfunderad när det dyker upp diskussioner om att MC-förare "borde få köra av sig" på något flygfält eller gudvetvar. Varför i hela friden skulle man få det?

Lite tragiskt att SMC som gärna vill ha fler medlemmar inte tycker att fyrhjulingar är motorcyklar trots att dom är registrerade som det. Där missar dom ju en massa potentiella medlemmar.

Trodde dom skulle jobba för alla motorcyklister och inte bara välja ut en del som dom tycker är bekvämt.

Lite tragiskt att SMC som gärna vill ha fler medlemmar inte tycker att fyrhjulingar är motorcyklar trots att dom är registrerade som det. Där missar dom ju en massa potentiella medlemmar.

Trodde dom skulle jobba för alla motorcyklister och inte bara välja ut en del som dom tycker är bekvämt.

de kommer lära sig.. de kommer lära sig

Kanske för att det bara är 2 år sedan de började reggas som MC (bikerbitch, rätta mig om jag har fel) EU:bestämmelse?

Själv tycker jag att de är förträffliga arbetsfordon när en traktor är för stor och det fattas snö för scootern men på vägen vete väl katten om de har ett berättigande :gnissla

Förresten, hur många av de som kör fyrhjuling på väg tror du uppfattar sig som MC-förare :confused:
kopierat från VV:s sida
A och A1 ger även rätt att köra
- traktor, motorredskap klass II
- terrängskoter om körkortet är utfärdat före den1 januari 2000.
B ger även rätt att köra
- traktor, motorredskap klass I och klass II samt tre- och fyrhjulig motorcykel
- terrängskoter (om körkortet är utfärdat före den 1 januari 2000)

Då är väl Vespor och andra skotertyper med mer än 125cc mera MC men dem talar vi aldrig om :va

Last edited:
Kanske för att det bara är 2 år sedan de började reggas som MC (bikerbitch, rätta mig om jag har fel) EU:bestämmelse?

Själv tycker jag att de är förträffliga arbetsfordon när en traktor är för stor och det fattas snö för scootern men på vägen vete väl katten om de har ett berättigande :gnissla

Förresten, hur många av de som kör fyrhjuling på väg tror du uppfattar sig som MC-förare :confused:
kopierat från VV:s sida
A och A1 ger även rätt att köra
- traktor, motorredskap klass II
- terrängskoter om körkortet är utfärdat före den1 januari 2000.
B ger även rätt att köra
- traktor, motorredskap klass I och klass II samt tre- och fyrhjulig motorcykel
- terrängskoter (om körkortet är utfärdat före den 1 januari 2000)

Då är väl Vespor och andra skotertyper med mer än 125cc mera MC men dem talar vi aldrig om :va

Då skulle SMC varit på hugget redan för två år sedan och tagit hand om dom potentiella medlemmarna.

Allt som är över 50 cc klassas väl som mc? :va

Hursomhelst så blir jag bara mer o mer nöjd över att jag inte längre är medlem i SMC.

Nyheter
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard