Stockholm marathon! Någon som ska?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Börjar dra ihop sig nu! Finns det någon annan här som som ska springa?
För mig så är det premiär på denna sträcka.

Nästa år kanske, sprang gbg varvet i år och det får räcka!
Faktum är att gbg varvet var riktigt jobbigt, dubbelt så långt? ne, behöver nog träna mer... :P

pogo skrev:
2192597 Nästa år kanske, sprang gbg varvet i år och det får räcka!
Faktum är att gbg varvet var riktigt jobbigt, dubbelt så långt? ne, behöver nog träna mer... :P

Ja, inte för att på något sätt mästra, men att springa två mil nu är ganska skönt! Man får en annan syn på sträckorna när man maratränar. Har inte sprungit någon kortare slinga än 11,5 km i vår.. Ändå är jag osäker på om jag ska klara det.

Springa? Frivilligt?

Yikes.. Det finns folk till allt..

För att citera en jobbarkompis som var ute med bilen, när han mötte en kamrat som var ute och sprang..
"Om du nu har så bråttom, varför tog du inte bilen?" :7peta

Jonathan skrev:
2192453 Det här är ju faktiskt Sporthoj.com.

Äntligen, någon som konstaterar det som torde vara självklart. Men istället för sporthoj kan man ha jEtTe mOngA sJatT cHennsTer. Det går lika bra. Nästan. :)

UrbanTiger skrev:
2194361 Tyvärr så har jar en benhinna som jag sträckte lite våren 1987. Känner av det vid tryckföränringar, köld och regn. Fick 40.000:- av Trygg Hansa :yoparty

Och folk undrar varför premierna är så höga! :mad:

juha01 skrev:
2193186 Ja, inte för att på något sätt mästra, men att springa två mil nu är ganska skönt! Man får en annan syn på sträckorna när man maratränar. Har inte sprungit någon kortare slinga än 11,5 km i vår.. Ändå är jag osäker på om jag ska klara det.

Sprang för några år sedan. Jag hoppas att du sprungit +25 km några gånger, det hade inte jag, vilket gjorde att det blev väldigt slitsamt på andra varvet. Konditionsmässigt var det inga problem, men 42 km nöter sönder kroppen om man inte är van vid att springa långt. Det tog 2 månader innan jag var helt återställd.

lee skrev:
2194445 Sprang för några år sedan. Jag hoppas att du sprungit +25 km några gånger, det hade inte jag, vilket gjorde att det blev väldigt slitsamt på andra varvet. Konditionsmässigt var det inga problem, men 42 km nöter sönder kroppen om man inte är van vid att springa långt. Det tog 2 månader innan jag var helt återställd.

Ett långpass minst i veckan (över 20 km) sista tio veckorna. 29km som längst.

Borde klara det, men det kan man aldrig veta innan... Det är efter 32 km som loppet börjar och man har fortfarande en hel mil kvar!

Tänkte en sluttid på ca 4,40. Vad hade du?!

UrbanTiger skrev:
2194361 Tyvärr så har jar en benhinna som jag sträckte lite våren 1987. Känner av det vid tryckföränringar, köld och regn. Fick 40.000:- av Trygg Hansa :yoparty

Hade du skenförsäkrat då lr?

(Skenbenet asså. Ha ha. :3freak )

juha01 skrev:
2193186 Ja, inte för att på något sätt mästra, men att springa två mil nu är ganska skönt! Man får en annan syn på sträckorna när man maratränar. Har inte sprungit någon kortare slinga än 11,5 km i vår.. Ändå är jag osäker på om jag ska klara det.
Jag är inte i så bra form! Två mil för mig är jobbigt som satan, 1 mil är väl okej å springa för min del.
Tog mig runt gbg varvet på ganska "lång" tid 2:06. Men iofs, då hade jag inte så fruktansvärd hög puls vid målgång, det var benen och knäna som sa, "Nej tack, nu räcker det."
Vad springer du 21 km på?

juha01 skrev:
2194492 Ett långpass minst i veckan (över 20 km) sista tio veckorna. 29km som längst.

Borde klara det, men det kan man aldrig veta innan... Det är efter 32 km som loppet börjar och man har fortfarande en hel mil kvar!

Tänkte en sluttid på ca 4,40. Vad hade du?!

Då kommer du klara det. Jag tror jag hade ett pass på 22 km och några på 17- 18 km. Annars sprang jag korta pass (8-14 km) p g a lathet och tidsbrist, vilket som sagt var ett misstag.

Mentalt var det som jobbigast vid 25-30 km, då hade jag ont i hela kroppen och fortfarande 15 km kvar. Jag sprang på 3:49.

Markus skrev:
2194366 Äntligen, någon som konstaterar det som torde vara självklart. Men istället för sporthoj kan man ha jEtTe mOngA sJatT cHennsTer. Det går lika bra. Nästan. :)
Haha, elakt! :) Inför strikt ägarkontroll vid nyregistrering och deportera alla chat-sugna icke-motorcyklister till Lunarstorm.

Jag ska springa midnattsloppet i augusti, det är en mil, det får räcka :). Tanken på att springa 4.2 mil (och västerbron 2 ggr) får mig att bli alldeles matt. Men jag måste bistå med att jag är imponerad av de som tar sig igenom ett maraton! Lycka till juha01!

pogo skrev:
2195718 Jag är inte i så bra form! Två mil för mig är jobbigt som satan, 1 mil är väl okej å springa för min del.
Tog mig runt gbg varvet på ganska "lång" tid 2:06. Men iofs, då hade jag inte så fruktansvärd hög puls vid målgång, det var benen och knäna som sa, "Nej tack, nu räcker det."
Vad springer du 21 km på?

2,06 är en bra tid! Orkar man springa milen under timmen så är man iaf tränad. Inte topptränad, men knappast heller en soffpopatis!

Har sprungit varvet onykter på 2,35...

Annars så skulle jag nog klara det på 1,55. Fast jag vet ju inte, men när jag sprang 23 km på träning sist så tog det 2,09. Terränglöpning iofs.

Svårt det där med att sia om tider, men jag försöker med mer uthållighet nu, och det är dessutom skönare att springa lite lugnare men långt, än kortare och tokflåsa.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg