stinker en hoj i lgh?

Dominator-Rocks skrev:
2489828
Hur många klena :) killar tror ni det behövs för att putta upp den för trappen, ioförsig så har jag ju ett par muskelknutte kompisar också WOW, seriöst hur många skall man va 2 eller 3 ?

(Har tänkt å lägga nån form av planka i trappen så man slipper stegen)

Vad är det för fasoner? Har du inte sett Terminator 2 när T1000-gubben körde upp en gammal polis-mc för trappan? Det behövs alltså bara en person, som KÖR upp den för trappan!!! :tungan

Har alltid haft min motard i lägenheten, under sommaren i hallen och under vintern får den komma in till vardagsrummet och ibland får den även stå i sovrummet. Skall tillägga att jag har en 2:a

Dominator-Rocks skrev:
2489828

Hur många klena :) killar tror ni det behövs för att putta upp den för trappen, ioförsig så har jag ju ett par muskelknutte kompisar också WOW, seriöst hur många skall man va 2 eller 3 ?

(Har tänkt å lägga nån form av planka i trappen så man slipper stegen)

Uhm, jag hade nog oroat mig mer över hoppet än hur man ska få hojen uppför trappan. Dessutom lär du nog behöva använda den som ramp om du ska klara hoppet, så du klarar det ensam! :D

syltburk skrev:
2489867 Vad är det för fasoner? Har du inte sett Terminator 2 när T1000-gubben körde upp en gammal polis-mc för trappan? Det behövs alltså bara en person, som KÖR upp den för trappan!!! :tungan

Det tränade ögat ser att t1000 sitter på en offroadhoj med poliskåpor, då framhjulet går ifrån gatdäck och skivbroms till dubbat och trumbroms.:tungan

Lite som i mission impossible 2 där de byter däck under färd, skickligt.

Jag lyckades tråckla in min Laverda i sovrummet en vinter, lukta rätt mycket, vädra vädra...
Men det var nog däcken som stank längst/mest.

Började med att ha min på balkongen.. luktade satan och till slut hittade jag vad det var - luftfiltret var dränkt i soppa. Köpte nytt luftfilter och drog in en trasa i insuget. Efter det fick jag "tillstånd" av morsan att ha den i vardagsrummet :pannkyss

EDIT: Nu till vintern har jag skaffat varmgarage :yoparty

syltburk skrev:
2489867 Vad är det för fasoner? Har du inte sett Terminator 2 när T1000-gubben körde upp en gammal polis-mc för trappan? Det behövs alltså bara en person, som KÖR upp den för trappan!!! :tungan

Bara väntade på ett sånt här inlägg :D

RMT_Racing skrev:
2490007 Började med att ha min på balkongen.. luktade satan och till slut hittade jag vad det var - luftfiltret var dränkt i soppa. Köpte nytt luftfilter och drog in en trasa i insuget. Efter det fick jag "tillstånd" av morsan att ha den i vardagsrummet :pannkyss

EDIT: Nu till vintern har jag skaffat varmgarage :yoparty

Tack för tipset, bort med luftfiltret alltså!

Last edited:
Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

tack o hej! ;) ... kör lungt!

Det luktar lite från ljuddämparna och lite olja.
TÖM TANKEN om du ska ha den inne. Jag vinterförvarar min i vardagsrummet, visst luktar det lite, men jag ser det snarare som en väldoft än en stank:D

Jag älskar såna här trådar. :yoparty Glöm inte att ta bilder på resultatet sen!

Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

Töm hojen på all bensin, täpp igen alla luftningar, tvätta noggrant. Kommer inte lukta ett dyft :)

Har förvarat så i två vintrar på rad nu :)

Inte för att vara glädjedödare men kika hemförsäkringen...
Inte övertygad att den gäller när du har lägenheten som garage... :(

Men har du tur hos fb så :yoparty

Martein skrev:

Klart det luktar, men bara KÄRLEK...

Varför inte ställa in hojen i garaget över vintern?
Där gör det inget om det luktar.:D

har man fest hemma och hojen i vardagsrummet dröjer det inte länge innan nån står och bööörnar igenom parketten??

Martein skrev:
2489666 tack för tvättrådet! lär hjälpa.

avatar-hojen såldes i helga, jag tänker för den nya hojen om jag går o köper nån snart=)

ricken: som sagt jag skulle inte mecka den något om hon fick stå här..
mm det är ju troligt. Det skulle börja med provsittning 7 ggr om dan hela vintern.
Sen nån gång på fyllan kanske du vill visa polarna vilket fränt effektsystem du just meckat dit.
o sen när abstinensen blir för svår så har du väl en ny gummimatta som bildar en 8:a på parketten.
men men du kanske kan hålla dig:)

fan grabbar .. hehe.. man kan ju tro att ni inte har flickvänner =))..

nä har väll lägenheten som vinterförvaring själv.. men det går liksom ionte längre.. får hångla i garaget istället..=)... lycka till

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...