Stiggy...

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
fan, han har änbtligen fått fart på grejerna!!!
3:e startled!!! :tummenupp

Last edited:
ja, va fan... klockan är 6 på morgon!!!!

Rent strålande kört av Johan! nionde plats i det sällskapet skojar man inte bort och att knäcka Rolfo var en fin fjäder i hatten. Nu borde han komma hem och visa vad han går för i hetluften i Veidec. :rolleyes:

har sagt det förut och säger det igen, tveklöst bästa svenska roadracingföraren genom tiderna.

tassen skrev:
Lite fundersam över ditt val" genom tiderna".....du menar i din tid eller ??
Peter Linden, Peter Sköld, Bosse Granath....var nog igång innan du var född kanske...

Varken Peter Lindén eller Peter Sköld är ju i närheten av att ha presterat samma resultat i VM. Bo Granath möjligen, även om jag inte har stenkoll på hans resultat.

Bästa svenska föraren nånsin måste ju vara Kent Andersson, utan konkurrens.

tassen skrev:
Lite fundersam över ditt val" genom tiderna".....du menar i din tid eller ??
Peter Linden, Peter Sköld, Bosse Granath....var nog igång innan du var född kanske...
bjäbb bjäbb bjäbb, jag är 34år och har koll på dessa gubbar åxå :fatta! har själv kört RR sedan 1990 och gick på mitt första race 1984.

MIN ÅSIKT vad det jag skrev, hitta nått bättre att göra.

Ja den körningen kan väl ingen klaga på?
Är det någon som har hört hur han ligger till i förhandlingarna inför nästa år?Var det Honda eller?

Chris Ash skrev:
Varken Peter Lindén eller Peter Sköld är ju i närheten av att ha presterat samma resultat i VM. Bo Granath möjligen, även om jag inte har stenkoll på hans resultat.

Bästa svenska föraren nånsin måste ju vara Kent Andersson, utan konkurrens.
Bosse Granath blev som bäst 5:a i 500cc på en Husqvarna, hopskruvad
av 2st 250 crossmotorer.

Ruskigt snyggt kört av Stiggy idag. Chaz och Stiggy klart bäst med tanke på utgångsmaterialet.
Synd att det skulle släppa så här sent på säsongen bara.
Stiggys niondeplats är nästan att räkna som en pallplats,3'e privathoj i VM är inte illa pinkat.

oFFkeFF skrev:
Ruskigt snyggt kört av Stiggy idag. Chaz och Stiggy klart bäst med tanke på utgångsmaterialet.
Synd att det skulle släppa så här sent på säsongen bara.
Stiggys niondeplats är nästan att räkna som en pallplats,3'e privathoj i VM är inte illa pinkat.
Släppa och släppa, det har gått bra i ett rejs. Kul för Johan, hursomhelst.

valmers skrev:
Släppa och släppa, det har gått bra i ett rejs. Kul för Johan, hursomhelst.

Nja, de senaste rejsen har vart rätt bra. 14-15'e plats låter kanske inte så väldigt bra, men att inte ha en fabrikare i 250 är som att åka Proton i motoGP, d.v.s mer eller mindre omöjligt att köra ifrån fabrikarna.
Så det är ju som en liten cup i cupen. Chaz 6'e-plats är ju egentligen en ännu större skräll, men roligare när det går bra för Johan, för med det materialet ska han faktiskt vara kapabel att åka runt plats 10-15 hela tiden om det stämmer för honom.

Stiggy in action på P.I.

Bifogat

• Stiggy.JPG
    Stiggy.JPG
    20 KB · Visningar: 153
Kul med en Topp10 placering för Stiggy och hoppas att han lyckas fixa en styrning till nästa år också.

Han hade bråttom hela dan verkar det som :D
Team-mate to Chaz Davies, Johan Stigefelt had the second race of the day here on Sunday when he was told by one of the paddock travel agents that his flight was Sunday night and not Monday night from Melbourne. Helmets and leathers have never been packed so fast...
Från www.crash.net

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back