Stiggy MotorSport till KGA/SO.

Goodstuff skrev:
SÅg det en gång. Det var ingen högerhand i luften där inte...

Nu är det ju bättre att använda vänsterhanden som depåtecken då men vi ska inte vara sådana... du menar säkert bara det andra höger... ;)

Och för övrigt är depåtecknet till för att varna de som är bakom för att man kör långsammare för att gå i depå och ingen kan påstå att unge Harms körde långsamt in i depån... Eller?

Lime skrev:
Nu är det ju bättre att använda vänsterhanden som depåtecken då men vi ska inte vara sådana... du menar säkert bara det andra höger... ;)

Och för övrigt är depåtecknet till för att varna de som är bakom för att man kör långsammare för att gå i depå och ingen kan påstå att unge Harms körde långsamt in i depån... Eller?
Du har rätt - i bägge fallen. :hihi

för min del skiter jag i vem det är, depå inkörning skall föregås av en korrekt signalering och spårval.
Om hastigheten är hög spelar mindre roll, men att skita i att placera sig och signalera, i tid och tydligt, för att "man vet" att ingen är bakom... är så fel det bara kan bli.

Last edited:
R2 skrev:
för min del skiter jag i vem det är, depå inkörning skall föregås av en korrekt signalering och spårval.
Om hastigheten hög är spelar mindre roll, men att skita i att placera sig och signalera, i tid och tydligt, för att "man vet" att ingen är bakom... är så fel det bara kan bli.

Ja du R2... Attityden hos vissa icke namngivna förare har det samtalats om en hel del i helgen. F.ö. håller jag helt med.

Lime skrev:
Ja du R2... Attityden hos vissa icke namngivna förare har det samtalats om en hel del i helgen. F.ö. håller jag helt med.
hmm :va
när du skriver "ja du" och "F.ö." så ser det ut som om jag skulle gjort nått fult, eller kanske min bror, i så fall är det bara att namnge.
men jag kanske läser/tolkar fel.. :)

hur gikk det, vann han? Stiggy altså.

R2 skrev:
hmm :va
när du skriver "ja du" och "F.ö." så ser det ut som om jag skulle gjort nått fult, eller kanske min bror, i så fall är det bara att namnge.
men jag kanske läser/tolkar fel.. :)

Ja, du övertolkar.

För att tala klarspråk: Framför allt Robbins beteende på torsdagen fick en del bieffekter i de "yngre" klasserna som vid ett tillfälle kunde ha slutat riktigt illa. I SS600 är ni som sitter på hojarna duktiga på att hantera era maskiner och har erfarenhet av racing. Där gör inte lite bakhjulsåka och småunderligheter som att strunta i depåtecken så jättemycket.

I 125 Jr kan det ställa till med helt andra saker.

Men jo, jag är jäkligt impad av Harms, Backlund, Stigge och de flesta av er andra också. Jag fattar inte hur fanken ni kan och ens vågar köra så fort och lägga enr så hårt som ni gör...

I helgen ska jag själv ut och leka på Åsen, då dock "bara" med SMC på broms och kurvkurs. Hoppas någon av er RR-förare är där som instruktörer för då vet jag att det finns folk där som kanske kan lära en 32-åring att svänga...

Lime skrev:
Ja, du övertolkar.

För att tala klarspråk: Framför allt Robbins beteende på torsdagen fick en del bieffekter i de "yngre" klasserna som vid ett tillfälle kunde ha slutat riktigt illa. I SS600 är ni som sitter på hojarna duktiga på att hantera era maskiner och har erfarenhet av racing. Där gör inte lite bakhjulsåka och småunderligheter som att strunta i depåtecken så jättemycket.

I 125 Jr kan det ställa till med helt andra saker.
ok i see
och håller med :tummenupp bus smittar av sig och med mindre erfarenhet kan det sluta illa, detta är ju dock oftast glädjeyttringar.
det värsta är som vanligt småbarn på diverse cyklar/moppar mm i depån.

Chris Ash skrev:
En fråga bara, händer det så mycket olyckor med dessa? Jag har aldrig upplevt depåmoppekörandet som ett problem.
Har man barn med sig är det ett visst orosmoment med alla fordon som kör omkring och ibland i duktig fart. För en fullvuxen person är det väl inga problem.

Chris Ash skrev:
En fråga bara, händer det så mycket olyckor med dessa? Jag har aldrig upplevt depåmoppekörandet som ett problem.
jaha då va vi där igen
OM en liten sjuåring cyklar runt ett tälthörne samtidigt som "rokiekalle" har svinbråttom tillbaka till tältet för att transpondern är glömd innan sista kvalet..

vem har då gjort fel?
"rokiekalle" som sökt sig till en sport under kontrollerade former men hetsat upp sig lite väl mycket..

eller

sjuåringens föräldrar som tagit med sig en minderårig och tror att förmaningar och en cykelhjälm är tryggt nog i en depå med 300 adrelaninstinna räsertokar?

det har nog inte hänt mycket nej, lyckligtvis, men målet måste ju vara att det aldrig händer?

Chris Ash skrev:

Nu är det egentligen inte en fråga om det är ett problem eller inte eller om det händer olyckor eller nä. Frågan är snarare av akademisk art eftersom det faktiskt är olagligt för de flesta av de som raggar omkring i depån på olika fordon att framföra dessa på det sätt som det görs.

I Karlskoga t.ex. går det en allmän väg rakt igenom depån (den upp till go-kartbanan). Endast banan är att betrakta som inhängnat område. Alltså borde, om jag fattat rätt, trafikförordningen gälla även i depån.

Alltså ska alla rr-förarna, om man nu ska hårddra det, leda sina hojar fram till besiktningen/transpondertältet eftersom dessa inte får köras på allmän väg. (hehe... det skulle vara lite kul att se...)

Själv tycker jag bara att det är irriterande när ett gäng fjortisar kommer farande på olika hjulförsedda saker (cyklar, moppar och quad-bikes mm...) men det är något man snabbt lär sig hantera.

F.ö. kan jag nämna att det var en 250-förare som höll på stå på öronen på väg tillbaka till tältet för att denna körde på en hundskit... Hundar bör inte få vistas i depån... ;)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back