Sthlm Marathon?

Nope, men ett par halvmaror blir det. Nästa år blir det dock någon helmara. Vad siktar ni på för tider?

Jas-95 skrev:
Någon mer än jag här på SH som skall springa Sthlm Marathon??

JB

Inte i år, slår du 3.49 denna gång, så ställer jag upp nästa år. Tog två månader att återhämta sig helt efter förra årets mara.

lee skrev:
Inte i år, slår du 3.49 denna gång, så ställer jag upp nästa år. Tog två månader att återhämta sig helt efter förra årets mara.

Nä siktar på 4.... tim. Blir det under är jag glad. 2 månaders återhämtning jisses!! Dagen efter förra årets mara åkte jag 10 mil på hojen och knallde runt hela dagen på Bike weekend. Var faktiskt riktigt fräch.

JB

Har haft trasigt knä i ett par år och inte kunnat träna som jag vill.
Inte troligt att det blir fixat i tid.
Kanske nästa år ifall inte domen från sjukvården blir "permanent skada".

stoffer skrev:
Min 53 åriga morsa ska. Nyligen gjorde hon en tid på 3.06 tror jag. :)

Det är bra som fan, typ 15:e tid i Sverige, men hon verkar inte ha gjort det i ett officiellt lopp eftersom det inte finns någon född 51-52 registrerad på listorna.

Jas-95 skrev:
Nä siktar på 4.... tim. Blir det under är jag glad. 2 månaders återhämtning jisses!! Dagen efter förra årets mara åkte jag 10 mil på hojen och knallde runt hela dagen på Bike weekend. Var faktiskt riktigt fräch.

JB

Tja, det var lite knäproblem som tog tid att läka ut. Hade aldrig haft problem med knänen innan. Jag fattar inte att du kunde åka 10 mil hoj dagen efter. För mig tog det en vecka innan jag kunde gå normalt. Det hela beror nog på hur man tränar. Jag hade hyfsad kondis och var egentligen aldrig andfådd under loppet, men jag hade inte sprungit särskilt långa sträckor under träning och jag var helt ovan vid belastningen.

Chris Ash skrev:
Det är bra som fan, typ 15:e tid i Sverige, men hon verkar inte ha gjort det i ett officiellt lopp eftersom det inte finns någon född 51-52 registrerad på listorna.
Jodå, visst var det officiellt. Kommer inte ihåg när, men för några år sen kom hon 4:a bland svenska tjejer, alla åldersgrupper. Då var hon iaf runt 45. Hon började springa när hon var 38.

Japp, ståldam! :tummenupp

Edit: För Chris Ash som verkar svårövertygad: http://www.marathon.se/stockholm/resultat2000/chiptider.cfm?startnr=20036

Klicka där du, blir det mer officiellt kanske? :confused:

Edit igen, sen kan du kolla in plats 76 på denna lista OBS! Hon var 48 ÅR när hon gjorde den tiden.: http://hem.passagen.se/he01/swe-d24.htm

Last edited:
Jaha det gick vägen denna gång också :banana Tiden blev 4,32 faan sista milen fick man tugga taggtråd!! Bara att ladda om till nästa år. Kanske kan man få lite spons och springa med SH-keps och SH-tröja :tummenupp

JB

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...