STHLM - LUND ; Bästa vägen? E4 eller E22?

Nå!?

• Antal röstningar
    0
Har sällan kört så fort som jag gjorde när E4 tog slut runt Markaryd o jag kom från Sthlm och bara ville hem. Det regnade som fan, klockan var runt 22 på kvällen och arg var man för att man kört nonstop i 2 dagar. (Sundsvall-Hbg, övernatt sthlm)

E4 går snabbast :fakta

Me knows... åkte malmö -> sthlm på 5h+-30min... Då hade man hemlängtan som fan... ;)

E4 = ________________________________________

E22 = __________(--)____________________________

Jag skulle ta en annan väg.

Glöm e22... vem fan kom på det?

Antar att snubben inte kört den vägen förr... :tomten

oFFkeFF skrev:
Färdväg ~60 mil. Motorväg c:a 50 mil av dem

Inte efter att den nya vägen tagits i bruk! Nu går det fort som fan när man slipper 70/90-skitvägarna! I stort sett bara en sträcka som suger o då är det pga att det är växelvis 2-1 körfält, men det är fortfarande 110...

oscar skrev:
Inte efter att den nya vägen tagits i bruk! Nu går det fort som fan när man slipper 70/90-skitvägarna! I stort sett bara en sträcka som suger o då är det pga att det är växelvis 2-1 körfält, men det är fortfarande 110...

Är det växelvis 2-1 körfält är det inte 110. :mattias

Gustav1 skrev:

Får man det?
Heter det inte motortrafikled då om det är växelvis 2-1?

Var skulle det vara 110km/h när det är växelvis 2-1? Runt Markaryd? Det är det inte.
Drar dit imorgon om ni säger annat :D

Mavve skrev:
Får man det?

Var skulle det vara 110km/h när det är växelvis 2-1? Runt Markaryd? Det är det inte.

Utanför Ljungby, typ.

Mavve skrev:
Får man det?

Får vara 110 på motortrafikled också hörru. Eller missuppfittade jag dig nu?

I mitt kära norrland har vi 110 på en del smala ringlande renstigar. Det du!

Gustav1 skrev:
Utanför Ljungby, typ.

Fick bilproblem där en gång, precis där det bara är ett körfält... Generatorhaveri med batteridöd som summa...

Inte ens fyrvägsblink gick igång...

Ingen tillstymmelse till väggren och en stor långtradare var på väg i 110 mot oss.... Lite halvläskigt...

Hatar dom där vägarna... :död

Vi rullade i krypfart tills det blev 2-filer, så det gick väl bra... Men läskigt var det...

E4:an - självklart. Bara lite vägarbeten runt Markaryd för tillfället i övrigt kanon.
Ta det lite lungt vid Norrköping, farbror blå är brukar ha en förkärlek för sträckan. Från Jkpg och neråt är det 110 = fri fart vid rätt tidpunkt på dagen / kvällen.

P.S. Det går alltid fortare att åka till Skåne än från, då man ju har något att se fram emot. På andra hållet är det sorg. D.S.

Vi åkte e4´an... punkt...

Hehe...

Fast det snöade på uppvägen lite iallafall... Annars brännde jag på i 130-140 hela vägen... Överlägsen väg helt enkelt...

Tack som fan.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard