Stenkastning i glashus

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
SvD skrev:
EU, FN, Ryssland och USA, den fredsmedlande kvartetten, manade sent på torsdagskvällen
valvinnaren Hamas att avstå från våld och att erkänna Israels rätt att existera.

I kvartettens uttalande sas att "det finns en grundläggande motsägelse i att delta i väpnade grupper och militära handlingar och samtidigt bygga en demokratisk stat" uppger Svt-text.

Går det att hitta större stenar i något glashus? :tomten

en sak jag inte fattar.. VARFÖR måste hamas erkänna staten israel?
vad är de som gör israel så speciellt, att varenda "världsledare", nästan iaf, anser att ett parti som inte gillar israel borde inte få finnas.

nån judisk "ledare" i usa undrade varför palestinierna röstade på hamas, berodde de på att de inte accepterar israel som stat eller berodde det på att fatah å presidenten var så kass, korrumperad osv..
det slog honom aldrig att de kanske berodde på den behandling israel utsätter palestinier för.. tro fan an blir förbannad om man blir instängd på nån stenig plätt å ska bo där med vakter runt omkring :kocko men de e väl det som är problemet, judar/israeler /alla judiska marionetter runtom i världen, har svårt att se nått fel hos nån israel efter åren av indoktrinering i att israel å judar är guds utvalda :3freak

heimdal skrev:
vad är de som gör israel så speciellt, att varenda "världsledare", nästan iaf, anser att ett parti som inte gillar israel borde inte få finnas.

nån judisk "ledare" i usa undrade varför palestinierna röstade på hamas, berodde de på att de inte accepterar israel som stat eller berodde det på att fatah å presidenten var så kass, korrumperad osv..
det slog honom aldrig att de kanske berodde på den behandling israel utsätter palestinier för.. tro fan an blir förbannad om man blir instängd på nån stenig plätt å ska bo där med vakter runt omkring :kocko men de e väl det som är problemet, judar/israeler /alla judiska marionetter runtom i världen, har svårt att se nått fel hos nån israel efter åren av indoktrinering i att israel å judar är guds utvalda :3freak

Dessutom är vi evigt skyldiga att låta deras vilja gå igenom pga förintelsen i WW2. :storjävlarolleyes:

glömde lägga in en :corn

Zee skrev:
Dessutom är vi evigt skyldiga att låta deras vilja gå igenom pga förintelsen i WW2. :storjävlarolleyes:

korrekt iaktagelse

heimdal skrev:

Det kanske är en grundläggande förutsättning för internationellt samarbete och förhandlingar att man erkänner de länder som resten av världsamfundet erkänner..

Tror vi skulle få lite halvsvårt att lyckas i Europa om vi inte erkände Norge och dessutom hade på vår agenda att försöka genomdriva Norges utplåning...
:rolleyes:

korvgubbe skrev:
Det kanske är en grundläggande förutsättning för internationellt samarbete och förhandlingar att man erkänner de länder som resten av världsamfundet erkänner..

Tror vi skulle få lite halvsvårt att lyckas i Europa om vi inte erkände Norge och dessutom hade på vår agenda att försöka genomdriva Norges utplåning...
:rolleyes:

Men om albanerna i Malmö plötsligt vill erkännas som en egen stat för att de blivit drivna till landsflykt från deras hemland och de nu är så många i Malmö? Ska vi erkänna de också då?

Zee skrev:
Men om albanerna i Malmö plötsligt vill erkännas som en egen stat för att de blivit drivna till landsflykt från deras hemland och de nu är så många i Malmö? Ska vi erkänna de också då?
Kanonbra idé! Sätt staket runt skiten och låt dom käka upp varann!

Zee skrev:
Jag tycker att du bör skilja på staten israel och judarna som folkgrupp.

HanneZ skrev:

Ja, dessutom, eftersom de har haft det så tufft så tilldelar vi dem lite land och en strand så de kan röra sig lite också. Vi kan kalla landet det heliga Müsli-landet.

Invändningar? Om Malmöiterna inte gillar läget, så... skitsamma!

Vi ska erkänna Müsli-landet!!!!1

Zee skrev:

Hur tänker du nu?! :va
Tycker du att vi ska upphäva staten Israel?

mb skrev:
Jag tycker att du bör skilja på staten israel och judarna som folkgrupp.

Varför det? Vilka bor i Israel om man får fråga? Hur fick de landet?

/Oupplyst

korvgubbe skrev:
Hur tänker du nu?! :va
Tycker du att vi ska upphäva staten Israel?

Nej, jag menar bara att hela Israel som stat är en stor jävla tankevurpa redan från början och att ingen vågar säga ngt ont om judarna i Israel. Gud bevare.

HanneZ skrev:

:hihi

Men man får ta det himmla lungt om man ska ge araberna en egen stat i Malmö. Då kanske anndra minoriteter i Sverige vill ha egna stater. Sverige blir utan Gotland och Öland. Sen De som är mäst villiga attt bryta sig ut är nog Göterborgarna. De "go gubbarna" är nog mer rebeliska en vad man tror.

Zee skrev:
Nej, jag menar bara att hela Israel som stat är en stor jävla tankevurpa redan från början och att ingen vågar säga ngt ont om judarna i Israel. Gud bevare.

Ja, och uppdelningen av Afrika med hjälp av linjal är en tankevurpa det med...

....Det gäller ju att gilla läget. Israel är en stat. Världsamfundet har erkänt Israel. Israel är en fungerande demokrati om än med en aningen tvivelaktig politik stundtals...(läs: vedergällningspolitik)

Man kan tycka vad man vill om hur Israel bildades. Det finns en väldig massa gränser i världen som skapats på märkliga sätt så det får vi leva med. Israel existerar och är här för att stanna..

Annat är det ju med Palestina.. Ska det kunna bli ordning på torpet är ju en förutsättning att de som skall regera Palestina också erkänner Israel och framförallt tar bort kravet på utplåning från agendan..

Skulle du vara beredd att ha en konstruktiv dialog med en person som hade din död på sin politiska agenda?!

korvgubbe skrev:
Skulle du vara beredd att ha en konstruktiv dialog med en person som hade din död på sin politiska agenda?!

'säkta, pratar vi om israelerna eller palestinierna nu?

korvgubbe skrev:
My bad... Nu pratade jag iofs om Palestinierna(Hamas)...

Ja, eftersom båda har död på sin agenda så spelar det kvittar vilket också var min poäng. Israelerna är lika stora svin som palestinierna, och inte guldgossar som det kan verka om man får tro världssamfundet.

Någon bra lösning har jag tyvärr inte på problemet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg