Stendöd R1-03

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Skulle ut och åka, sätter mig på den vrider om nyckeln inte nått, inte ett endaste lite liv, åkte senast hem med den från jobbet i fredas märkte inget då... :confused:

Nån som kan ha nått tips ?

Säkring
dödarknappen
kabelbrott
Glappkontakt
Överhettat batteri
Kortslutning..

Hanzzon skrev:
2159725 Skulle ut och åka, sätter mig på den vrider om nyckeln inte nått, inte ett endaste lite liv, åkte senast hem med den från jobbet i fredas märkte inget då... :confused:

börja med dödstoppen det missade jag, sist den var stendöd

Chii skrev:
2159730 börja med dödstoppen det missade jag, sist den var stendöd

mm jo missat den själv innan så det var de första ja kikade på, jag som tog det lungt på grillfesten igår för att kunna köra idag, jaja mår ju bra idag iallfall, får väl plocka ut batterit och kolla på det.

Lyckades vrida ett hak extra en gång alltså så parkeringljuset tändes. Men märkte inte av det. Då blev de dött kan jag lova. Hoppas de löser sig.

Chii skrev:
2159730 börja med dödstoppen det missade jag, sist den var stendöd

den är inte stendöd då undan instrumenteringen funkar som jag inte fattar att hans gör.

Jag har en säkring som glappar under sadel (ibland) då är den helt död!

Men annars kolla säkringar och volt på batteriet.

Mr Helmut skrev:
2159749 den är inte stendöd då undan instrumenteringen funkar som jag inte fattar att hans gör.

Jag har en säkring som glappar under sadel (ibland) då är den helt död!

Men annars kolla säkringar och volt på batteriet.

mm jo får göra det, varför händer alltid sånt här när det är blå himmel och sol..
jaja tack för svaren..

Hanzzon skrev:
2159725 Skulle ut och åka, sätter mig på den vrider om nyckeln inte nått, inte ett endaste lite liv, åkte senast hem med den från jobbet i fredas märkte inget då... :confused:

Liknande scenario hände mig fast ja satt på hojen med motorn avslagen och hade åkt 1 mil. När ja hade tändningen på, UTAN ATT RÖRA NÅT, så bara slocknade alla lampor och all elektronik för övrigt. :confused:

Visade sig efter 1 timme att det var jordfel.:huvet Bara att dra åt en mutter och köra vidare haha :banana känsligt värre....

Har du stödet nere och växel i... så beter sig hojen som stendöd. Inte minsta lilla klickande ens. Kolla upp denna kontakten om den är ok eller ej. Så är det på VFR:erna iaf.

//KaliZ

KaliZ skrev:
2160021 Har du stödet nere och växel i... så beter sig hojen som stendöd. Inte minsta lilla klickande ens. Kolla upp denna kontakten om den är ok eller ej. Så är det på VFR:erna iaf.

//KaliZ

en r1 är inte död i instrumenteringen om stödet är nere

Hanzzon skrev:

Huvudsäkringen. Borde sitta nånstans i närheten av batteriet men det står säkert i instruktionsboken.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg