Sten i cylindern...

timm skrev:
OJ! Vad många svar här kom på en gång! Man tackar!

Det låter ju som att det är en dålig idé att starta och se vad som händer. Jag har provat att dra runt motorn och hör absolut inget konstigt. Förmodligen ligger stenen bara där och "finns" på kolvtoppen, men man vet ju aldrig.

Jag tror jag kör på förslaget att peta ner nån slags pinne med häftmassa i änden och se om den kommer med upp. Gör den inte det så får jag trösta mig med att det var ju rätt årstid att göra en sån här dumhet på...man måste ju ha en anledning att vara i garaget på vintern också. :tomten

.R
inte häftmassa, ta fett som inte ställer till det ännu mer om du tappar det med. fett brinner ju ganska obemärkt upp..

crashtestdummy skrev:
inte häftmassa, ta fett som inte ställer till det ännu mer om du tappar det med. fett brinner ju ganska obemärkt upp..
tänkte just på samma sak. Tappa häftmassa i cylindern.. Tillslut ligger halva verktygslådan i cylindern. :hihi

crashtestdummy skrev:

Det är ju en utmärkt kommentar! Ibland tänker man.....inte speciellt mycket :näsblod

Kvällen går till att köra dammsugare och peta fett. Bara att hoppas något av det funkar så jag inte lyckats trycka fast stenen i toppen redan. :gnissla

timm skrev:
Det är ju en utmärkt kommentar! Ibland tänker man.....inte speciellt mycket :näsblod

Kvällen går till att köra dammsugare och peta fett. Bara att hoppas något av det funkar så jag inte lyckats trycka fast stenen i toppen redan. :gnissla

Kör ner en liten slang med lufttryck i cylindern & blås... länge.
Och när du anser dig klar...... fortsätt lika länge till !!

Chansen att "pilla" upp den är liten, har själv försökt men inte lyckats.

En liten anekdot.. Farsgubben gjorde nåt liknande när jag var mindre, fick snilleblixten att koppla på en tunnare slang på dammsugaren för att få ut skiten. Slutade med att nya dammsugaren brann upp.. :brinnerup

Jag fick en idé, ta en gb glass låda som du limmar fast ett tunt nät i, sätt en liten slang från ena sidan och damsugarslangen i andra. gör ett hål i burken vid damsugarslangen så inte damsugaren brinner upp. sen försöker du suga upp stenen, lyckas du så ser du det genom att den ligger på nätet i glasslådan.
lycka till

tryckluft ner i hålet å mosa på fullt, luften måste ju komma ur tänstiftshålet, så förhoppningsvis åker stenen med oxå, problemet är att det kan va svårt att se om den verkligen kommer ut. :rolleyes:

Hoztic skrev:
Pilla upp borde väl vara väldigt svårt om man har fickor i kolven? :va Då borde dammsugare vara mycket enklare!

Kanske, men om man inte skulle höra stenen sugas upp så vet man ju inte om den är ute.

:hej Många kreativa förslag här :klappar

Har inte nåt bra förslag, förutom ta isär för att vara riktigt hundra.
Men det finns inget som säger att den inte åker ner i motorn under tiden man håller på och mekkar med den :gnissla *murphys lag*

Popcorn i grenröret för att locka ut den kanske :tungan :corn

Farbror doktor har fiberoptik och kollar i ballen på folk, det känns som att den skulle gå att pilla in i ett tändsiftshål och ge en klar bild av situationen.

Annars låter fett på en alupinne som en lyssande ide, luta hojen åt ena hållet så är nog risken större att stenen ligger på den sidan.

/fredde

p.s Kan man inte borra ut den likt en popnit? :D

Jag skulle gå på släggan på direkten, skippa förspelet så att säga... :tummenupp

Lägg vitt papper på golvet och vänd upp och ner på hojen så kommer nog stenen ut.
Varför ska ni tänka så mycket jag blir förvirrad då. :va

BRUTE FORCE

Agent Apelsin skrev:
Lägg vitt papper på golvet och vänd upp och ner på hojen så kommer nog stenen ut.
Varför ska ni tänka så mycket jag blir förvirrad då. :va

BRUTE FORCE

Du tror inte att det kommer hamna 1 miljon andra stenar på ditt vita papper, samt en massa annat spill... ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg