status på Lunda flygfält?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Tänkte dra dit och köra lite, det borde väl vara torrt och ingen som bryr sig om man är där?

Risken finns är att det är låst in till området.
Iofs så har jag "hört" att det går att åka in med hoj där ändå...
Men då får du parkera bilen utanför.

Annars kan du ju testa köra till Strängnäs flygfält. Malmby flygfält. Inte låst och du behöver inte vara "mitt på" rakan för att testa utan kan åka ner till ena hörnet av rakan o inget borde veta att du är där.

Lunda var helt OK att köra på. det fanns väldigt mycke små isfläckar man fick va uppmärksam på men i övrigt var banan torr och fin.
Skrapan funkade inte, satt på tok för högt upp, men jag ger den ett nytt försök imorn! tar nog med skidvantarna istället för skinnhandskarna.

Swedie skrev:
Annars kan du ju testa köra till Strängnäs flygfält. Malmby flygfält. Inte låst och du behöver inte vara "mitt på" rakan för att testa utan kan åka ner till ena hörnet av rakan o inget borde veta att du är där.

Det är ett oerhört, väldigt, grymt dåligt flygfält tycker jag. :D

Ingel skrev:
Lunda var helt OK att köra på. det fanns väldigt mycke små isfläckar man fick va uppmärksam på men i övrigt var banan torr och fin.
Skrapan funkade inte, satt på tok för högt upp, men jag ger den ett nytt försök imorn! tar nog med skidvantarna istället för skinnhandskarna.

Allt handlar om bromsen!

Ge fan i att köra på Lunda!

Åk till Tierps flygfält istället om det absolut behövs åkas så sabbar du inte Lunda-alliansens avtal med kommunen.

Ingel skrev:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph