På tok för trött för att ta reda på info själv. Men hur pass statligt är det?
Anders Borg (m) sa ju idag,
"– Nu ska vi hålla koll på det här. När jag tittar på boräntelapparna ser jag rörliga räntor på runt 5 procent. Nu måste vi sen en rejäl räntelättnad de senaste dagarna. Jag tycker att alla ska tala med sina banker och hävda att här måste vi se förändringar. Det är naturligt att räntorna nu kommer ned väl under 4 procent. "
På SBAB's hemsida står det att läsa,
"Affärsidé
Att finansiera boende enkelt och prisvärt.
Vision
Att vara det ledande bolåneföretaget och ett självklart val för kunden.
Ägare
Svenska staten"
Om nu Borg är finansminister, och staten äger SBAB. Varför sänker inte han räntan i sin egen bank? Jag är så långt ifrån insatt i det här man bara kan bli, så upplys mig gärna
Anders Borg (m) sa ju idag,
"– Nu ska vi hålla koll på det här. När jag tittar på boräntelapparna ser jag rörliga räntor på runt 5 procent. Nu måste vi sen en rejäl räntelättnad de senaste dagarna. Jag tycker att alla ska tala med sina banker och hävda att här måste vi se förändringar. Det är naturligt att räntorna nu kommer ned väl under 4 procent. "
På SBAB's hemsida står det att läsa,
"Affärsidé
Att finansiera boende enkelt och prisvärt.
Vision
Att vara det ledande bolåneföretaget och ett självklart val för kunden.
Ägare
Svenska staten"
Om nu Borg är finansminister, och staten äger SBAB. Varför sänker inte han räntan i sin egen bank? Jag är så långt ifrån insatt i det här man bara kan bli, så upplys mig gärna