Det finns två lösningar:
1. antingen är batteriet urladdat
2. dålig kontakt batteripoler-kabelskor
Troligen är det alt 1. På gamla bilar (såna som INTE kopplade ur ljuset vid start) kollade man det genom att slå på ljuset och göra ett startförsök. Slöcknade då ljuset bar batteriet urladdat/kasst.
Detta kontrollsätt funkar nog även på hoj..
Pröva som nån tyckte, med externa startkablar funkar allt då är batteriet dålgt eller urladdat. Har du en voltmeter och kan mäta på BATTERIPOLERNA
under startförsök är det ännu bättre. Spg bör vara 10-11.5V under startförsök.
Har du full spg men startmotorn ändå inte snurrar bra är det troligen ett kontaktfel vid anlutn till batterpolerna. Kolla BÅDE + och - !!
Du hade ju tydligen plockat ut startmotorn.. snurrar den lätt?? Inga skurna startmotorlager?? (mindre troligt) kan kollas gm att koppla startmotorn direkt på ett 12V batteri.
Ut och mät nu!
Messen ist wissen..