Startproblem zx6r -98

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Hejsan!

Har ett litet problem på min kawwa. Motorn blir svårstartad när den blir varm. Det händer bara om jag ligger och kör lugnt. Typ kryper omkring inne i stan och får upp lite högre värme i motorn. Ligger jag och kör under en längre tid och håller lite hastighet så startar den hur lätt som helst efter ett stopp. Antar att det beror på att motorn blir varmare när man ligger och krypkör utan luftkylning?

Nån som har en idé om vad som kan va fel? Startmotorn går runt fint så jag antar att de inte är batteriet. Verkar bara som den inte tänder ordentligt.

Har inte kollat nåt av detta. Köpte hojen för nån månad sen bara. Tänkte ifall det kanske var något enkelt fel.

Har inte kollat nåt av detta. Köpte hojen för nån månad sen bara. Tänkte ifall det kanske var något enkelt fel.

Jag har samma problem på min ZX6R, 99. Har inte hittat orsaken till problemet men har i alla fall hittat en lösning.

Innan du stänger av hojen vid ett planerat stop så varvar du till med gasen så att hojen varvar till lite och sedan vrider du snabbt från tändningen.

Nu borde hojen starta utan problem, såg detta tips här på sporthoj och det funkar i alla fall på min. Lycka till och hör av dig om du hittar en "riktig" lösning.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon