Startproblem GSXR 1000 -03-04

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Jag har problem med att starta hojen. Som jag ser så fungerar allt annat förutom att jag ej får ström till bensinpumpen, pumpreläet och spridarna. Jag har ingen instrumentering inkopplad så att jag kan ej se felkoder.

Det går en gul/röd sladd från styrboxen till pumpreläet, bensinpumpen och spridarna, när man mäter på den och jorden så får man ej 12v vid uppstarten, pumpen går inte heller. Allt annat som startmotor, choken, avgasporten m.m. fungerar (tutan med). Just nu är den "tjuvkopplad", dvs. har ingen tändlås utan sladdar är ihopsatta att ge kontakt.

Jag har en känsla att jag har missat att montera eller koppla något för att styrboxen ska ge 12 v till denna sladden. Just nu går det från 0v när batteriet är av till 0,2v när den är på, samma gäller spridarna.

Om någon har en GSXR 1000 -03-04 i malmötrakten hade jag varit tacksam om jag hade kunnat testa min styrbox på din hoj.

Hoppas på svar snart....

//Denis

Lyfter tråden...........

Saknar en bit av kabelstammen, den som går från huvudstammen till lampor, blinkers och instrumentering.

Det e det som kan vara problemet,kompisen hade heller inte
sina blinkers inkopplade,och då ville inte hojjen hoppa igång.

Det e det som kan vara problemet,kompisen hade heller inte
sina blinkers inkopplade,och då ville inte hojjen hoppa igång.

Hur kör dom med banhojar,ingablinkers, lampor eller instrumentering....???? Det borde inte vara så enkelt!!!

Dom jag har pratat med och kikat på deras hojjar,så använder dom
orginal instrumenteringen

Jag jagar med ljus o lykta för att få tag på den, orginal kostar den nästan 3000kr, jag fick hela kabelstammen för mindre...

så du har inte orginal instrumenteringen inkopplad:confused:

Utryckte mig lite fel, instrumenteringen har jag men från huvudstammen går det en knippe kablar till lampan fram, blinkers fram och instrumenteringen, allt kopplas ihop med huvudstammen med en kontakt, den biten har jag inte och det är den som kostar nästan 3000 kr.

Utryckte mig lite fel, instrumenteringen har jag men från huvudstammen går det en knippe kablar till lampan fram, blinkers fram och instrumenteringen, allt kopplas ihop med huvudstammen med en kontakt, den biten har jag inte och det är den som kostar nästan 3000 kr.

okej,då hajsar jag.jag e väl inget proffs på kopplings schemat så där.
men det e nog där problemet sitter.

du ser,här kommer det lösningar på probben.snart har vi nog
fått igång din hoj.ha ha ha

Fick precis pris på skiten 2250 kr, surt o lägga ut pengarna på detta...

Vill bara inte få hem det bara för att upptäcka att det inte var kabeln som var problemet!!!

Jag har problem med att starta hojen. Som jag ser så fungerar allt annat förutom att jag ej får ström till bensinpumpen, pumpreläet och spridarna. Jag har ingen instrumentering inkopplad så att jag kan ej se felkoder.

Det går en gul/röd sladd från styrboxen till pumpreläet, bensinpumpen och spridarna, när man mäter på den och jorden så får man ej 12v vid uppstarten, pumpen går inte heller. Allt annat som startmotor, choken, avgasporten m.m. fungerar (tutan med). Just nu är den "tjuvkopplad", dvs. har ingen tändlås utan sladdar är ihopsatta att ge kontakt.

Jag har en känsla att jag har missat att montera eller koppla något för att styrboxen ska ge 12 v till denna sladden. Just nu går det från 0v när batteriet är av till 0,2v när den är på, samma gäller spridarna.

Om någon har en GSXR 1000 -03-04 i malmötrakten hade jag varit tacksam om jag hade kunnat testa min styrbox på din hoj.

Hoppas på svar snart....

//Denis

det sitter ett motstånd i t-låset.
det måste vara inkopplat för att ecu`n ska tycka
att det är ok att starta motorn. ett stöld skydd alltså.
racebox, t-lås eller ett motstånd med rätt ohm på rätt kablar
löser problemet.
/
Marcus

Nej tyvär är det inte samma, har hittat det i usa för 500kr inkl. transport så att den är på väg!!! Tack i alla fall!!!

Nu är frågan om den primitiva startspärren. Mellan vilka kablar ska man ha motståndet och hur stort motstånd ska det vara...

100 ohm tror jag 98,5 när jag mäter med kablar.
kopplas till gul/orange, den tunna kabeln.
/
m

100 ohm tror jag 98,5 när jag mäter med kablar.
kopplas till gul/orange, den tunna kabeln.
/
m

Tackar!!!!!!

Jag har på jobbet 100 ohm 0.25w

Behöver jag större???

Ska testas ikväll!!!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...