Startproblem GSXR 1000 -03-04

4 svettiga timmar i garaget och inget hände, har kopplat ett tändningslåstill skiten (dock från en 01a) och det hjälpte inte, hade koll på tippsensorn, kollade alla dumma saker som stödkontakten m.m. INGET LIV I DEN....

Startmotorn snurrar, men ingen pump.

Om någon har möjlighet att se om det går att starta hojen utan instrumentering hade jag varit evigt tacksam!!!!!!!!!!!!

//Denis

Jag blir galen!!!!!!

Motsåndet sitter på orange/gula kabeln som ät ihop med den bruna, orange röd sitter ihop med, detta är altså tändningen jag snackar om!!!!

Har kollat TO sensorn att den sitter i rätt läge, har kollat att Gp sensorn är i neutral, har kollat att stödkontakten är i uppfällt läge o att den fungerar, har kollat allt jag kan komma på och den vill fortfarande inte mata 12v till pumpen, allt annat verkar ill synes fungera ok!!!!!!!!!!

AAAAAAAAAAAAAAGHHHHHHH!!!!!!!!!!!

Du har ingen servicemanual eller elschema till hojen?
Fanns en här tidigare men inte nu längre:
http://www.r1budha.com/servicemanuals/Suzuki/GSXR1000-03-04.pdf

Då brukar det vara en baggis att se vad som är felet, då man kan koppla förbi vältsensor, vältsensorrelä, bränslepumprelä etc. och utesluta vissa saker.
Nu vet jag inte exakt hur Suzuki brukar göra men Honda använder ett relä för själva välsensorn och ett annat till bränslepumpen - kanske är det något där som lagt av? Har du provat bygla dessa kontakter för att se att pumpen går?

Du har ingen servicemanual eller elschema till hojen?
Fanns en här tidigare men inte nu längre:
http://www.r1budha.com/servicemanuals/Suzuki/GSXR1000-03-04.pdf

Då brukar det vara en baggis att se vad som är felet, då man kan koppla förbi vältsensor, vältsensorrelä, bränslepumprelä etc. och utesluta vissa saker.
Nu vet jag inte exakt hur Suzuki brukar göra men Honda använder ett relä för själva välsensorn och ett annat till bränslepumpen - kanske är det något där som lagt av? Har du provat bygla dessa kontakter för att se att pumpen går?

Jag har både servicemanual o elschema, hjälper inte!!!!

Det verkar att boxen inte ger ström till pumpen pga att jag inte har uppfyllt något "krav"...

"Vältsensorn" har 3 kontakter och hur jag än gör får jag inte den att sluta en krets (kollar med multimetern). Sensorn från K1an var enkel och hade 2 kontakter, beroende på hur man vrider sensorn så har den kontakt, denna verkar vara anorlunda och kan ej kollas med multimetern (antingen de eller så kan jag inte hur man kollar den).

Lägger upp en princip för bränslesystemet för en annan hoj (RC51).
När jag felsöker så brukar jag koppla förbi vissa saker för att utesluta eller bekräfta att problemet ligger där.
I bifogat exempel skulle jag alltså skippa vältsensor (7) och göra en överkoppling på vältsensorreläkontakten (1) för att kontrollera att bränslepumpreläet drar (28) och bränslepumpen (29) pumpar. Gör den inte det skulle jag mäta att jag får spänning (12V) till bränslepumpen, om inte det är fallet - mäta bakåt i kretsen till felkällan hittas. Men det kanske är så du gör?
Uteslut allt annat innan du går till ECM:en och börjar göra överkopplingar.
Har du elschemat eller manualen filmässigt så lägg upp den så kanske någon kan komma med något tips som hjälper dig.

Bifogat

• RC51_bränsle.jpg
    RC51_bränsle.jpg
    124 KB · Visningar: 49
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär