Nipponbagarn
Ny medlem
Börjar bli riktigt trött på att min Bandit ibland är väldigt svår att få igång. Det började med att jag fick använda startgas vilket gjorde att hon hoppade igång direkt. Efter ett tag så fungerade inte detta heller. Skruvade då ut stiften och kollade gnistan. Ingen gnista. Skruvade in stiften igen och testade att rulla igång. Då startade hon igen. Hmm dåligt batteri tänkte jag fast att det är nytt. Kom hem satte batteriet på laddning, men samma problem nästa morgon. Bytte till nya tändkablar och då fungerade det bra ett tag till, men nu är problemet tillbaks. Har också misstänkt att bränslekranens vakumkoppling inte har fungerat då hon startar efter ett tag om jag vrider kranen till prime. Det vore ju förståligt att behöva vrida till prime om hon stått still ett längre tag, men nu sker det även om jag bara stoppar motorn och försöker starta igen. När hon väl går så har det inte varit några problem alls. Tills nyligen då jag kan känna när jag ligger på jämn gas runt 6000 rpm att hon hackar till lite, ingen stor men ändå märkbar bromsning.
Återigen när hon väl startat så går hon hur bra som helst förutom de små rycken på jämn gas.
Vad tror den samlade expertisen?
Dåligt batteri? (Borde belastningstesta detta)
Tändsystemet?
Förgasarna: flottörhus, munstycken annat?
Startmotorn? Drar den för mycket kräm så att det inte räcker till att ladda tändspolarna?
Återigen när hon väl startat så går hon hur bra som helst förutom de små rycken på jämn gas.
Vad tror den samlade expertisen?
Dåligt batteri? (Borde belastningstesta detta)
Tändsystemet?
Förgasarna: flottörhus, munstycken annat?
Startmotorn? Drar den för mycket kräm så att det inte räcker till att ladda tändspolarna?
Prova o koppla över brytaren för sidostödet!