Meckoholic
Vroom
- Gick med
- 24 Jul 2005
- Hoj
- KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hmmm har testat med en annan start motor och samma resultat. Hojen gick igång direkt på första försöket men sen när jag testa igen orkar inte startmotorn dra runt motorn mer än ett varv efter jag släppt manuella decompen. Är det autodecompen som är kajku? Enda sättet att kolla är att riva loss toppen?
För att kunna få igång hojen behövs inte autodekompen om du ger den lite hjälp att börja snurra med manuella... när den börjat snurra ska den inte behöva autodekompen för att hålla den i snurr.
Jag har t.ex. autodekompen borttagen från min kam av tidigare ägare och visst snurrar den på startmotorn fint efter lite hjälp att komma igång från manuella.
När brorsan hade problem med sin startmotor som var jävligt slö på bilen åkte vi in till en butik från www.startmotor.se där killen mätte på lite olika ställen och fixade till några kablar som var dåliga så löste sig allt. Var även där med en annan startmotorn som jag hade tänkt lämna in för renorvering men efter dem hade testat den gratis så konstaterades det att det var bara att begrava den. Kan rekommendera den firman om man har problem med startmotorer.. kolla om det finns en butik nära dig och snacka lite med någon där kanske.
Tycker fortfarande det låter som något el-fel, går den att kicka igång enkelt föresten?