Nacka
Himla trevlig kille
Jag skulle tanka på väg hem från jobbet ikväll med min tre veckor och 155 mil gamla Ducati Monster 620. När jag stänger av motorn sätter startmotorn igång att hacka! Jag testar killswitchen men det gör givetvis ingen skillnad. När jag sätter igång tändningen igen drar den igång motorn.
Jag beslutar mig för att låta bli att tanka ifall jag skulle vara tvungen att lyfta upp tanken (för att komma åt batteriet, den enda lösningen jag såg då).
Jag kör ett tag, stannar och testar. Likadant. Det låter inte som startmotorn går när vanliga motorn går. Repeterar några gånger. Till slut, efter att den stått på tomgång kanske en kvart medan jag försökt få lite råd av någon mer motorkunnig på telefon, går det att stänga av den utan att startmotorn går igång.
Ska snacka med Ducati Sthlm imorn. Men jag antar att det enda man kan göra om det händer igen är att bryta elförsörjningen från batteriet (och då hoppas att man har högst halvtank så den inte rinner ut när man lyfter tanken) eller försöka hitta strömkabeln till startmotorn?
Jag antar att det är nått cpu-fel eller kanske nått hängt relä (troligen det första)?
Jag beslutar mig för att låta bli att tanka ifall jag skulle vara tvungen att lyfta upp tanken (för att komma åt batteriet, den enda lösningen jag såg då).
Jag kör ett tag, stannar och testar. Likadant. Det låter inte som startmotorn går när vanliga motorn går. Repeterar några gånger. Till slut, efter att den stått på tomgång kanske en kvart medan jag försökt få lite råd av någon mer motorkunnig på telefon, går det att stänga av den utan att startmotorn går igång.
Ska snacka med Ducati Sthlm imorn. Men jag antar att det enda man kan göra om det händer igen är att bryta elförsörjningen från batteriet (och då hoppas att man har högst halvtank så den inte rinner ut när man lyfter tanken) eller försöka hitta strömkabeln till startmotorn?
Jag antar att det är nått cpu-fel eller kanske nått hängt relä (troligen det första)?