Startfältet ERF knutstorp!

oscar skrev:
Ni har köpt (för ett 6pack och en påse donuts) över GSXR1100R, som med tranpondern i handen och med kvicka taxben springer fram och tillbaka i slänten intill mållinjen. 130 varv efter 27 minuter, sen är det bara att toura hem segern... :tummenupp

Iofs en fiffig lösning, men vi väljer en riktig hund istället som e dresserad att kuta fram o tillbaka med transpondern nere vid gräset. Det var dock svårt att få jycken att hålla jämna varv, han har lite dålig tidsuppfattning

jorpes skrev:
Iofs en fiffig lösning, men vi väljer en riktig hund istället som e dresserad att kuta fram o tillbaka med transpondern nere vid gräset. Det var dock svårt att få jycken att hålla jämna varv, han har lite dålig tidsuppfattning
Pjoscar har satt sig på höga hästar trots att han bara kom 2:a sist, rykten om proffskontrakt är inte att lita på

Plockat ur minnet så kraschade (& bröt) Allt i Däck efter rakan, ...vann övriga deltävlingar men det räckte inte för att rå på Hörbergs.

ja det va väl bromsslangen som skavdes av och Nyström krashade.

Tror det va samma race som jag vurpade i slutet av rakan med punka/avbruten ventil, på humlans 750.

Bifogat

• startsmall.jpg
    startsmall.jpg
    111.2 KB · Visningar: 176
  • Img_0009small2.jpg
    Img_0009small2.jpg
    58.7 KB · Visningar: 212
  • drtsmall1.jpg
    drtsmall1.jpg
    78.9 KB · Visningar: 185
Last edited:
ja det va väl bromsslangen som skavdes av och Nyström krashade.

Tror det va samma race som jag vurpade i slutet av rakan med punka/avbruten ventil, på humlans 750.
Nej, de där bilderna måste vara från ett annat race. Det är undertecknad som håller Da Killed Suka till höger i bild. Den hojen hade inte Robban Augustsson tagit i med tång.

Nej, de där bilderna måste vara från ett annat race. Det är undertecknad som håller Da Killed Suka till höger i bild. Den hojen hade inte Robban Augustsson tagit i med tång.

Hm, bilderna är iaf från knutstorp och 2004.
Det kanske gick två race, jaja, tider va det iaf.
EDIT
ventilen

Bifogat

• ventil.jpg
    ventil.jpg
    51.4 KB · Visningar: 81
Last edited:
Två andra kul kort på skalman,
karaoke
och sen en trötter skalman

Bifogat

• Img_0004small.jpg
    Img_0004small.jpg
    62.3 KB · Visningar: 101
  • skalman.jpg
    skalman.jpg
    24.7 KB · Visningar: 86
  • skalman2.jpg
    skalman2.jpg
    68.5 KB · Visningar: 161
Gson o Jonas Olsson vann.

Lovebajkers var på pallen

Fast Cornes crashade i starten. Värlsmästare i snabbvurpning...

Humlan hade problem med ljuddämparen och bullrade för mycket, kan ni tänka er...

Augustsson o GSX1100R i samma team!!! Då en realitet, idag en otänkbarhet. :7peta

Nostalgi, det där. Den tävlingen såddes fröet till Fiver. Konstigt att vi fortsatte, med tanke på att det blev en vurpa, inga poäng eftersom vi brölade för mycket och 16 plats i mål.

Nostalgi, det där. Den tävlingen såddes fröet till Fiver. Konstigt att vi fortsatte, med tanke på att det blev en vurpa, inga poäng eftersom vi brölade för mycket och 16 plats i mål.

Är detta vår eller höst Stefan?
Rossi-tavlan indikerar ju att det är höst.

Bifogat

• humlan1.jpg
    humlan1.jpg
    116.6 KB · Visningar: 60
  • rossis.jpg
    rossis.jpg
    30 KB · Visningar: 70
Är detta vår eller höst Stefan?
Rossi-tavlan indikerar ju att det är höst.

Det har du rätt i, jag blandar ihop racen! På våren hade vi ingen vurpa, endast bullerproblem och 16:e plats. På hösten kommer jag knappt ihåg hur det gick, men jag har ingen pokal därifrån så jag antar att det inte gick så bra. KOmmer ihåg vurpan, beroende på ett av de mest minnesvärda uttalandena av en mekaniker; Ja, jag såg att ventilen var trasig, men jag trodde inte att det hade så stor betydelse.....
Såna ord har renderat knogmackor i andra sammanhang:brinnerup

Dekoren på hojen tyder på hösten också, tittar man noga ser man höstmotivet med svampar i olika färger, samt den kromade 8:an som vi heller inte hade i början på säsongen.

Gson o Jonas Olsson vann.

Lovebajkers var på pallen

Fast Cornes crashade i starten. Värlsmästare i snabbvurpning...

Humlan hade problem med ljuddämparen och bullrade för mycket, kan ni tänka er...

Augustsson o GSX1100R i samma team!!! Då en realitet, idag en otänkbarhet. :7peta

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=44980&page=1

En av dom värsta RR helgerna någonsin, jag körde R-1000 före ERF:et och KM nästa dag, träningsvärken satt i en hel vecka.

ERF:et inleddes inte så bra för vårt team eftersom hojen stod utan hjul i depån när starten gick, ingen av oss hade liksom koll på tiden och då blev det lite logistikproblem.

Augustini kom iväg efter tokmeck ett par minuter senare, tyvärr med kalla däck, jag vill minnas att han kom till första kurvan innan han mulade den nya fina Hyndan.

Två rullar silvertejp senare så rullade vi ut igen, 45 minuter hade vi tappat på ett fyratimmars race, men vi kom 23:a efter mycket bra körning av Ago & Brink, jag var mest med som utfyllnad som vanligt.

Nostalgibilder från Tom.

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026