Det var ett tag sedan du rejsade va?Väl talat min vän, ju fler som kör desto troligare är det att racingen hålls vid liv, nudlar och Finax löser det mesta.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var ett tag sedan du rejsade va?Väl talat min vän, ju fler som kör desto troligare är det att racingen hålls vid liv, nudlar och Finax löser det mesta.
Jaja... trött och slarvig....
Min grundtes är i alla fall att fram tils att vi har typ 10.000 betalande åskådare på en SM-helg (vilket realistisk aldrig kommet att ske) så är det vi förare som kommer att behöva stå för hela kalaset själva. Och det bästa sättrt att se till att det blir så billigt som möjligt är att vi har fulla startfält i alla klasser....
Jag bestämde mig i vintras för att åka på lite tävlingar som åskådare i år, istället för "bara" läsa på nätet hur det gått och hålla med om att det är trist att inte fler kör och trist att inte fler kollar.
mvh. Fredrik
Då är du välkommen till Linköping också 7-8 sept.
Tar du med 300 får du fylla bilen med mer folk också![]()
Vore intressant att veta hur beloppet fördelar sig på banhyra, ambulans och övrigt.
När jag höll på betalade vi hundralappar för detsamma. Senare kom en KRAFTIG höjning som motiverades med att man skulle fixa bättre mediatäckning av tävlingarna bl.a. på TV. Av detta blev inte mycket än ett par snuttar på någon undanskymd kanal, sedan dog det ut.
Men avgifterna förblev höga...
Ställ er på torget, hälsa på folk, berätta vad RR är för nåt och låt ungarna provsitta hojen. Bjud in till nästa race och lova en tour i depån. Skicka ett pressmeddelande till er lokaltidning om att deras orts lokala räserstjärna kommer att tävla i den ashårda klassen R600 (T.ex) i helgen på xxx-banan och bifoga lite bilder. Skriv en racerapport efteråt och skicka nytt pressmeddelande.
Lokaltidningar har inte mkt att skriva om, utnyttja det.
Ingen annan kan göra jobbet, det måste VI göra. Inte "nån annan", VI!
The way to go!!!!![]()
(bortklippt)
Ser man till RR i Sverige så är det för mig som oinvigd jävligt otydligt vad som är vad.. det är SO, SM, Superbike, superstock, BOTT , ERF.. Sprint.. Rookie mm mm.. Vem är den bästa föraren i Sverige? Förmodligen någon man t om som hojåkare aldrig hört talas om.. Ok, det var lite generaliserat.. men tänk själv för någon som inte ens kör hoj själv.. hur ska en random tävling kunna bli intressant om man inte ens vet att den som vinner faktiskt är "bra"..
Nu är det enstaka namn som sticker ut, men man har ingen aning om hurvida de är bra eller ens kör i den "bästa" serien egentligen..
Mig personligen tycker jag inte att anmälningsavgifterna är för stora utan snarare kostnaderna runt omkring. Bla däck och transporter. Tittar vi sen på rookieserien så vill jag hävda att det är för många race och Gelleråsen är på tok för överrepresenterad. Totalt på säsongen blir det 20 race varav 9(!!!) körts på Åsen...
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |