Startavgift för Sviestad-SM???

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Har ju kastat IB och försöker nu betala SM:et på Sviestad...men har ingen aning om hur mycket det kostar. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Och varför kan man inte läsa tävlingsinbjudningar på nätet??? Eller kan man det? Och om man inte kan det...vem pushar man så att det blir möjligt?

Fan trist att köra allt på lördagen, typ ingen publik ju :rolleyes:
Känns som 125Jr inte är prioritet ett direkt.....

Cagiva_Mito skrev:

Största delen av publiken brukar vara förare från andra klasser och deras nära å kära. Tråkigt, men så är det, förhoppningsvis kommer framtiden se annorlunda ut, för nån gång ska väl folk tröttna på att se vuxna leka med en boll.
Så värst mycket finns inte att göra på LMS, så lugn bara lugn, vi kommer stå å heja på Er!

mvh
/JPS

Cagiva_Mito skrev:
En subventionerad instegsklass... Kommer nog aldrig att bli prioriterad huvudattraktion, ska inte vara heller. Missförstå mig rätt nu, jag tycker ert gnäll om för lite körtid tidigare har varit befogad men detta är väl inget att klaga över. Den publik som har förmågan att uppskatta er är ju redan på plats på lördagen, vi är många gamla förare på läktarn som hejjar på de nye...
Det finns en anledning att ni kör utan seriesystem och utan uppklassningspoäng, det är för att det ska va kul och för att ni ska lära (bl.a. detta som gör Miss B:s klagande lite löjligt även om hon har rätt) , Känner du dig fullärd och vill köra på söndagen finns ett gäng klasser att ställa upp i....

Cagiva_Mito skrev:
Fan trist att köra allt på lördagen, typ ingen publik ju...

Vadå ingen publik? Ni har ju massor av publik och den finaste dessutom. Alla aktiva står som ljus på lördagen och tittar när 125JR tävlar. Juniorerna är hela depåns kelgrisar. Alla vet vilka de är därför att de ser dem tävla. Jag kan garantera att 125JR är den mest namnkunniga klassen. På söndagen när alla andra kör är var och en upptagen med att förbereda sig för sitt egna race och när man kört klart börjar man omgående att packa. Jag ser sällan ett race på söndagen men jag, och många med mig, ser alltid när 125JR kör.

Teddy skrev:
Vadå ingen publik? Ni har ju massor av publik och den finaste dessutom. Alla aktiva står som ljus på lördagen och tittar när 125JR tävlar. Juniorerna är hela depåns kelgrisar. Alla vet vilka de är därför att de ser dem tävla. Jag kan garantera att 125JR är den mest namnkunniga klassen. På söndagen när alla andra kör är var och en upptagen med att förbereda sig för sitt egna race och när man kört klart börjar man omgående att packa. Jag ser sällan ett race på söndagen men jag, och många med mig, ser alltid när 125JR kör.

Aa, mitt inlägg kanske lät lite väl negativt....Kul att klassen verkar uppskattad bland er iaf. Men ändå, lite hårt att köra två tidskval, fri träning och race på samma dag. Speciellt när man är ny inom roadracingen och inte allt för snabb med mekandet.
Men lite stress kanske är positivt....

Last edited:
gulsnabb har helt rätt, och behöver du hjälp med mekandet så kom till mig (om jag nu kommer till linköping)

Jörgen Player Special skrev:
Största delen av publiken brukar vara förare från andra klasser och deras nära å kära. Tråkigt, men så är det, förhoppningsvis kommer framtiden se annorlunda ut, för nån gång ska väl folk tröttna på att se vuxna leka med en boll.
Så värst mycket finns inte att göra på LMS, så lugn bara lugn, vi kommer stå å heja på Er!

mvh
/JPS

Det var hela 36 betalande på Anderstorp....

Gulsnabbtrajja skrev:
Det finns en anledning att ni kör utan seriesystem och utan uppklassningspoäng, det är för att det ska va kul och för att ni ska lära (bl.a. detta som gör Miss B:s klagande lite löjligt även om hon har rätt) , Känner du dig fullärd och vill köra på söndagen finns ett gäng klasser att ställa upp i....

Den som har flest poäng och vinner cupen får en helt ny Aprilia!
Det är väl klart att jag vill ha mina poäng...

Miss BrInK skrev:
Den som har flest poäng och vinner cupen får en helt ny Aprilia!
Det är väl klart att jag vill ha mina poäng...
Sorry, du har rätt. Jag tar tillbaks. Glömde att TMP-har sin cup inbakad också.
Annars var ju idén att det skulle vara en prestigelös cup för ungdomar som på ett billigt sätt skulle kunna komma in i cirkusen. Därav avsaknaden av uppklassningspoäng t.ex.
"mina poäng"? det var väl ett det handlade om? Klart du vill ha det och skandal att det blev som det blev. Men sällan som serien avgörs med ett poäng så se till att ta flera nu så kanske det går vägen ändå.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026