startar ej R6

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
go morr`n hann inte gå igenom alla "startar inte trådar" nu eftersom ja borde vart på jobbet nu...men som sagt vad kan få en hoj , från att gå kanon på kvällen men inte vilja starta nu på morgonen....? tips....någon..?

nää nu ska ja lägga bena på ryggen.....

Lite uppdatering!

Startmotorn drar runt bra! Bensinpumpen surrar som den ska! Inga felkoder!
Den tände till ngn gång bara första gången han drog på starten idag. Men startade inte.

Lite tips och ideer på vad som kan va fel skulle sitta fint!

Verkar som den inte får bensin...
"tilt over switch"? var sitter den och hur funkar den?

kolla soppa slangen eller testa med startgas. tiltswitchen sitter mitt på kabelhärvan sen var det är på hojen vet jag ej... undertanken nånstans undangömd tippar jag på...

ozto skrev:
2078908 Lite uppdatering!

Startmotorn drar runt bra! Bensinpumpen surrar som den ska! Inga felkoder!
Den tände till ngn gång bara första gången han drog på starten idag. Men startade inte.

Lite tips och ideer på vad som kan va fel skulle sitta fint!

Verkar som den inte får bensin...
"tilt over switch"? var sitter den och hur funkar den?
Den funkar som det låter lutar du den så bryter den.
Sitter nog i kabelhärvan placerad under sadeln bakom batteriet framför skjuts sadeln kan inte va mer exakt då det skiljer lite på olika årsmodeller och R1 och R6 ,sist jag såg efter var det på r1 :)

kolla stiften så den ite sura igen när du starta den i morse, låter som stiften,hade det problemet på min gammla gixxer -95 den missa starten,sedan skulle jag strta den igen utan choke stendöd ett litet frust i bland typ, bytte stift starta som en klocka..

om det är att den har blivit sur så skulle man ju kanske kunna köra den utan bensinpumpen inkopplad ett tag för att blåsa rent lite... eller?

Stiften är ju inte mer än 20mil gamla och inte så jättesmidiga att plocka ur.

Mer tips vore fint så vi har ngt att göra ikväll!!!

hojen är en r6-03

ozto skrev:
2079255 om det är att den har blivit sur så skulle man ju kanske kunna köra den utan bensinpumpen inkopplad ett tag för att blåsa rent lite... eller?

Stiften är ju inte mer än 20mil gamla och inte så jättesmidiga att plocka ur.

Mer tips vore fint så vi har ngt att göra ikväll!!!

hojen är en r6-03

Hur länge körde du den igår kväll?
Om du bara startade upp den utan att varmköra den ordentligt så är det inte omöjligt att stiften slagit igen lite, trots att dom är nästan nya...
Testa med startgas innan du river isär nåt dock.
Lycka till!

DM skrev:
2079265 Hur länge körde du den igår kväll?
Om du bara startade upp den utan att varmköra den ordentligt så är det inte omöjligt att stiften slagit igen lite, trots att dom är nästan nya...
Testa med startgas innan du river isär nåt dock.
Lycka till!

Den gick ett antal mil igår, precis som den skulle. stängdes av och fick vila över natten men sen när kungko skulle till jobbet kl 06:55 så startade den inte.

Han fick sig en välbehövlig promenad istället!

ozto skrev:
2079278 borde det inte tända lampan och ge felmeddelande?

Går det att mäta upp?

Om det ger felkod vet jag inte.

En yamaha verkstad borde väl kunna mäta upp den. va bara en tanke inget
valigt fel men det händer i bland..

har testat å koppla bort PC:n men det gav inget resultat det heller, tatt loss soppaslangen å dratt på starten å det kom allt soppa....fler heta tipps, ska ju åka till långtbortistaden med ozto i morrn bitti å ja tänker fan inte åka bakpå han, han kör ju som om han stulit grejerna....

kungko skrev:
2079542 har testat å koppla bort PC:n men det gav inget resultat det heller, tatt loss soppaslangen å dratt på starten å det kom allt soppa....fler heta tipps, ska ju åka till långtbortistaden med ozto i morrn bitti å ja tänker fan inte åka bakpå han, han kör ju som om han stulit grejerna....

tycker de låter som konstigt klapp någon stans :3freak

min är inte heller jätte lätt startad men den kommer igång.... testat att springa i gång den?

borde ju ha med tändning eller soppa tillförseln att göra

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...