Starta motor fristående

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Hjälp tack.

Jo jag har en liten fråga, innan jag kastar i motorn i ramen igen efter vissa pill och don så skulle det vara skoj att dra igång den för att se att allt verkar vara som det ska. Ska väl inte direkt vara så svårt men vad ska man tänka på? Spänna fast den på nåt bra sätt antar jag... Koppla startmotorn till batteriet och, ja, starta?? :gnissla Ska ju bara gå några sekunder så man hör att den verkar må fint... Nödvändigt att fylla i kylsystem och grejer? Olja känns väl bra att ha så på med oljekylen igen...

Går det att göra som jag tänker eller kommer jag ångra mig bigtime??? :hihi

Vill att det ska bli :2cool

Tackar så länge!!

Just ja, är en FZR1000 -89 som det gäller...

Bästa upphängningsanordning för motor, oljekylare och vattenkylare är förmodligen din hojram. Varför krångla till det?

Hoztic skrev:
2072045 Vore inte tändning och förgasare ganska bra grejer att ha också, och lite soppa nånstans ifrån? :va Eller vill du bara snurra runt den med startmotorn?
Jo självklart, kan va bra att ha också. :)

andersbrink skrev:
2072387 Bästa upphängningsanordning för motor, oljekylare och vattenkylare är förmodligen din hojram. Varför krångla till det?
Jo jag tror det också...
Det som är lite drygt är att dom inte riktigt är på samma ställe men va tusan...
Jaja, får göra så. Saken är biff, skiten ska ju ändå i nån gång! :yoparty

Sep skrev:
2073159 Har det gått bra med mitt gamla härk? :tummenupp
Ja jag tror tamme tusan det! :D
Är inte det minsta åksugen, knappt alls!!! :4skrika

Perkidde skrev:
2073081 vad är det du gjort med motorn? har planer att riva ner min i vinter och dels byta vxllåda och fixa allmänt.
Köpte en motor av Sep som hade en topp som var lite pajko men min var shysst men min växellåda var väl lite trött men hans pigg så jag har byggt ihop dom. Funderar också på att se om jag kan få ihop den andra motorn till piggt skick nån vacker dag också. Så plockar du isär din i vinter så håll mig gärna uppdaterad :tummenupp

Blomquist #14 skrev:
2072000 Hjälp tack.

Jo jag har en liten fråga, innan jag kastar i motorn i ramen igen efter vissa pill och don så skulle det vara skoj att dra igång den för att se att allt verkar vara som det ska. Ska väl inte direkt vara så svårt men vad ska man tänka på? Spänna fast den på nåt bra sätt antar jag... Koppla startmotorn till batteriet och, ja, starta?? :gnissla Ska ju bara gå några sekunder så man hör att den verkar må fint... Nödvändigt att fylla i kylsystem och grejer? Olja känns väl bra att ha så på med oljekylen igen...

Går det att göra som jag tänker eller kommer jag ångra mig bigtime??? :hihi

Vill att det ska bli :2cool

Tackar så länge!!

Just ja, är en FZR1000 -89 som det gäller...

Det kan bli intressant :näsblod . Jag gissar på att motorn kommer vända på sig ett halvt varv(Förmodligen ner på golvet) när du drar igång startmotorn, sen snurra ett helt varv till när motorn går igång så att förgasare och andra dyra prylar går sönder. :gnissla Jag skulle låta bli om jag var du. Eller iaf sätta fast den i något på nåt sätt, och då kan man ju lika gärna stoppa in den i ramen.

Trashcan skrev:
2073632 Det kan bli intressant :näsblod . Jag gissar på att motorn kommer vända på sig ett halvt varv(Förmodligen ner på golvet) när du drar igång startmotorn, sen snurra ett helt varv till när motorn går igång så att förgasare och andra dyra prylar går sönder. :gnissla Jag skulle låta bli om jag var du. Eller iaf sätta fast den i något på nåt sätt, och då kan man ju lika gärna stoppa in den i ramen.
Jo den skulle ju spännas fast så klart men det är väl lite lagt på is nu...
Det där med att bara "kasta i den i ramen" är inte så bara för dom är inte helt på samma ställe men det lutar åt det i alla fall. Så att, jaja, det var bara en tanke :näsblod

Vara bara en "snilleblixt" jag fick... :hihi

Blomquist #14 skrev:
2073640 Jo den skulle ju spännas fast så klart men det är väl lite lagt på is nu...
Det där med att bara "kasta i den i ramen" är inte så bara för dom är inte helt på samma ställe men det lutar åt det i alla fall. Så att, jaja, det var bara en tanke :näsblod

Vara bara en "snilleblixt" jag fick... :hihi

Spänn fast den ordentligt bara så ska det nog gå :tummenupp .

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg