Gör lite extrajobb, då och då.
Tänkte att det vore smidigt att kunna skicka ut en faktura för utfört arbete.
Fram tills nu har betalningen skötts på andra sätt
Jag kommer alltså utföra tjänster. (Skog/mark)
Kan hända att det blir viss försäljning i framtiden.
Kommer inte behöva göra någon investering för att börja. Har redan tillgång till det jag behöver. Så mina utgifter kommer i stort sett vara förbrukningsmaterial, till en början.
Har inte direkt tänkt ta ut några pengar i lön. Utan lägga de pengarna jag får in på saker till firman. "Flest saker när man dör vinner."
Edit: Fel av mig. Trodde det var som med AB, att man tog ut eventuell lön från företaget...
Det går alltså inte att köpa ex. en maskin för oskattade pengar, som kräver att jag sparar i säg tre år?
Så, hur gör jag?
Alla tips är välkomna.
Ja, jag har läst på Bolagsverket.se & Verksamt.se ...
men inte blir jag mycket klokare av det.
En 1-2-3 -guide med (räkne-)exempel vore jättebra.
Har inte hittat någon bra än.
Tänkte att det vore smidigt att kunna skicka ut en faktura för utfört arbete.
Fram tills nu har betalningen skötts på andra sätt

Jag kommer alltså utföra tjänster. (Skog/mark)
Kan hända att det blir viss försäljning i framtiden.
Kommer inte behöva göra någon investering för att börja. Har redan tillgång till det jag behöver. Så mina utgifter kommer i stort sett vara förbrukningsmaterial, till en början.
Har inte direkt tänkt ta ut några pengar i lön. Utan lägga de pengarna jag får in på saker till firman. "Flest saker när man dör vinner."

Edit: Fel av mig. Trodde det var som med AB, att man tog ut eventuell lön från företaget...
Det går alltså inte att köpa ex. en maskin för oskattade pengar, som kräver att jag sparar i säg tre år?
Så, hur gör jag?

Alla tips är välkomna.

Ja, jag har läst på Bolagsverket.se & Verksamt.se ...
men inte blir jag mycket klokare av det.

En 1-2-3 -guide med (räkne-)exempel vore jättebra.
Har inte hittat någon bra än.
Last edited: