H_____P
Trygghetsnarkoman
Tycker att det är en sund idè att börja med att lära sig kredet och debet och försöka sköta den löpande bokföringen själv, sen när det börjar närma sig deklarationsdags kan man kontakta en redovisnings byrå som ögnar igenom mtrlet.
Vinstbegreppen är en aningens luddiga när det gäller enskild firma så där kan det vara klokt att öppna ett företagskonto, gör det mycket enklare att hålla reda på företagspengarna... Men som många påpekat kostar det bara 50 k att starta ett AB, och ni lär knappast komma upp i den omsättningen som krävs för att en revisor ska vara nödvändig...
Tilläggas kan att en redovisningskonsult i regel inte ger tips ang investeringar/fonder m.m dock så ska de självkart veta skatter, avdragsrätt m.m...
Vinstbegreppen är en aningens luddiga när det gäller enskild firma så där kan det vara klokt att öppna ett företagskonto, gör det mycket enklare att hålla reda på företagspengarna... Men som många påpekat kostar det bara 50 k att starta ett AB, och ni lär knappast komma upp i den omsättningen som krävs för att en revisor ska vara nödvändig...
Tilläggas kan att en redovisningskonsult i regel inte ger tips ang investeringar/fonder m.m dock så ska de självkart veta skatter, avdragsrätt m.m...