Geggamoja
Se till att ha en revisor från början är mitt tips.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se till att ha en revisor från början är mitt tips.
Varför slänga pengar på sånt i en antagligen liten verksamhet?
Delar bara med mig av min erfarenhet. Detta är det största misstaget jag gjorde när jag hade egen firma. Om du tycker det är att "slänga pengar" får det stå för dig, men för mig hade det varit att tjäna pengar.
Delar bara med mig av min erfarenhet. Detta är det största misstaget jag gjorde när jag hade egen firma. Om du tycker det är att "slänga pengar" får det stå för dig, men för mig hade det varit att tjäna pengar.
Varför?
Det är ganska grundläggande. När man har ett eget företag ska man hålla på med det man är duktig på, och delegera det andra. Att spendera timmar på redovisning när man istället kan spendera dem på att tjäna deg är dumsnålt.
Det är ganska grundläggande. När man har ett eget företag ska man hålla på med det man är duktig på, och delegera det andra. Att spendera timmar på redovisning när man istället kan spendera dem på att tjäna deg är dumsnålt.
Du har helt rätt på den punkten, MEN en revisor kostar onödigt mycket. Det är bättre att anlita en redovisningskonsult.
Först och främst vill jag tacka för den grymma responsen
Tanken är att vi ska köra detta vid sidan av våra vanliga jobb.
Revisor har vi inom familjen så det är fixat. Men jag kom att tänka på en grej. Om nu ngn av oss skulle bli av med vårt vanliga jobb. Vad händer då?
Man kan väll inte få A-kassa om man har eget företag vid sidan om?
Om nu ngn av oss skulle bli av med vårt vanliga jobb. Vad händer då?
Man kan väll inte få A-kassa om man har eget företag vid sidan om?
Timmar... Jag fixar min bokföring på en helg, en gång om året. Och då hinner jag även hinka några bärs och jaga lite bäver.
Det är inget jag har lust att ge någon annan +10kkr för att fixa åt mig och dessutom ger det mig en överskikt av hela verksamheten som jag missar ifall jag lejer bort jobbet. Jag t.ex ser hur mycket diverse olika saker kostar, jag ser t.ex vad firmabilen kostar och eftersom jag även vet hur många mil per år den rullar vet jag milkostnaden osv
Ditt resonemang håller jag fullständigt med om ifall firman är fullbokad med jobb. Men jag tror få nystartade företag är det, dom har nog oftare problem med att få mat på bordet.
Otroligt immponerande av dig....
Fixar du ALL bokföring på en helg ?
Hur mycket eller lite omsätter firman?
Vad sysslar du med?
Varför?
Vet du vad för slags kläder dom ska sälja?
Jag säger kör!Men dont quit youre dayjob! Det är lärorikt och kommer säkert ge lite extra klirr i kassan.
Kör bara litet extraknäck. Brukar ligga runt 100 verifikationer, numera går verksamheten på tomgång så jag kanske är nere på 60 nu.
Sen är det ju i princip bara att kopiera föregående års bokföring med lite nya siffror.
Någon timme går även åt till att bokföra options och lite aktiehandel, det mesta av det fixar nordnets bokföringsprogram men splittar osv ställer ofta till det och ger lite extra jobb. Ligger väl runt 200-250 transaktioner där så jag skulle inte vilja göra det möget för hand.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |