"start retard" för CDI-box

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Någon som vet om det finns ett enkelt sätt att fixa lite mindre förtändning på riktigt låga varv på en original CDI-box ? (i detta fall från en KTM 620 SC) Idealet vore en programmerbar box - t.ex. från Wolf, men det kostar en slant och ligger ett tag fram i tiden. Just nu drabbas jag av att hojen sparkar tillbaka relativt ofta - efter att den trimmats hårt och har bl.a. högre kompression. Förtändningen skulle behöva ställas tillbaka rejält för att få s.k. "start retard" som är tillräcklig.

Det ser ut att lösa sig... Första idén var att skaffa tändsystemet från Factory Replican (som är nästan lika hårt trimmad som min :) ), men det skulle sluta på 8-9.000:- Men vi tog kontakt med trimfirman i Österrike och de ska faxa lite justeringsanvisningar för originaltändsystemet under dagen, så att det ska bli bra.

Edit: Tändkåpan ska från originalläget (finns markering för det när kolven är i övre dödläge) justeras fram 4-6 mm (medsols). Inga baktändningar än så länge - det verkar fungera - men cykeln är svårtstartad som fan - vilket iofs har med bestyckning och annat som ännu inte hunnit anpassas till trimmet och att motorn andas minst sagt lite mer än tidigare...

Last edited:
Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024