Starlane Gps Laptimer

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Som budget alternativ till dyra GPS system så kan "Qstarz BT-Q818XT 10HZ Extreme BT A-GPS" (jodå, den heter faktiskt så...) vara ett alternativ. En knapp tusenlappen för en GPS 10HZ och 66 kanaler. Bra precision.

Går dessutom att koppla till mobilen. Har du en liten Android-mobil och Trackaroo Trackmaster så loggas varven och du kan själv sätta sektioner m.m. och den nyttjar accelerometern för att visa G-krafterna.

Då får man de flesta funktionerna för en femtedel av priset.
Kör med liknande grejjer, funkar väldigt bra! :)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Kanske för att fler åker med gps nu :)
De fungar bra men levererar ibland lyckotider. Speciellt när det gäller estimerade tider.

Vet att west coast racing (stcc) valt bort gps laptimers då de inte är lika exakta som ir. Sjukt smidigt dock o stämmer till 99%

Fast en ir laptimer leverar ju inga "estimerade" tider alls utan det är bara start/mål?. För dom brukar väl inte sätta ut 3 sändare till för att få sektionstider?.

Visst med min Starlane gps3 får man ibland rätt skumma spår men vid start/mål brukar tiderna stämma rätt bra.

GPS loggarna från den har gjort mycket för mig för då ser jag att jag fegar!.. vilket jag oftast gör.. ;)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kör med Trackmaster i telefon men upplösningen i tid + luren ligger i fickan (vågar inte ha den i fria luften när man kör i skog och mark) gör att tillförlitligheten blir sådär.
Nån som har tips på billigare GPS-puck än den tidigare tipsade "Qstarz BT-Q818XT 10HZ Extreme BT A-GPS" ?? Eller är det så att man måste upp till de pengarna för att få det man behöver?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Som budget alternativ till dyra GPS system så kan "Qstarz BT-Q818XT 10HZ Extreme BT A-GPS" (jodå, den heter faktiskt så...) vara ett alternativ. En knapp tusenlappen för en GPS 10HZ och 66 kanaler. Bra precision.

Går dessutom att koppla till mobilen. Har du en liten Android-mobil och Trackaroo Trackmaster så loggas varven och du kan själv sätta sektioner m.m. och den nyttjar accelerometern för att visa G-krafterna.

Då får man de flesta funktionerna för en femtedel av priset.

Funkar den med Iphone 3GS? sugen på en sådan. Polaren har Qstarz BT-Q1000ex och den är jävligt bra. Nån som vet vad som skiljer sig mellan dessa? värt att lägga nån tusing mer för BT-Q1000EX?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Funkar den med Iphone 3GS? sugen på en sådan. Polaren har Qstarz BT-Q1000ex och den är jävligt bra. Nån som vet vad som skiljer sig mellan dessa? värt att lägga nån tusing mer för BT-Q1000EX?

Det finns motsvarande app till iPhone men vet inte om den är lika bra som Trackaroo.
Ska du använda tillsammans med telefon så är den billigare bättre, den kan sampla i 10Hz mot 5 på den dyrare. Den dyrare har pc-mjukvara som säkert är bra, men finns kanske i Bukten ändå.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det finns motsvarande app till iPhone men vet inte om den är lika bra som Trackaroo.
Ska du använda tillsammans med telefon så är den billigare bättre, den kan sampla i 10Hz mot 5 på den dyrare. Den dyrare har pc-mjukvara som säkert är bra, men finns kanske i Bukten ändå.

Har man samma möjlighet att koppla upp den till en dator och kolla olika varvtider, spårval, hastighet i olika kurvor, bästa varvtid osv. som man kan göra med Qstarz BT-Q1000EX?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ingen som har ett mer konkret tips om vilket program jag kan dra hem i min jailbrakeade iphone 3gs?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ingen som har ett mer konkret tips om vilket program jag kan dra hem i min jailbrakeade iphone 3gs?

Roqy står det på FAQ:n
Sedan så får du mängder med träffar på iphöne-appar om du söker på lap-timer eller race chrono. Kolla vilkensom möter dina krav.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nån som testat AIM Solo? Nästa gång jag går ut på banan vill jag ha en sådan fasthookad! verkar prisvärd och bra för den glade amatören.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nån som testat AIM Solo? Nästa gång jag går ut på banan vill jag ha en sådan fasthookad! verkar prisvärd och bra för den glade amatören.

Har kört ett tag med den, mkt trevlig. Analyserna man kan göra är trevliga också. Spårval, bromspunkter osånt

Motoaction har/hade den för 3200kr, klart prisvärt
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fan 3200:- på svenska marknaden, inte illa. :tummenupp
Hur överför du data från den till PC:n? Är det microusb eller blåtand?

Frågan är om man verkligen vill se sina bromspunkter? Typ 300m före sväng ahahhahah

Har kört ett tag med den, mkt trevlig. Analyserna man kan göra är trevliga också. Spårval, bromspunkter osånt

Motoaction har/hade den för 3200kr, klart prisvärt
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Vart köper man dom "större dyrare systemen" som enligt dig har en "sample rate" på kHz nivå? :va

Dom billigare systemen loggar lite väl sällan för att få en tillförlitlig jämförelse mellan varven, oftast ligger dom på samplingar mellan 5-10 HZ, Medans dom större dyrare systemen loggar På Khz så du får inte så bra upplösning.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vart köper man dom "större dyrare systemen" som enligt dig har en "sample rate" på kHz nivå? :va

Måste vara fel, det "snabbaste" jag sett är 25 Hz, över det verkar meningslöst. Men bra antenn och lyssna på många kanaler är bra för att få ned felet.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Fan 3200:- på svenska marknaden, inte illa. :tummenupp
Hur överför du data från den till PC:n? Är det microusb eller blåtand?

Frågan är om man verkligen vill se sina bromspunkter? Typ 300m före sväng ahahhahah

eftersom den har G mätare o annat kul utöver gps blir det rätt bra trots allt, läs lite mer om den så inser du kanske att den inte är så dum...
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top