Starkt Anton!

Egentligen är det inte mycket att väsnas om, men jag kan gissa på att han kommer till att få mycket tråkningar både på plan och från läktaren nu. :huvet

Egentligen är det inte mycket att väsnas om, men jag kan gissa på att han kommer till att få mycket tråkningar både på plan och från läktaren nu. :huvet

Tror inte det kommer vara så mycket för honom personligen. Hoppas inte det iaf. Däremot kommer blåvitt/Tobias få höra en del. Men hur länge kan det vara roligt? Och hur relevant är det liksom? Ungefär som när idioter skriker neger och annat åt svarta.

Det är ju jävligt konstigt, 70% av spelarna i damlaget är ju Gay, varför skulle det vara märkvärdigt att det finns några i herrlagen också?

Och det där med tråkningar från supporters och andra spelare, hur moget är det, nu har han ju gått ut med det, hur hårt biter "Homobögfjolla" som tillmäle efter det?

Det är ju jävligt konstigt, 70% av spelarna i damlaget är ju Gay, varför skulle det vara märkvärdigt att det finns några i herrlagen också?

Och det där med tråkningar från supporters och andra spelare, hur moget är det, nu har han ju gått ut med det, hur hårt biter "Homobögfjolla" som tillmäle efter det?

Inte moget alls, men nu pratar vi om fotbolls"supportrar", De är inte som andra barn.

Han har ju inte kommit ut som hermafrodit så varför skulle han göra det? Och varför skulle han vilja göra det? Det är en annan sport än den han håller på med.

Nej den var trist.

Vet inte vad jag missar men förstår inte grejen med att han kommit ut? Det finns väl homosexuella inom alla olika segment eller branscher, ekonomer, plattsättare, frisörer och fotbollspelare.
Är det extra tufft att vara bög om man är fotbollspelare?

• Gilla
Reaktioner: Loy

Är det inte mer? Har du bevis för det? :hihi

:D Haha, precis. Det är väl alla vi straighta som inte vill bli kallade för bögar egentligen. Dessutom är det ju förmodligen stereotypen bög som folk stör sig på. Man kan bli trött på är alla fjollbögar som ska dansa, höras, synas och fjanta runt på scen hela tiden. Osympatiskt. Tycker det känns bra med bögar som är precis som "folk", med samma intressen. Om inte annat är det bra reklam för HBT att inte alla är freakish. För det är ju de som naturligtvis syns och hörs mest, och ger en bilden av den typiske bögen.

Det är lite värre än att komma ut som hårstylist, men bara en aning...

Varför då? För att ens omgivning inte är lika tolerant?
Jag förstår du vad du menar Guw men att säga att folk intresserade av fotboll är mer fientliga mot bögar än vad folk som är intresserade av hårstyling är.. nej ja vet inte va jag säger, du har nog rätt

Nej den var trist.

Vet inte vad jag missar men förstår inte grejen med att han kommit ut? Det finns väl homosexuella inom alla olika segment eller branscher, ekonomer, plattsättare, frisörer och fotbollspelare.
Är det extra tufft att vara bög om man är fotbollspelare?

Det ÄR en stor grej för ingen har gjort det i Sverige innan. Ingen har vågat. Han som kom ut som bög i Västerås Hockey blev brutalt knivmördad pga det. En fotbollsspelare i Premier League kom ut på nittiotalet. Blev sjukt dåligt behandlad och tog livet av sig senare.

Så, JA, det är tuffare att komma ut som bög inom fotbollsvärlden än inom frisörsvängen. Driver du med mig eller? Kan säkert iofs vara svårt att komma ut som bög om du är plattsättare också. Kan inte du visa mig någon som gjort det?

Det ÄR en stor grej för ingen har gjort det i Sverige innan. Ingen har vågat. Han som kom ut som bög i Västerås Hockey blev brutalt knivmördad pga det. En fotbollsspelare i Premier League kom ut på nittiotalet. Blev sjukt dåligt behandlad och tog livet av sig senare.

Så, JA, det är tuffare att komma ut som bög inom fotbollsvärlden än inom frisörsvängen. Driver du med mig eller? Kan säkert iofs vara svårt att komma ut som bög om du är plattsättare också. Kan inte du visa mig någon som gjort det?

Nu tror jag ju inte att GP skriver om alla homosexuella som kommer ut, den här artikeln skrevs väl antagligen för att den har lite nyhetsvärde då jag tror att de flesta svenskar känner igen namnet Hysén.

Men absolut håller med om att det är starkt att våga gå ut med en alternativ sexuell läggning, speciellt om man heter Hysén i efternamn.
Men det är väl bara i min inskränkta värld som man tyckte det var häftigt att kalla folk för bögjävel när man var typ 14 bast och coolast i stan men att generellt sätt så skiter väl folk i andras sexuella läggningar, inte fan är det ditt problem. Om nån har problem med att möta hans lag nu när dom vet att han är bög så är det väl trist för dom.

Men jag förstår absolut, det måste finnas mycket böghatare bland fotbolls- och plattsättarfolket.

Själv tycker jag de e så jevla tramsigt. Varför ska det alltid bli en grej om allt. Alla är vi olika! Ska det bli rubriker när vi får en vit basketspelare i nba oxå?
Nä vafan har människors läggning me fotbollen att göra :va?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt