Stark Varg

Not hating, but yesterday I rode Stark Varg sand track (Lavanko, where they had Finnish MXGP few weeks back) and drained the battery in 30 min. Today I rode our own backyard ”supercross” track and after 1 hour, it still had some battery left. I’m slow 47 years old vet rider. I think it really depends where you ride it, not who is riding.
 
@Coola Ola
20 minuter:

Och om den där körningen tömmer batteriet på 20 min så ger jag den max 15 minuter med en elitförare på en bana som Ripa eller Måttsund.
Den legendariska Tunga Sandbanan (TM)!!

Jag argumenterar inte emot något av det du säger alltså, så missförstå mig rätt. Mitt ursprungliga inlägg handlade bara om att det är svårt att hävda att hojen inte funkar för något som tillverkaren aldrig sagt att den är avsedd för, så just det får man nog bara släppa.
 
Men det är väl lite konstigt att man inte ska kunna utnyttja effekten som finns i maskinen? Nu är det väl till och med inte ens all effekt dom lovat?
 
Eftersom håller mig från banan några veckor till så kunde jag ju inte testa mot dig och Robin. Men ni såg knappast ut att ha något övertag mot "vanliga motarder" (inte de som trimmats till max), trots fullt vrid från botten. Jag tror absolut att Stark är en bra produkt för sitt ändamål, men inte frälsningen som tar cross och motard till nya höjder.
Nä, jag tyckte inte att det fanns nån fördel i effekten. Men jag får nog säga att jag var lite skotträdd från hur den betedde sig ifjol. Då var påslaget mycket mer burdust än vad det var nu. Så med lite mer tid så hade nog utgångarna kunnat förbättras en del.
Om man hade haft 80hk och justerbar trottelkurva så hade det nog varit svårslaget.
 
Nu på Tisdag 4 juni 18.00 kommer vi ha provkörning av Varg 🐺 på Tuvängen i Södertälje. Föranmälan krävs till info@moracing.se och ni får då en bekräftelse och en tid ni ska testa. Max 20st välkommen #electric #miljö #ljudlöst #1 #enduro #mx #motocross #tuvängen #amfsödertälje @stark__future @moracing.se @amfsodertalje @amf_sodertalje
 
Finns det någon som har lyckats regga en stark varg i svedala? Har sett att det finns reggade i england (men där är det ju en annan lagstiftning).
Hur har det gjorts i så fall?

Eller så kanske det finns en reggad enduro variant på G :)?
 
Den legendariska Tunga Sandbanan (TM)!!

Jag argumenterar inte emot något av det du säger alltså, så missförstå mig rätt. Mitt ursprungliga inlägg handlade bara om att det är svårt att hävda att hojen inte funkar för något som tillverkaren aldrig sagt att den är avsedd för, så just det får man nog bara släppa.

Ska jag tolka det som att Stark har byggt en motocrosshoj som inte är avsedd för sandbana?
 
Många diskussioner fram och tillbaka, men det torde vara klarlagt att Stark Varg inte levererar vare sig den motoreffekt eller den räckvidd som först sades. Och att utkomsten av detta är att något som skulle vara värsta sortens tävlingsfordon och köra åttor runt alla förbränningsmotorhojar…i själva verket har en ganska bra bit kvar till målet och numera snarare betraktas som lekfordon / stugmoppe än värsta sortens tävlingsfordon.
 
Många diskussioner fram och tillbaka, men det torde vara klarlagt att Stark Varg inte levererar vare sig den motoreffekt eller den räckvidd som först sades. Och att utkomsten av detta är att något som skulle vara värsta sortens tävlingsfordon och köra åttor runt alla förbränningsmotorhojar…i själva verket har en ganska bra bit kvar till målet och numera snarare betraktas som lekfordon / stugmoppe än värsta sortens tävlingsfordon.

VEM hade kunnat se det komma...?
:va:va:va
 
Som vanligt. De som såg det komma blev nedsablade som konservativa, teknikfientliga stofiler.

Precis som vanligt gäller inte fysikens lagar för de som har en högre ideologisk agenda.


Ungefär precis ALLT som kritikerna till Trafikverkets och Stockholmpolitikernas plan för tunnelbana i Göteborg förde fram har redan inträffat, och vi har mer elände att vänta under den hittills decennielånga förseningen som "uppstått".

Kritikerna - vem som helst som ifrågasatte de ljusblå planerna blev halshuggen med just sådana argument och mer därtill:
"Gubbar" "gamla" och "förändringsovilliga" var legio som tillmälen.

Det var nya tider nu, och gamla gubbar hade inte koll på den nya tekniken. Serrö!

...men Göteborgsleran var den samma som den alltid varit.


Och, det klart - det hjälper ju inte upp situationen att Trafikverket bjuder in ett Turkiskt/Norskt/Italienskt konsortium som ALDRIG jobbat tillsammans tidigare till att ha hand om några av de allra tyngsta deletapperna.

Ja, och synd också att Trafikverket inte tänkte på att låsa fast moderbolagen i detta nybildade knaskonsortium med bankgarantier om något skulle gå snett.
Som tillexempel att konsortiet ger upp och låter kursa sitt lilla svenska brevlådebolag...

Förlåt. Det har egentligen inget med Stark Varg att göra, eller ens Cake och Ytter-ligare en charlatan - och samtidigt har det allt med samma sak att göra.

Varför vill politiker så gärna bli lurade?
Varför har det blivit så fel att lyssna på de som kan något...?
 
Ska jag tolka det som att Stark har byggt en motocrosshoj som inte är avsedd för sandbana?
Nej, det är två separata inlägg som blir sammanblandade. Det första handlade om att man juridiskt inte har så mycket att komma med om man köpt en produkt som är specificerad för X (motoocross/off road) och sen vill reklamera den för att den presterar dåligt när man gör Y (supermoto). Man kan ha rätt utifrån sunt förnuft men juridiskt är man körd. Det var endast det jag försökte få fram.

Det andra var bara en skämtsam gliring om att det äntligen dök upp ett klipp på den sandbana som du nämnt några gånger tidigare i tråden.
 
"Gubbar" "gamla" och "förändringsovilliga" var legio som tillmälen.

Det var nya tider nu, och gamla gubbar hade inte koll på den nya tekniken. Serrö!
Problemet med vissa gubbar är väl att de tycker illa om allt nytt, oavsett vad. Så tillslut blir det som att ropa efter vargen. Ingen lyssnar. (Nu säger jag inte att du är en nej-sägande gubbe men det finns många såna i debatten.)
 
Många, inklusive undertecknad var ganska skeptiska när Elon monterade en jävla massa små laddbara batterier i en Lotus och målade upp en framtid med elektriska bilar. Den framtiden kom fortare än vad jag en gång trodde. Det behövs en och annan dåre ibland, det finns ju några sådana i historien.
 
Nån som vill ha en uppdatering?

Jag kan öppna med att säga att hojen ska säljas. Så sätter vi ribban där.

Jag har fått ihop 2,5h på den totalt. I helgen var det SM i Södertälje med fri träning på lördagen. Jag åkte dit med inställningen att köra tävlingen, under förutsättning att jag tyckte att det var kul på lördagen. Jag tycker inte om grus och jag tycker inte om att tävla. Men man ska ju tydligen utmana sig själv ibland.

Det blev ingen tävling i alla fall.

På lördagen så körde jag 2-3 pass med grusdelen. Inte ett dugg roligt, dock inte hojens fel.
Det var inga problem att hålla laddningen uppe med elverket trummandes i bakgrunden.
Elverket drog runt 8l soppa över dan. Ungefär motsvarande en tank soppa.

Sista 3 passen stängde man grusdelen och började preppa den inför tävlingen.

Jag gick ut på första rena asfaltspasset med en annan kille bakom mig och så drog vi några varv tillsammans. Det var hans första motardtävling så vi behövde slå ur honom alla dumma mini-moto linjer. :)
Vid varv 9-10 så sänks effekten ordentligt. Hojen är för varm.
Jag rullar några varv till och effekten sänks ytterligare.

In i depå, ladda upp det som saknas och vänta på nästa pass, som visar på precis samma beteende fast nåt varv tidigare.

Tuvängen är en bana där man faktiskt har nytta av effektstark motor med 3, nästan 4, fullgasrepor per varv.
Tuvängen är också den bana jag kör mest. Så om hojen inte funkar där så vet jag inte vad jag ska ha den till.

Jag har också provat hojen i Borlänge, en lite mindre gokartbana. Om jag inte laddar batteriet alls så räckte det till 33 varv. Drygt 2 pass.

Jag mailade i alla fall igår och tyckte att dom skulle ta tillbaka hojen eftersom jag anser att dom inte har levererat det som jag köpte.
Dom anser inte att dom har gjort något fel, då dom inte anser att hojen är byggd för supermoto. "Och inte heller vad vi lovat att hojen ska göra."

Jag har begärt att få min mjukvara med full effekt så att jag kan sälja den som en 80hk modell utan att ljuga. Vi får se hur dom löser det. Dom säger att jag ska få den, men "Vi är som sagt villiga att ge dig en annan mjukvaruversion, men det kommer leda till att hojen värms upp snabbare."

Hojen får ju lysande recensioner av alla som åker enduro och cross.
Stark har lyckats bygga en hoj som har spec och pris som en premium produkt, men som bara levererar som en medioker maskin och kunderna är ok med det?

Om man ställer ner effekten till 45-50hk så är det nog åkbart som det verkar. Jag provade inte för jag vill ju ha mer effekt, inte mindre.

Jag googlade lite igår och såg att Altan levererade ungefär 45-48hk i bänken.
Ungefär vad Vargen klarar av att leverera utan att gå varm.

Så vilka uppdateringar har dom egentligen gjort från Altan, som ändå är en föregångare?
Nu verkar det komma ny programvara för dom som saknat 80hk , så blir intressant att se i bromsbänken
 
Jag gillar den där "crawl mode" men beträffande resten så tror jag på det när jag ser det. Jag har inte så mycket förtroende kvar för vad dom säger.

De där 35 minuterna "hard mx ride" vill jag verkligen se.
 
Nu verkar det komma ny programvara för dom som saknat 80hk , så blir intressant att se i bromsbänken
Han säger ju inte att dom är fulla 80hk som dom kommer släppa nu. Han säger att dom ökar effekten från nuvarande. Han bekräftar inte heller att hojarna bara har 60hk.

Dom är hala dom där människorna.

Min hoj är som sagt såld och det är ingen från Stark som hört av sig och meddelat att det nu finns 80hk tillgängligt.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top