...eller längden eller förläggning av FK/tjärpappsisolerad kabel.Ingen husägare har väl nånsin bytt en 10A-säkring mot en 13A utan att fundera över arean på kabeln från 1947 som går till uttaget lixom. Bara för att ta ett exempel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...eller längden eller förläggning av FK/tjärpappsisolerad kabel.Ingen husägare har väl nånsin bytt en 10A-säkring mot en 13A utan att fundera över arean på kabeln från 1947 som går till uttaget lixom. Bara för att ta ett exempel.
Ja, det var ett visst mått av ironi där. Men nu när du säger det så borde faktiskt mc-kollektivet vara om inte mindre risktagande, åtminstone mer riskmedvetna överlag och snarare med berått mod dra på 14A över den där övermålade gamla kulo-dosan för om det bara ryker lite så har det ju inte börjat brinna än.Ditt svar gör att jag tolkar det som att motorcykelkollektivet är förtänksamma när det gäller elinstallationer, eller så var ironisk?
Jag hade spräckt bottenplatta och 16A säkring till ett utomhusuttag på garaget.
Men man borde också fundera på om man konstant, timme efter timme, ska ta ut 10A ur sitt uttag från 1947![]()

Ja, det var ett visst mått av ironi där. Men nu när du säger det så borde faktiskt mc-kollektivet vara om inte mindre risktagande, åtminstone mer riskmedvetna överlag och snarare med berått mod dra på 14A över den där övermålade gamla kulo-dosan för om det bara ryker lite så har det ju inte börjat brinna än.![]()
Oväntat… NOTJag tror ändå aldrig att det planet kommer lyfta från backen. De har visat ett radiostyrt flygplan som flyger dock.
Jag kan ha fel, men det är min åsikt ändå.![]()
Oväntat… NOT
Den bilden fångar verkligen känslan av den hojen. Helvete vad fort den gick rakt fram. i kurvorna not so much.Stark company har släppt en spion bild på sin högtflygande hybrid hoj.
View attachment 480752
Stark company har släppt en spion bild på sin högtflygande hybrid hoj.
View attachment 480752
Kul att man kan se de fyra prototyphojarna igen i filmen!Nu har Stark Official lagt upp en ny film, tyvärr inget om produktion, utan bara att den är godkänd att tävla med i England
Det är ju bra, då vet vi ju att alla finns kvar.Kul att man kan se de fyra prototyphojarna igen i filmen!
Jo, men det där beror ju på att Säve inte lever upp till kraven, och att det skulle vara på tok för dyrt att renovera fältet till användbart skick, för deras behov, det bedrivs ju trots allt flygverksamhet där redan idag.Oväntat… NOT
Jo men innan man lovar ”The Northern runway” och att allt skall byggas i Säve etc samt bygga en ”hel ny industri” bör man inte gå ut och kika på asfalten på rullbanan en gång innan man drar igång och lovar den ”nya industrin”?Jo, men det där beror ju på att Säve inte lever upp till kraven, och att det skulle vara på tok för dyrt att renovera fältet till användbart skick, för deras behov, det bedrivs ju trots allt flygverksamhet där redan idag.
Edit, nu med länk till en artikel om det: https://www.tn.se/article/25663/elflygsfabrik-i-goteborg-skrotas/
Sen om det är ett sätt att köpa tid vet jag inte däremot.
Så kan det ju vara, men det är ju inte Heart som äger Säve, utan Castellum, som mycket väl kan ha haft planer på, och nästan lovat, renovering av banan, men sedan stoppat allt när priserna steg.Jo men innan man lovar ”The Northern runway” och att allt skall byggas i Säve etc samt bygga en ”hel ny industri” bör man inte gå ut och kika på asfalten på rullbanan en gång innan man drar igång och lovar den ”nya industrin”?
Låter som bullshit-ursäkten numero uno om du frågar mig.
Det här är exakt till 100% min syn på det hela också. Festen är slut.För ett år sen fanns det oändligt med pengar till luftslott. Kolla tex bolag som Klarna som aldrig tjänat pengar. Detta har smittat av sig till privatpersoner som genom lån av gratispengar kunnat köpa vad som helst på kredit. Tex leasingmarknaden. Nu är gratispengarna slut o bolag kommer få problem . Personligen utan att var någon elhojsmotståndare har jag svårt att se att det kommer bli nåt med detta. Jag tror pengarna kommer ta slut .
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |