Starholk 1000r

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Nu har jag iaf (för ett tag sedan) träffat peter och hans cykel och hund, tagit lite bilder på den med och utan modell och sålt in den till några tidningar (iaf i italien, österrike, frankrike, tyskland, england och sverige...;)).

MVH

Johan

japp. tackar för det johan. bilderna blev kanonbra.:tummenupp och hon var jättesnygg. :D :D synn jag inte hällde blixtlim över hojen innan. då kanske hon hade fastnad på den.. :banana ha ha

roligt att min dobbis fick vara med också:Rockbanan
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Starholken är med i en kalender i franska BOOST MOTO :D
 

Bifogat

  • boost.jpg
    boost.jpg
    108.8 KB · Visningar: 654

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Malmö/Bacong
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Snygg cykel du byggt:tummenupp
Jag har en fråga, cykeldatorn du använt vilket märke är det och var den svår att koppla in (håller själv på med ett bygge)?
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag har precis sträckläst hela tråden. KANONLÄCKER :yoparty
Snyggt byggt och bra dokumenterat.
Hoppsan vad klockan har dragit iväg. :)
Hur har jag lyckats att missa denna tråd. :huvet

Vad är det för instrumentering som du har använt?
Håller på och pillar med en hoj och letar efter bra alternativ.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Jag har precis sträckläst hela tråden. KANONLÄCKER :yoparty
Snyggt byggt och bra dokumenterat.
Hoppsan vad klockan har dragit iväg. :)
Hur har jag lyckats att missa denna tråd. :huvet

Vad är det för instrumentering som du har använt?
Håller på och pillar med en hoj och letar efter bra alternativ.

tackar. :tummenupp det är en VAPOR trail tech med en extra hållare för kontrollampor. fick med en massa olika glas man kunde byta.sen är det varvräknare , temp ,klocka, växlingslampor , mm. instrumentet är silver från början.
 

Bifogat

  • vapor.jpg
    vapor.jpg
    120.2 KB · Visningar: 147
  • vapor1.jpg
    vapor1.jpg
    114.7 KB · Visningar: 208
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu ska du inte vara bitter........

Jag har blivit tillfrågad men tackat nej.

Jag tycker att Starholken är den byggtråd på SH (tillsammans med aprilia-caferäcern) där byggmästaren (till skillnad från mig själv) visat upp det mest imponerande handlaget i att tex handknacka plåt. Har ofta läst Starholkbyggtråden och imponerats. Detta trots att glidarstuket inte är min stil. Jag har också skrivit beröm tidigare i tråden men gör det nu igen. :D
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Jag har blivit tillfrågad men tackat nej.

Jag tycker att Starholken är den byggtråd på SH (tillsammans med aprilia-caferäcern) där byggmästaren (till skillnad från mig själv) visat upp det mest imponerande handlaget i att tex handknacka plåt. Har ofta läst Starholkbyggtråden och imponerats. Detta trots att glidarstuket inte är min stil. Jag har också skrivit beröm tidigare i tråden men gör det nu igen. :D

tackar. :tummenupp

Grattis. Det där reportaget måste vara roligt att visa för mor!
Motorcykeln syns verkligen.

starholken dyker upp i BIKE snart med och ett gäng andra tidningar i europa. då lär den synas mer. :tummenupp och mor är härdad. hon har sett lättklädda damer förr. hehe :D
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
tackar. :tummenupp



starholken dyker upp i BIKE snart med och ett gäng andra tidningar i europa. då lär den synas mer. :tummenupp och mor är härdad. hon har sett lättklädda damer förr. hehe :D

Kan tänka mig det! :D

Jag håller tummarna för att du skriver i tråden om turbokonverteringen, om den blir av?
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Kan tänka mig det! :D

Jag håller tummarna för att du skriver i tråden om turbokonverteringen, om den blir av?

ja, det finns väl stor risk för den blir av. ska vänta och se om jag ska ställa ut på elmia i påsk eller inte. i så fall ska jag bygga nya ljuddämpare m.m då får jag vänta med turboplanerna till efter det. men då blir det uppdatering i tråden igen.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ja, det finns väl stor risk för den blir av. ska vänta och se om jag ska ställa ut på elmia i påsk eller inte. i så fall ska jag bygga nya ljuddämpare m.m då får jag vänta med turboplanerna till efter det. men då blir det uppdatering i tråden igen.

Det ska bli roligt att se hur en estet som du väljer att göra turboinstallationen! Turboinstallationer är ju inte helt lätta att få snygga.
Ska kolla i Bike efter reportaget!
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
tackar. :tummenupp det är en VAPOR trail tech med en extra hållare för kontrollampor. fick med en massa olika glas man kunde byta.sen är det varvräknare , temp ,klocka, växlingslampor , mm. instrumentet är silver från början.

Tackar :tummenupp
Ska kolla upp detta.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
ja, det finns väl stor risk för den blir av. ska vänta och se om jag ska ställa ut på elmia i påsk eller inte. i så fall ska jag bygga nya ljuddämpare m.m då får jag vänta med turboplanerna till efter det. men då blir det uppdatering i tråden igen.

Err. TL motorn gillar verkligen inte Turbo. Det är inte den extra kraften i sig, utan den gillar inte att varas mycket och länge, och Turbo brukar ju inte var lönt om man inte varvar. Men, det finns kanske Turbos som börjar funka redan vid 4-5000 rpm på en TL?

Vad du än gör. Håll max varv UNDER 10500 rpm. Den kommer med 100% säkerhet att gå sönder annars.

Det har avhandlats en del om att Turbo mata en TL motor på TLzone, och om jag kommer ihåg rätt så är det vevhuslagren/infästningen som packar i hop om man övervarvar. Det är ingen enkel fix som man fixar på en kaffe pause, kort sagt.


Vill man ha massa mer kraft i en TL motor är det vanligaste sättet att Nox'a den, men kompressor funkar också fint. :)
Det finns en snubbe på (tror det är Joe) som matar ut någonting mellan 170-200 pållar med nox och övrigt trim (det är en hel del extra tjafs i motorn).

Sam håller ju på att kompressor mata en TL motor och han siktar på minst 200 hk på hjulet. Och enligt alla beräkningar ska motron hålla för den extra kraften. Det är bara varvet den inte klarar.

När Yoshimura/Suzuki tävlade med TL motorn så fick de inte den att hålla med mer än 11500 rpm. Och var är det inte precis orginal pryttlar i den motorn...


Sa jag att den inte gillar övervarv?? :hihi



Grattis till artiklarna. Det är definitivt du förtjänt av. :yoparty

:hej
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Err. TL motorn gillar verkligen inte Turbo. Det är inte den extra kraften i sig, utan den gillar inte att varas mycket och länge, och Turbo brukar ju inte var lönt om man inte varvar. Men, det finns kanske Turbos som börjar funka redan vid 4-5000 rpm på en TL?

Vad du än gör. Håll max varv UNDER 10500 rpm. Den kommer med 100% säkerhet att gå sönder annars.

Det har avhandlats en del om att Turbo mata en TL motor på TLzone, och om jag kommer ihåg rätt så är det vevhuslagren/infästningen som packar i hop om man övervarvar. Det är ingen enkel fix som man fixar på en kaffe pause, kort sagt.


Vill man ha massa mer kraft i en TL motor är det vanligaste sättet att Nox'a den, men kompressor funkar också fint. :)
Det finns en snubbe på (tror det är Joe) som matar ut någonting mellan 170-200 pållar med nox och övrigt trim (det är en hel del extra tjafs i motorn).

Sam håller ju på att kompressor mata en TL motor och han siktar på minst 200 hk på hjulet. Och enligt alla beräkningar ska motron hålla för den extra kraften. Det är bara varvet den inte klarar.

När Yoshimura/Suzuki tävlade med TL motorn så fick de inte den att hålla med mer än 11500 rpm. Och var är det inte precis orginal pryttlar i den motorn...


Sa jag att den inte gillar övervarv?? :hihi



Grattis till artiklarna. Det är definitivt du förtjänt av. :yoparty

:hej

tackar.:tummenupp tänkte inte plocka ut så mkt extra hk ur den. mest att det är en rolig grej. sen kanske man gör nån rivstart vid rödljusen och piskar nån sporthoj som går på bakhjulet så fort man drar på.:arsele får se till och inte varva för mkt.:va men det blir ju inge lång tid man gasar. har sökt som galning på tlzone om turbobygge men det var mest snack. hittade en som hade byggt nåt tattarbygge på en sv1000. gick väl sådär.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top