Starholk 1000r

lite uppdatering. har provstartat den men inte provkört än. är det nån som har nåt tips på färg till avgasrören. det blev lite varmt så färgen brann upp. hojen är inte klar på långa vägar men den ska visas upp på parken i björneborg måndagen 5 maj mellan 1800-2100. få se hur långt jag hinner. hoppas den är körbar då. har väl fått klar sadeln då också. blir i svart och grå alcantara med samma möster som lacken. alltså grå med svarta ränder.
Hur ska rörern dras då?
Eller är dom redan dragen?

Slutar dom framför svingen så tycker jag att dom ska vara svart.
Annars är jag kluven.

rören är dragna och klara. det är bara ljuddämparna som ska va svarta. resten har jag svart avgasband på . målade dom med värmebeständig sprayfärg men det funkade inte. ska börja med kolfiber detaljerna imorn. har fixat kolfibermatta och epoxy.

Suttit klistrad o läst 15 sidor och kan bara säga: Djävulen vicken elak hoj du bygger!! :yoparty
Riktigt imponerad över dina metal-skills! Pricken över i:t skulle va vita fälgar mattsvart/grafitgrå lack å borstat stål. Men det e min smak.

rören är dragna och klara. det är bara ljuddämparna som ska va svarta. resten har jag svart avgasband på . målade dom med värmebeständig sprayfärg men det funkade inte. ska börja med kolfiber detaljerna imorn. har fixat kolfibermatta och epoxy.

Hur gör du formerna, som ska bli av kolfiber?

är det nån som har nåt tips på färg till avgasrören.

Bill Hirsch grenrörsfärg funkar bra. På mina krökar närmast motorn (1 dm) har färegen tunnats ut rejält men i övrigt som nytt. Den härdar först när den blir riktigt varm, ryker ganska bra... Jag har för mig att man kan spruta färgen, den är ganska tunn. Någon raggarbilsbutik i Uddevalla kränger sörjan.

lite nytt från holken. har fått på sadeln som är i grå och svart alcantara. luftburk och kedjeskydd i kolfiber. har varit på min andra SFRO besiktning. fick lite strul med bakbromsen så jag får åka dit igen. har bokat tid för besiktning hos bilprovningen 9 juni. sen hoppas jag att jag äntligen får åka lagligt. :D :D annars funkar den bra. har varit lite strul med drivning och lite annat bös. kylning funkar bra fast kylaren sitter bak. :tummenupp ska ställa ut hojen på bil o mc utställning på marieberg i kristinehamn 24/5. och ja. den står i vardagsrummet. :D :D

Bifogat

• vrum.JPG
    vrum.JPG
    88 KB · Visningar: 647
  • vrum1.JPG
    vrum1.JPG
    77.6 KB · Visningar: 564
  • vrum2.JPG
    vrum2.JPG
    78 KB · Visningar: 416
  • vrum3.JPG
    vrum3.JPG
    99.5 KB · Visningar: 513
  • vrum4.JPG
    vrum4.JPG
    92.7 KB · Visningar: 486
Har sagt det förut, men den är ruggigt snygg.
Gillar kolfiber dteljerna, hålen i drivbeltsskyddet, insuget vart j'kligt snyggt.
Dödskalle nyckeln är oxå schysst. :tummenupp

tack.:tummenupp kul att folk tycker den ser bra ut när man lagt ner 1000 tim eller vad det nu kan vara.
Med tanke på tiden så borde du kunnat göra mycket bättre.
På tv gör dom ju lixom snäppet under på, 1h tv tid men kanske 4-5h realtid. ;)

lite nytt från holken. har fått på sadeln som är i grå och svart alcantara. luftburk och kedjeskydd i kolfiber. har varit på min andra SFRO besiktning. fick lite strul med bakbromsen så jag får åka dit igen. har bokat tid för besiktning hos bilprovningen 9 juni. sen hoppas jag att jag äntligen får åka lagligt. :D :D annars funkar den bra. har varit lite strul med drivning och lite annat bös. kylning funkar bra fast kylaren sitter bak. :tummenupp ska ställa ut hojen på bil o mc utställning på marieberg i kristinehamn 24/5. och ja. den står i vardagsrummet. :D :D

Ja då vet man ju vart man ska vara den 24/5 då :D
Den blev kanonfin!! :tummenupp :tummenupp

Back