Starbucks

Jag trodde att Starbucks skulle vara etablerade här för länge sedan genom förvärv av någon av de andra kaffekedjorna som spridit sig som en böld genom landet. Har förstått att de haft ekonomiska problem på grund av att de varit över etablerade på sina håll.

Föredrar de mindre ställena som drivs av entreprenörer. Oftast får man bättre kvalitet och service än på de stora kedjorna. Dessutom är de mer personliga och präglade av sina ägare.

Bara för att du flyttat in ger jag mig inte av :D

Sthlm är/var fantastiskt just för det enorma utbudet. Skruvaffärer för skruv, hattaffärer för hattar, handskaffärer för handskar, kondis och bagerier för bröd, knivsliperier för...

Nu kommer ytterligare några av dessa fina inrättningar "me bra lääääge" ersättas av ännu ett menlöst brandat franchise-ställe som de nyinflyttade tvillingvagnsdragarna tycker "saknas" i sin dokusåpe-version av Sthlm

Du är något på spåren, men det är oundvikligt tyvärr.
Man får flytta till Nordkorea om man vill ha affärer som ingen annan vill handla i, problemet är att ingen handlar i dem där heller. Du får väl starta en egen träsnidaraffär eller läderateljé eller konstgalleri eller vad du nu saknar för stunden.

Vi bönder utanför stockholm kan rekommendera att ta en promenad, cykla eller åka bil till någon park och ta med en en termos med egenbryggd kaffe och hembakade bullar.

Få lite frisk luft och se lite vacker natur istället för att uggla på något trångt och svettigt fik för att glo på en bunt sönderstressade citymänniskor.

Tack Starbucks för att ni medfinansierade och produktplacerade i en av världens bästa filmer som går på Svt1 just nu: Fight Club

Vi bönder utanför stockholm kan rekommendera att ta en promenad, cykla eller åka bil till någon park och ta med en en termos med egenbryggd kaffe och hembakade bullar.

Få lite frisk luft och se lite vacker natur istället för att uggla på något trångt och svettigt fik för att glo på en bunt sönderstressade citymänniskor.

Jag brukar ta med mig thermos till "Latte-parken" här i stan när jag är ute och kör motorcykel.

Alla andra har köpt med sig äckliga pappmuggar med kaffevälling från dom omkringliggande kaféerna, jag halar upp en halvpanna hemkokt.

Jag vill inte påstå att jag har startat en trend, men mot slutet av sommaren var det fler än jag som hade med sig eget till latte-parken...

Jag tycker om de flesta kaffeavarter i olika form men mest föredrar jag en kopp svart, jättesvart. Går man till t.ex. Wayne's Coffee eller Espresso House kan man få en kopp svart eller en Latte eller Cappuccino som faktiskt smakar kaffe i grunden. Starbucks tror jag har slutat med kaffe och bara har varm mjölk i sina muggar. Det är hursomhelst inte alls en trevlig upplevelse och jag fattar inte varför folk går dit. Här i Brisbane är det överfullt med caféer och espressoshoppar men ändå får Starbucks besökare. Kanske för att de har bra läge... :tungan

Jag kan varmt rekommendera en doubleshot Cappuccino till frukost. Kaffe och proteiner, man står sig till lunch... :D

Jag brukar ta med mig thermos till "Latte-parken" här i stan när jag är ute och kör motorcykel.

Alla andra har köpt med sig äckliga pappmuggar med kaffevälling från dom omkringliggande kaféerna, jag halar upp en halvpanna hemkokt.

Jag vill inte påstå att jag har startat en trend, men mot slutet av sommaren var det fler än jag som hade med sig eget till latte-parken...

Så det är flera som har blivit snålisar... :tungan Vi får bilda en termosklubb.

Hehe, nej men det finns ju många små, snygga och praktiska termosar nu för tiden och det är kul att kunna plocka fram sin egen och få ett kaffe som garanterat smakar som man är van vid.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul